@poziom1989 tu mam np kart臋 yacco galaxie 5W30 niestety po francusku. Ale jak na olej 100% PAO-ester to sporo "zwyk艂ej ropy" na moje oko. Czy 藕le kombinuje?
I to troch臋 bardziej skomplikowane, bo tak wygl膮da rozpiska cz臋艣ci PAO robionego przez Chevrona:
SDS and CAS Numbers:
Dimer C10 - 100000014083 - 17438-89-0
Dimer C12 - 100000014082 - 62132-67-6
PAO 2 cSt - 100000010948 - 68649-11-6
PAO 2.5 cSt - 100000013649 - 151006-61-0
PAO 4 cSt - 100000010950 - 68037-01-4
I tak si臋 ci膮gnie i ci膮gnie. A numer贸w rejestracyjnych jest sporo, s膮 inne oleje bazowe, nie wszystko jest wykorzystywane w olejach silnikowych i idzie mi to po prostu wolniej ni偶 si臋 spodziewa艂em.
Dzi臋ki. Ja ju偶 o tym zapomnia艂em ale La Taberna del Motor mi przypomnia艂a.
Je艣li chodzi o mnie to tyle o ile sobie poradz臋. Mo偶e troch臋 gorzej w odr贸偶nieniem HC od minera艂a
Jest na forum temat w kt贸rym m贸g艂bym przeczyta膰 w jaki spos贸b interpretowa膰 wyniki badanych olej贸w? Chcia艂bym si臋 nauczy膰 i zrozumie膰 chocia偶by czytanie wykresu oraz jak ocenia膰 zawarto艣膰 poszczeg贸lnych zwi膮zk贸w. Jaki maj膮 wp艂yw na olej czy s膮 w og贸le po偶膮dane i w jakich ilo艣ciach itp.
Witam szanowne grono. Prosz臋 o wyja艣nienie jak interpretowa膰 wyniki analiz z laboratorium? Przy komentarzach do analiz zwracacie uwag臋 na dodatki itd. Jak odczytywa膰 zawarto艣膰 dodatk贸w kt贸re odpowiadaj膮 za ochron臋 przeciwzu偶yciow膮 i m贸wi膮 ogolnie 偶e olej jest lepszy czy gorszy. Podstawowe...
Ch臋tnie poczyta艂bym wi臋cej o r贸偶nicach w normach ACEA i API. G艂贸wnie czy je艣li zalecany jest olej A3 to czy bez szkody dla silnika mo偶na lac C3/C2. Olej贸w C3/C2 jest jakby coraz wi臋cej, a wyszukiwarki cz臋sto je rekomenduj膮. W sklepie z olejami te偶 do jednego auta dali mi C3, gdzie instrukcja m贸wi o A3.
Aczkolwiek nie raz, nie dwa, mo偶na by艂o na forum przeczyta膰, 偶e ZDDP jest najlepszym jak do tej pory znanym dodatkiem przeciwzu偶yciowym, kt贸rego stosowanie jest ograniczane w nowoczesnych olejach, przez wzgl膮d na jego toksyczno艣膰 i popio艂y.
Wiadomo, mamy Molibden, Wolfram, Tytan, kt贸re mo偶e i skutecznie zast臋puj膮 ZDDP, ale czy w starszych konstrukcyjnie jednostkach b臋d膮 spe艂nia艂y swoj膮 rol臋 r贸wnie dobrze, co ZDDP, czy jednak r贸偶nice materia艂owe pomi臋dzy generacjami silnik贸w b臋d膮 odgrywa膰 du偶e znaczenie i oka偶e si臋, 偶e nowoczesne oleje, starszym konstrukcjom nie zapewni膮 tak skutecznej ochrony, jak te oparte o ZDDP w艂a艣nie?
By艂 tu na forum ju偶 temat o ograniczaniu zddp i wynika 偶e je偶eli olej spe艂nia normy api to jest wstecznie kompatybilny. Tyle 偶e dotyczy艂o to ograniczen w klasie a3/b4. Nie wiem jak to wygl膮da gdyby taki olej c3 nala膰 do silnika wymagaj膮cego a3/b4 z lat 90tych .
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.