• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Citroen C4 II 1.6 HDi olej HD?

MrWalczak

Użytkownik
Samochód
Citroen C4 II - 1.6 HDi DV6C; Renault Trafic 2.0 dCi M9R 780
Marka samochodu
Citroen C4 II
Budżet/ile litrów
4l
Styl jazdy
Silnik
1.6 HDi DV6C
Data produkcji
2011
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
Brak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30 z normą B71 2290
Jaki olej masz obecnie
Platinum MaxExpert XD 5w30
Witajcie,
Zakładam temat bo sam do końca nie mogę się zdecydować 😂😂
Pierwszy interwał po zakupie mojego 1.6 HDi właśnie dobiega końca (zalany jak w podpisie Platinum ME XD 5w30), przejechane na oleju ponad 8 tys więc czas zdecydować co będzie kolejne. Po dobrych analizach i opiniach byłem zdecydowany wlać Lotosa 504/507 5w30 i dodać Mannola 9929. Już nawet taki zestaw czeka w garażu.
Ale z racji tego że jak pewnie większość was kusi próbować czegoś innego to i ja myślę czy może by nie wlać jednak Shella Rimuli R6 LME 5w30 lub Petronasa Urania 5000 LSF 5w30 i ew do któregoś z nich dodać Mannola.
Jak myślicie? Olej od ciężarówki nie zrobi krzywdy? Dodawać do nich Mannola czy te oleje HD to już solo?
W sumie w grę wchodzą tylko te trzy oleje i ew każdy z nich z Mannolem, więc wybór ograniczony.

Jeżeli chodzi o interwał to klasycznie u mnie 9-10 tys.
Eksploatacja była 80/20 - trasa/miasto, ale teraz raczej będzie zamieniona proporcja i więcej będzie po mieście jak w trasie.

Czekam na wasze spostrzeżenia i podpowiedzi.
Pozdrawiam
 
Myślałem o A3/B4, ale no z racji tego, że FAP na miejscu to mimo wszystko wolę coś z niższym popiołem
 
@Jachu mam wrażenie że silnik na tym oleju jakby mniej nagrzewał się, jakby szybciej wychładzał się.
 
W niektórych dobieraczkach chyba nawet trzeba kliknąć zgodę na to ze firma nie ponosi odpowiedzialności za dobór oleju. W innych jest małym druczkiem to napisane. Wiec nikt pieniążków oddawał nie będzie.

Ale cóż, polecanie olei po za normą na zasadzie "bo ja stosuję" jest trochę chore. Zwłaszcza gdy w innych wątkach opisuje się problemy z silnikiem.
 
Polecanie 10W40 gdzie sie da zastąpiono polecaniem olejow z wysokim TBN i laniem dodatków przy okazji ignorując zalecenia producenta (jak z laniem 10W40).
 
A zapłacisz mu za naprawę w razie czego?

Akurat w takim przypadku, jeśli silnik nie bierze oleju, to nie ma prawa nic się stać. Sporo 2.0Dci śmiga na C3, zamiast C4 i nic się nie zapycha. Nawet jeśli zastosować A3/B4 i silnik nie pobiera oleju w ilościach zauważalnych na bagnecie + jest użytkowany zgodnie ze sztuką [trasy] to nie znalazłem jednoznacznego dowodu na związek zapchanego DPF z olejem full saps, bo po prostu nie ma jak pozostawić zanieczyszczeń po procesie przepalenia.

Co nie świadczy od razu o tym, że sugeruję, aby lać A3/B4. Nie popieram, nie polecam, nie doradzam w tym kierunku.
 
@JNC_946 W przypadku Volvo/Ford filtry DPF są trochę innej budowy, są jakby mniej restrykcyjne, są do tego przystosowane i radzą sobie z ewentualną zwiększoną ilością sadzy, także warto wziąć taki drobny pod uwagę polecając FullSAPS do samochodu ze "standardowym" filtrem cząstek.
No i te 250kkm, to chyba w samochodach, w których cofnięto przebieg do 100kkm z 400kkm ;)
 
No i te 250kkm, to chyba w samochodach, w których cofnięto przebieg do 100kkm z 400kkm ;)
Nie chciałem już wspominać o tym, że większość tych aut to skręcone szroty z zachodu i trzeba liczyć przebieg x2
Mój szrot przynajmniej nie jest skręcony :p

także warto wziąć taki drobny pod uwagę polecając FullSAPS do samochodu ze "standardowym" filtrem cząstek.
Nikomu fullsaps nie polecam do auta z DPF, po prostu rzucam taką obserwację.
Ale dzięki za informacje o innej budowie filtra, nie miałem o tym pojęcia o_O
 
A jeśli zacznie
Jeśli zacznie, to wiadomo, że lepiej takiego oleju nie stosować, bo może szybciej filtr zapchać. Co nie zmienia faktu, że jak pobiera olej C4, to również zapcha filtr szybciej, bo ogólnie spalanie oleju jest dla takich układów bardzo szkodliwe. Jednak bywają różnego rodzaju konstrukcje filtrów, jak i samych silników.
 
A jeśli zacznie, bo silniki prędzej czy później w znacznej części potrafią "zacząć" brać olej to już ten argument można pominąć.
Jeżeli zacznie brać olej to zapcha się tak czy siak olejem Z tą różnicą że o połowę szybciej na full saps.
 
Panowie, przed końcem roku wymieniłem olej na Castrola SS 5w30, niestety pomimo dużej ilości opinii nawet tu na forum, że silnik chodzi ciszej, to ja tego nie doświadczyłem 😅
Więc na kolejną wymianę myślę o czymś innym, teraz waham się między
- Mobil1 ESP 5w30
- Shell HU C2/C3 0w30

Osobiście jestem bardziej na tą chwilę za Shellem, ale czekam na wasze opinie ;)
 
Rozrząd na pasku, rolki na dżwigienkach popychaczy - co ten olej ma wyciszyć w dieslu.
 
Last edited:
Back
Top