• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co byście chcieli przeczytać?

Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Witam,

jeżeli jest temat który was interesuje i na temat którego chcielibyście poczytać tekst napisany przez któregoś z forumowych specjalistów, zapraszamy do pisania propozycji i dyskutowania w tym temacie.
 
Zastępowanie olejami z innymi normami bez negatywnych skutków dla silnika.

Czy C2 można zastąpić C1 C3 lub C4 itd.
 
@luckyboy, wyjściowa normą jest C3, która odpowiada z grubsza a3/B4, tylko poziom popiołów został obniżony do max 0,8%.
Z C3 wywodzi się C2, która jest "taka sama" za wyjątkiem hths, który został obniżony do min 2.9.
C4 to C3, ale z obniżonym poziomem popiołów do max 0,5%. Hths min 3.5.
C1 dzisiaj prawie nieużywane, to C4 z hths min 2.9 dla lepkości sae30 i 2.6 dla sae20.
To olej lowsaps.
Co można czym zastąpić, sam wykombinuj.

Ps
Opis kompletnie luźny, bez wchodzenia w szczegóły.
 
Badania, o ile były robione, bo mogą być niewygodne - Jak wpływa olej Full Saps na filtry cząstek stałych w dłuższej perspektywie czasu, zakładając, że silnik nie pobiera oleju.

Ja mam swoje przypuszczenia, na forum też było to omawiane gdzieś, ale czasem warto mieć coś takiego, aby podeprzeć się w dyskusji.
 
Też mam swoją teze, aoe warto by znaleźć jakieś potwierdzenie ;)
 
Poczytałbym na temat wpływu molibdenu w oleju na żywotność turbosprężarki
 
Poczytałbym na temat wpływu molibdenu w oleju na żywotność turbosprężarki

Poczytałem: zdania są podzielone, ze względu na koksowanie molibdenu na wirniku. Jednak oleje z molibdenem w składzie do 500j są bezpieczne i wpływają pozytywnie na trwałość wałka wirnika - molibden zabezpiecza wałek przed przytarciem. W związku z powyższym Total Ineo First który według analizy miał 479j molibdenu jest świetnym wyborem do mojego 1.6 HDi 👌
 
Ostatnio wiele czytałem na różnych oil clubach i co niektórzy twierdzą że oleje z dużą ilością wapnia są narażone na zerwanie filmu olejowego, jest jakiś artykuł potwierdzający to ?
 
Nie trafiłem na forum na informacje o wpływie jakości filtrowania oleju (jakości filtra) na żywotność silnika. Skoro dobieramy olej to również filtr powinniśmy dobrze dobierać. To temat na osobny dział na tym forum w/g mnie. Systemy filtrowania typu by-pass, itp.
 

Attachments

  • 3u4yve7a[1].jpg
    3u4yve7a[1].jpg
    61,4 KB · Odwiedzin: 192
  • anebaqup[1].jpg
    anebaqup[1].jpg
    70,1 KB · Odwiedzin: 188
  • sae_lepkość.jpg
    sae_lepkość.jpg
    118,1 KB · Odwiedzin: 189
  • SAE_Effects_Of_Soot.pdf
    1,2 MB · Odwiedzin: 158
Nie wiem czy trafiłeś na szukaj-kę w prawym górnym rogu. Znalazłbyś temat filtry: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/filtry.92/page-38
To temat ogólny o różnych filtrach. Tematu doboru właściwego filtra oleju rzeczywiście nie ma i pewnie nie będzie. Niby jak dobierać ten dobry? Filtr dobierasz po numerze i co najwyżej możesz wybierać wśród producentów. Są firmy z lepszą, z gorszą renomą ale o tym jest m.in. we wątku do którego link wstawiłem.
 
Jaki jest wpływ stosowania oleju full saps na FAP w silniku diesla który nie bierze oleju??

Czytam analizy olejów i często niskopopiolowe mają ok 0.9 a full saps 1.1 Moim zdaniem to nikła różnica, jedynie że full saps tworzy inne popioły.
 
Ja chciałbym się dowiedzieć co można wyczytać z karty MSDS. Objaśnienie na takich pojęć jak homopolimer, trimer i takie tam inne widoczne np na załączonym obrazku lub skierowanie we właściwe miejsce jeśli takie informacje są już zamieszczone na forum.
Oczywiście proszę o objaśnienie w miarę prostym językiem
Opera Zrzut ekranu_2020-09-03_125702_msdspds.castrol.com.png
 
To jest akurat ciekawe, bo sporo ludzi patrzy w karty i często kombinuje jaki to olej zły czy dobry - niekoniecznie zgodnie z prawdą. W ten weekend stawiam płot :D ale postaram się coś skrobnąć w przyszłym tygodniu :)
 
Czytam analizy olejów i często niskopopiolowe mają ok 0.9 a full saps 1.1
emoji16.png
Moim zdaniem to nikła różnica, jedynie że full saps tworzy inne popioły.
Nikła różnica ...?
No to policzmy.
FullSAPS (1.1%) wytworzy z 1000g oleju, 11g popiołu,
MidSAPS (0,9%) wytworzy 9g popiołu woecej.

Więc fullsaps wytworzy o 23% popiołu.
Czy to jest nikła różnica?
 
Last edited by a moderator:
A jeżeli MidSAPS spali kilo, a FullSAPS 50% tego? :)
 
W tej sytuacji należy indywidualnie interpretować każdy przypadek, nie każdy silnik spala nadmierną ilość oleju.
 
A jeżeli MidSAPS spali kilo, a FullSAPS 50% tego?
To nie jest temat na taką dyskusję, bo nic nie wymyślimy.
MidSAPS'y są uboższe przede wszystkim o fosfor i cynk, które są szkodliwe dla TWOJEGO I MOJEGO ZDROWIA!
Nie każdy silnik może jeździć na takich olejach, ale upraszczając temat, to tak jest tak, jak z benzyną bezołowiową - czy zaryzykowałbyś dzisiaj wlanie takiego paliwa do silnika?
 
@SACZI chyba myślałeś o benzynie ołowiowej - bardzo dobre porównanie
 
To nie jest temat na taką dyskusję, bo nic nie wymyślimy.
MidSAPS'y są uboższe przede wszystkim o fosfor i cynk, które są szkodliwe dla TWOJEGO I MOJEGO ZDROWIA!

Ojtam od razu szkodliwe.
Ludzie suplementują się Full-sapsami.
1599158768025.png


Bardziej szkodliwe bo rakotwórcze są niedopalone długołańcuchowe węglowodory z oleju.

Pozdrawiam,
 
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top