jeżeli jest temat który was interesuje i na temat którego chcielibyście poczytać tekst napisany przez któregoś z forumowych specjalistów, zapraszamy do pisania propozycji i dyskutowania w tym temacie.
@luckyboy, wyjściowa normą jest C3, która odpowiada z grubsza a3/B4, tylko poziom popiołów został obniżony do max 0,8%.
Z C3 wywodzi się C2, która jest "taka sama" za wyjątkiem hths, który został obniżony do min 2.9.
C4 to C3, ale z obniżonym poziomem popiołów do max 0,5%. Hths min 3.5.
C1 dzisiaj prawie nieużywane, to C4 z hths min 2.9 dla lepkości sae30 i 2.6 dla sae20.
To olej lowsaps.
Co można czym zastąpić, sam wykombinuj.
Ps
Opis kompletnie luźny, bez wchodzenia w szczegóły.
Badania, o ile były robione, bo mogą być niewygodne - Jak wpływa olej Full Saps na filtry cząstek stałych w dłuższej perspektywie czasu, zakładając, że silnik nie pobiera oleju.
Ja mam swoje przypuszczenia, na forum też było to omawiane gdzieś, ale czasem warto mieć coś takiego, aby podeprzeć się w dyskusji.
Poczytałem: zdania są podzielone, ze względu na koksowanie molibdenu na wirniku. Jednak oleje z molibdenem w składzie do 500j są bezpieczne i wpływają pozytywnie na trwałość wałka wirnika - molibden zabezpiecza wałek przed przytarciem. W związku z powyższym Total Ineo First który według analizy miał 479j molibdenu jest świetnym wyborem do mojego 1.6 HDi
Ostatnio wiele czytałem na różnych oil clubach i co niektórzy twierdzą że oleje z dużą ilością wapnia są narażone na zerwanie filmu olejowego, jest jakiś artykuł potwierdzający to ?
Nie trafiłem na forum na informacje o wpływie jakości filtrowania oleju (jakości filtra) na żywotność silnika. Skoro dobieramy olej to również filtr powinniśmy dobrze dobierać. To temat na osobny dział na tym forum w/g mnie. Systemy filtrowania typu by-pass, itp.
Nie wiem czy trafiłeś na szukaj-kę w prawym górnym rogu. Znalazłbyś temat filtry: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/filtry.92/page-38
To temat ogólny o różnych filtrach. Tematu doboru właściwego filtra oleju rzeczywiście nie ma i pewnie nie będzie. Niby jak dobierać ten dobry? Filtr dobierasz po numerze i co najwyżej możesz wybierać wśród producentów. Są firmy z lepszą, z gorszą renomą ale o tym jest m.in. we wątku do którego link wstawiłem.
Ja chciałbym się dowiedzieć co można wyczytać z karty MSDS. Objaśnienie na takich pojęć jak homopolimer, trimer i takie tam inne widoczne np na załączonym obrazku lub skierowanie we właściwe miejsce jeśli takie informacje są już zamieszczone na forum.
Oczywiście proszę o objaśnienie w miarę prostym językiem
To jest akurat ciekawe, bo sporo ludzi patrzy w karty i często kombinuje jaki to olej zły czy dobry - niekoniecznie zgodnie z prawdą. W ten weekend stawiam płot ale postaram się coś skrobnąć w przyszłym tygodniu
To nie jest temat na taką dyskusję, bo nic nie wymyślimy.
MidSAPS'y są uboższe przede wszystkim o fosfor i cynk, które są szkodliwe dla TWOJEGO I MOJEGO ZDROWIA!
Nie każdy silnik może jeździć na takich olejach, ale upraszczając temat, to tak jest tak, jak z benzyną bezołowiową - czy zaryzykowałbyś dzisiaj wlanie takiego paliwa do silnika?
To nie jest temat na taką dyskusję, bo nic nie wymyślimy.
MidSAPS'y są uboższe przede wszystkim o fosfor i cynk, które są szkodliwe dla TWOJEGO I MOJEGO ZDROWIA!
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.