• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Citroen C5 X7 3.0 V6 HDI

Taco5

Nowy użytkownik
Samochód
Citroen C5 X7 3.0 V6 HDI
Marka samochodu
Citroen C5 X7 3.0 V6 HDI
Budżet/ile litrów
6,5 l oleju, max 800 zł
Styl jazdy
Silnik
3.0 V6 HDI
Data produkcji
2013
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W30
Jaki olej masz obecnie
VAICO PSA 5W30
Cześć,
szukałem większych konkretów ale nie znalazłem dlatego chce zapytać o dobór oleju do tego auta z przebiegiem 250000 km.
Samochód jeździ obecnie w Hiszpanii i tu jest eksploatowany. Wymiany oleju co 15k kilometrów.
Max prędkość to 120 km/h z uwagi na takie przepisy i jazda w tempomacie przy obrotach około 2100.
W Polsce lałem motul 9100.
Silnik nie był nigdy płukany. Nie kopci i nie ma z nim problemów, zauważyłem, że jest ostatnio trochę głośniejszy - subiektywne odczucie.
 
Zaraz wszyscy Ci napiszą że masz lać to co producent zakłada i nigdy nie słyszeli że silnik należy do grupy podwyższonego ryzyka. Jak chcesz dowiedzieć się trochę więcej rzetelnych informacji od wielu osób które użytkują i naprawiają takie silniki to znajdź mnie na FB i napisz wiadomość.

Wysłane z mojego Mi11 przy użyciu Tapatalka
 
Chciałem tak zrobić w swoim wątku dotyczącym tego samego auta i silnika. Niestety bez powodzenia.

Wysłane z mojego Mi11 przy użyciu Tapatalka
 
Jesli jest tam jakaś wada konstrukcyjna, to olej jej nie rozwiąże. Z opisu jednak wynika, że póki co, nic strasznego się nie dzieje.

Ja bym pozostał przy lepkości 5W30, natomiast zacząłbym stosować płukanki, oraz skrócił interwały do 10 tysięcy. Nie widze wiekszego sensu zagłębiania się w temat.
 
3.0 HDi są uznawane za dobre i trwałe silniki, w przeciwieństwie do 2.7 HDi. Trzymałbym się 5w30 C2/C3 i nie zagłębiał w szczegóły. Oczywiście interwał 10000km i płukanka przy każdej wymianie.
 
Zaraz wszyscy Ci napiszą że masz lać to co producent zakłada i nigdy nie słyszeli że silnik należy do grupy podwyższonego ryzyka. Jak chcesz dowiedzieć się trochę więcej rzetelnych informacji od wielu osób które użytkują i naprawiają takie silniki to znajdź mnie na FB i napisz wiadomość.

Wysłane z mojego Mi11 przy użyciu Tapatalka

Myślałem, że to profesjonalne forum dotyczące oleju - dlatego zadałem tu pytanie.
"znajdź mnie na FB i napisz wiadomość." - zawsze tu możesz napisać - zostanie dla potomnych i na pewno się przyda :)
Najwyżej ktoś nam tu napisze, że jeździmy "szrotem" i będzie czekał na reakcję ;)
Post automatically merged:

3.0 HDi są uznawane za dobre i trwałe silniki, w przeciwieństwie do 2.7 HDi. Trzymałbym się 5w30 C2/C3 i nie zagłębiał w szczegóły. Oczywiście interwał 10000km i płukanka przy każdej wymianie.
"Trzymałbym się 5w30 C2/C3 i nie zagłębiał w szczegóły" - po takie szczegóły tu przychodzę :) - jeśli ktoś wie np na podstawie swojej wiedzy i doświadczenia - który olej 5w30 będzie najbardziej optymalny w moim przypadku i go poleci będę bardzo wdzięczny.

"Oczywiście interwał 10000km i płukanka przy każdej wymianie."
Czytałem, że po 12k przebiegu drastycznie spadają właściwości oleju, czy 10k to taki bufor bezpieczeństwa?
Płukanki jeszcze nie robiłem i mechanicy w ES raczej na nią się krzywią - jeśli jest tu na forum jakiś temat związany z płukankami przy wymianie chętnie się zapoznam.
 
Last edited:
Jest cały temat o płukankach, jeśli chcesz przeczytać wszystko to przygotuj sobie czteropak. Szczegóły to norma PSA B71 2290, lub bardziej wymagające 2297 oraz najnowsza 2312. Odnośnie interwałów wymian opinie są różne i nie chcę tu się nad tym rozwodzić, ja w autach z którymi mam do czynienia wymieniam olej co 10000km lub rok i dużo osób uznaje to za "sweet spot". Płukanka na pewno nie zaszkodzi i warto ją stosować przy każdej wymianie oleju.
 
Czytałem, że po 12k przebiegu drastycznie spadają właściwości oleju, czy 10k to taki bufor bezpieczeństwa
Nie byłbym taki pewny w stawianiu granicy przebiegu, po którym olej ulega degradacji. Na taki stan rzeczy ma wpływ sporo czynników. Jedno jest pewne, zawsze dobrym pomysłem jest ten krótszy interwał.
 
@Taco5 np. Mobil 1 ESP 5w30 ale skoro auto jeździ w kraju Repsola więc może lokalny produkt, coś z 0/5w30 C2/C3.
 
3.0 HDi są uznawane za dobre i trwałe silniki, w przeciwieństwie do 2.7 HDi. Trzymałbym się 5w30 C2/C3 i nie zagłębiał w szczegóły. Oczywiście interwał 10000km i płukanka przy każdej wymianie.
Cały dół silnika jest identyczny z 2.7 więc wcale nie jest dobry i trwały. Problemy z przegrzewaniem na oleju 5w30, padająca pompa oleju, zacierające panewki i korba robiąca dziurę w bloku.
Minimum to dobrej jakości 5w40 C3 (znaczna część użytkowników zalewa nawet 5w50) i wymiany oleju co 8-10k.
Przy rozrządzie obowiązkowo pompa oleju do wymiany.


Myślałem, że to profesjonalne forum dotyczące oleju - dlatego zadałem tu pytanie.
O olejach może i tak. O silnikach nie.

Tyle ode mnie. Ale co ja tam mogę wiedzieć posiadając od 5 lat tą jednostkę i 300kkm nabite bezawaryjnie.
 
Zamiennika czego? Źle zaprojektowanego dołu silnika? Czy piszesz o pompie która ledwo co jest dostępna w oryginale nie wspominając o kompletnym braku jakichkolwiek części zamiennych nie oem?

Co do temperatury to słowo klucz "możemy" - ale nie musimy.
W ledwo minione lato - przy 40 stopniach w cieniu - jadąc około pół godziny autostrada a1 przy prędkościach 140km/h:
5w30 z normą producenta (total) - 116 stopni
5w40 eurol fluence 5w40 - 116 stopni
5w50 rowe - 118 stopni

Taka różnica to nie różnica - szczególnie że silnik jest zaprojektowany pod 5w40 ale żeby dostać certyfikat euro5 księgowi zmienili na 5w30.

Wysłane z mojego Mi11 przy użyciu Tapatalka
 
Nie jest mit.
Najpierw mówisz że nie ma sensu bo podniesie temperaturę - po zrobieniu testów nagle znowu nie ma sensu bo nie podnosi? Trochę dziwna logika.
To co powiesz że na rozgrzanym 5w30 słychać metaliczne cykanie pompy oleju a na 5w40+ chodzi gladziutko i równo?

Ja kończę moją wypowiedź tym co następuje:
Eurol fluence 5w40, wymiana co 8-10k, sprawdź ciśnienie oleju (czujnik bardzo łatwo dostępny) i jak będzie cokolwiek poniżej normy to wymieniaj pompę oleju.

W zdjęciu poniżej przykład co może czekać każdego użytkownika v6 hdi. A to tylko jeden z wielu postów dot. awarii których opisałem wyżej.
5cc74eb0d2b865c77000a7ca4a5bbd8e.jpg


Wysłane z mojego Mi11 przy użyciu Tapatalka
 
Bo na samym początku jak kupiłem auto był wlany 5w30 i ja na pierwszym serwisie zalałem LM 5w30. Potem pogadałem z prawdziwymi użytkownikami i mechanikami tego silnika - nie toretykami z forum.
A niedawno zalalem castrola 0w40 który zatkał mi fapa. Na przepłukanie 2tys km wziąłem orlen 5w30 a teraz znowu mam wlanego orlen 5w40.
Podpis nie mówi wszystkiego.
cc06f5853a38ddc6c4fbfa9a9d5257a4.jpg


Wysłane z mojego Mi11 przy użyciu Tapatalka
 
sprawdź ciśnienie oleju (czujnik bardzo łatwo dostępny) i jak będzie cokolwiek poniżej normy to wymieniaj pompę oleju.
Pełna zgoda. Pytanie tylko, czy są na rynku dostępne zamienniki, albo czy ktoś próbował dopasować podzespół od innego silnika, który nie ma takich problemów?

Eurol fluence 5w40
Może być i 0W30 ELF, Shell, Castrol, czy tam kto, co woli.

Zwalasz wszystko na olej i lepkość, a to jest bardzo powierzchowne rozumowanie i krzywdzące, oraz błędne. Pompa ma wadę, olejem tego nie naprawimy, ani nie wydłużymy żywotności. Podejrzewam, że im wieksza lepkość, tym problem może wystąpić nawet szybciej.
 
Back
Top