• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Citroen C5 3.0 2001 / 5w40

JacekD

Nowy użytkownik
Samochód
'01 Citroen C5 3.0 207 KM, '16 Opel Astra 1.4 T 125 KM, '22 Renault Arkana 1.3 160 KM
Marka samochodu
Citroen C5 3.0 2001
Budżet/ile litrów
bez ograniczeń/ 5l
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
3.0 v6 207KM
Data produkcji
2001
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
nie pobiera
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Total 5W40
Jaki olej masz obecnie
Motul 5w40 8100 X-cess
Dzień dobry, chciałbym się przywitać korzystając z pierwszego posta oraz poprosić Was o radę w doborze lub utrzymaniu obecnie (od wielu lat używanego oleju silnikowego. Znalazłem w archiwalnych wpisach temat dot tego silnika oraz samochodu, ale wymagania i styl użytkowania diametralnie sie róznił od mojego.

Auto posiadam od kwietnia 2011 r, wiec jest już równe 13 lat u mnie. Po zakupie przeze mnie, przez dwie wymiany jeździł na oleju Total 5w40, a następnie do chwili obecnej na Motulu 5w40 8100 X-cess polecanego na forum dot. marki Citroen (w wyjatkiem jednej wymiany na Shella 5w40, kiedy przebywałem na kontrakcie w UK i był problem z dostepnoscia Motula podczas przeglądu). Rzekomo, na tamtą chwilę (ok 2013r ) to był jedyny olej w pełni syntetyczny w zalecanej specyfikacji 5w40, a także marka bardzo chwalona. Zauważyłem takze, że ten olej nieco wyciszył silnik, oraz zachowuje niższa temp silnika. Natomiast po wielu latach i przeglądaniu forum, chyba, dochodzi do mnie, że istnieją lepsze oleje niż Motul...

Auto było użytkowanie w normalny sposób- głownie codzienne dojazdy do pracy oraz co jakiś czas "trasa" i wyjazd na urlop. Obecnie auto trzymam hobbystycznie i głownie wyjeżdza w dłuższe trasy (1-2 w roku), co jakis czas, pojadę do pracy lub na weekendową przejażdzkę, a w zimę stoi w garażu, odpalana raz na 3-4 tyg. Wynieniam olej, regularnie - do roku czasu , a przekladając ten czas na przebiegi , to od 2 do 10 tyś maks. Filtr oleju wymieniam na Purfluxa.

Moje pytanie do Was: czy warto zmieniać zalewany od lat olej na cos lepszego? I co by to mogło być?

Zależy mi na uniwersalnym oleju, zarówno na dlugie przebiegi autostradowe bez zatrzymywania, a także na jazdę po miescie.
Planuje także wypady tym autem na zimowe wyjazdy do Skandynawi (daleka połnoc), ale także w gorący klimat. Wiem, że wymagam wiele, ale z drugiej strony obecne oleje od lat, są chyba w miarę uniwersalne na wiekszość spotykanych warunków?
Wiem, ze ten silnik ma opinie, że nie jest wymagający, ale mimo to chciałbym dla niego jak najlepiej - auto ma u mnie "dożywocie", dbam, jak mogę o ten samochód, próbując zdobywać cały czas oryginalne częsci i dopoki było u mnie ASO, to cały czas pomimo wieku, do niego jeżdziłem.

z góry dziekuję za poświęcony czas ,
pozdrowienia
 
Dobry olej, zostań na Motulu. Jeździłem na tym oleju jak miałem Alfy i sobie chwaliłem, a zwiedzałem Europę chociaż może nie aż tak ekstremalnie (wypady zimą do CH się zdarzały).

Raczej nie dostaniesz nic wiele lepszego bez wydawania góry kasy co w zasadzie nie będzie miało specjalnego uzasadnienia. Obecnie wszystkie oleje "bazowo" równają w dół bo liczy się kasa, oleje bazowe drożeją a firma musi jeszcze zarobić.

Wg mnie co byś nie kupił w specyfikacji podobnej do tego Motula będzie podobnej jakości. Ja bym nie zmieniał.
 
Możesz sobie wypróbować Shell Helix Ultra albo Eurola SL (wycisza i nie warto się w tym przypadku zrażać, że ma tylko MB229.3 a nie .5). One są wszystkie w podobnej cenie, więc w najgorszym wypadku wrócisz po prostu do Motula
 
Motul jest dobrym olejem ale trochę trzeba dopłacić za markę. To nie jest skomplikowany silnik i ja bym się pokusił o naszego lotosika 5w40 o ile jeszcze jest albo elf 900nf 5w40.
Na tym drugim jeździłem w Volvo S40 i silnik pracował bardzo ładnie, zimą też przy zimnym rozruchach nie było nic dziwnego słychać a samochód cały rok pod chmurką
 
Jezeli auto bedzie mialo kontakt z duzymi mrozami to polecam zamiast 5W zastosowac 0W.
I tutaj do gry wchodzi Mobil1 0w40 FS.
Co do filtrow- Purflux to scisly top,nie wiem czy jest sens zmieniac,ewentualnie Sedziszow.
 
Cześć Panowie, bardzo dziekuję liczny za odzew,

@jerseyAdmin uświadomiłeś mi, że korzystanie z Motula to był dobry pomysł przez lata i warto to kontynuować (chociaż Eurol j.n. mnie zainteresował) , natomiast moje zapytanie było podyktowane tym, że miałem przekonanie, iż po takim czasie pojawiły się znacznie lepsze alternatywy, a także tym, ze czytając rozne opinie, nie było już 100 % pozytywów, tak jak kiedyś. Oczywiscie, wiadomo, że to wpisy niemożliwe do zweryfikowania, a po takim czasie ten olej zyskał wiekszą popularność oraz wiekszą liczbę użytkowników.

@lipuś miałem raz shella i jako szary użytkownik nic niepokojacego nie zauwazyłem, także nie skreślam tego producenta ale Eurol mnie bardzo zainteresował, tym bardziej, ze na forum ma dobre opinie:


wiec pomimo przywiązania do Motula, ten produkt chyba wypróbuję!

@Chudy z Elfem nie miałem nigdy nic do czynienia. Kiedyś pamietam taką obiegową opinie jakoby Total i Elf to było to samo, ale nie wiem czy to tylko taka "miejska legenda". Liczyłem, ze to sprawdze nabywając nowe Renault, ale tam już działają od jakiegoś czasu z Castrolem...

@roland dobra sugestia, też sie nad tym zastanawiałem, temperatury zakładam na poziomie do - 30 st.( poparte weryfikacją prognozy pogody) , a zważywszy na brak ogrzewania postojowego oraz brak przyłaczą elektrycznego, start auta może być bolesny.
Odnoście filtrów olejowych Purfluxa do tego samochodu, a także np. do Peugeota 607 z tym silnikiem, tylko ten producent robi prawidłowy wymiarowo filtr. Na poczatku przygody z tym autem, kupujac olej i filtry na wymianę w IC, rzadko kiedy był dostepny filtr Purfluxa na stanie, wiec kupiłem ze dwa razy Boscha, raz Championa, w UK założyli mi Manna, i ciekawości zakupiłem także Filtrona (nie montowałem). Każdy z nich jest mniejszy od oryginalnego filtra (czyli Purfluxa), sprawdzałem także innych producentów (przez strony www hurtowni )oprócz wymienionych powyżej i także są mniejsze. Wiec tutaj nie zamierzałem eksperymentować. Niemniej jednak uczciwie przyznaje, ze użytkując w.w. filtry nic złego sie nie stało.

@Kaban w przedliftowej wersji hałasują wg nomenklatury PSA: piasty zmiennych faz rozrządu, a ja niestety mam z tym problem ;-(
Nie kupiłem jak były dostępne, bo myslałem, ze zrobie to później ze względu na cenę (koszt 1 szt to 2300 pln), ale obecnie są już chciałem je zakupić, to są niedostępne: w ASO, w magazynie centralnym we Francji, w żadnej mi znanej hurtowni. Po fakcie dowiedziałem, sie także, że w Renault były montowane te same elementy (Laguna v6) i kosztowały po ok 800 pln/ szt; niestety także są niedostępne. Niby można je zregenerować w znanej formie na podkarpaciu, ale to co od nich otrzymałem, po rzekomej naprawie, wyglądało bardzo słabo, serwis zgodził sie na montaż tych elementów tylko na pisemne moje żądanie, zresztą nawet po przymiarce nie do końca elementy pasowały- trzeba było je nieco modyfikowac. Na szcześnie robiłem to przy okazji wymiany rozrządu, wiec mogłem to organoleptycznie sprawdzic, niejako przy okazji - zostały oryginalne elementy. Także z tym tematem jestew "w kropce". Auto po dłuższym postoju klekocze jak diesel.

 
Back
Top