• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Citroen C5 X7 3.0 V6 HDI

Taco5

Nowy użytkownik
Samochód
Citroen C5 X7 3.0 V6 HDI
Marka samochodu
Citroen C5 X7 3.0 V6 HDI
Budżet/ile litrów
6,5 l oleju, max 800 zł
Styl jazdy
Silnik
3.0 V6 HDI
Data produkcji
2013
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W30
Jaki olej masz obecnie
VAICO PSA 5W30
Cześć,
szukałem większych konkretów ale nie znalazłem dlatego chce zapytać o dobór oleju do tego auta z przebiegiem 250000 km.
Samochód jeździ obecnie w Hiszpanii i tu jest eksploatowany. Wymiany oleju co 15k kilometrów.
Max prędkość to 120 km/h z uwagi na takie przepisy i jazda w tempomacie przy obrotach około 2100.
W Polsce lałem motul 9100.
Silnik nie był nigdy płukany. Nie kopci i nie ma z nim problemów, zauważyłem, że jest ostatnio trochę głośniejszy - subiektywne odczucie.
 
Podejrzewam, że im wieksza lepkość, tym problem może wystąpić nawet szybciej.
I znowu kłania się teoria "może" - czemu 90% awarii opisywanych przez użytkowników dzieje się na 5w30? Czemu nie jest tak jak piszesz że powinno się tak dziać dla 5w40 i wyzszych?


Dla mnie EOT. Autor zrobi co będzie chciał.
 
czemu 90% awarii opisywanych przez użytkowników dzieje się na 5w30?
A masz na to jakieś konkretne dowody, czy tylko domysły od czytania przypadkowych postów na FB? Konkretne przykłady z rozbierania silnika i pomp wskazujące jednoznacznie, że to wina lepkości 30? Bo wyżej sam sobie zaprzeczyłes podając temperatury. Widać wyraźnie, że temperatura nie wzrasta więc to nie jest wina oleju. Tym bardziej, że między tymi lepkościami 30 i 40, nie ma znaczącej różnicy. Problem jest fabryczny i zwiększanie lepkości w niczym nie pomoże. Jak się ma sypnąć, to na każdej lepkości. Ludzie różnie traktują swoje auta i różne stosują interwały. Najłatwiej swoje zaniedbanie zrzucić na olej.
 
Back
Top