• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co byście chcieli przeczytać?

Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Ja nic nie mówiłem 🤐
 
Last edited:
@poziom1989 tu mam np kartę yacco galaxie 5W30 niestety po francusku. Ale jak na olej 100% PAO-ester to sporo "zwykłej ropy" na moje oko. Czy źle kombinuje?
Opera Zrzut ekranu_2020-11-11_104809_www.quickfds.com.png
Opera Zrzut ekranu_2020-11-11_104851_www.quickfds.com.png
 
Last edited:
Nie widze w tym nic krytycznego, to bedzie mieszanina HC, PAO oraz dodatek jakiegos estru. Opis (marketingowy) producenta swiadczy o tym.
 
Last edited by a moderator:
Nie chodzi mi o krytykę oleju tylko o to co można wyczytać z karty MSDS. W tym przypadku widać PAO w karcie?
 
ale postaram się coś skrobnąć w przyszłym tygodniu

Parę tygodni minęlo ;) O takie objaśnienia MSDS mi chodziło.

1612632180123.png

1612632264548.png

1612632373966.png
 
Postaram się... Nie wyszło, kajać się nie będę :p

I to trochę bardziej skomplikowane, bo tak wygląda rozpiska części PAO robionego przez Chevrona:

SDS and CAS Numbers:
Dimer C10 - 100000014083 - 17438-89-0
Dimer C12 - 100000014082 - 62132-67-6
PAO 2 cSt - 100000010948 - 68649-11-6
PAO 2.5 cSt - 100000013649 - 151006-61-0
PAO 4 cSt - 100000010950 - 68037-01-4

I tak się ciągnie i ciągnie. A numerów rejestracyjnych jest sporo, są inne oleje bazowe, nie wszystko jest wykorzystywane w olejach silnikowych i idzie mi to po prostu wolniej niż się spodziewałem.
 
Dzięki. Ja już o tym zapomniałem ale La Taberna del Motor mi przypomniała.
Jeśli chodzi o mnie to tyle o ile sobie poradzę. Może trochę gorzej w odróżnieniem HC od minerała ;)
 
Polyolefin polyamine succinimide, polyol - co to jest? Środek dyspergujący? Np zamiast boru? Jest w MSDS np Eneos multi hyper czy TGMO FE 5W30
 
Jest na forum temat w którym mógłbym przeczytać w jaki sposób interpretować wyniki badanych olejów? Chciałbym się nauczyć i zrozumieć chociażby czytanie wykresu oraz jak oceniać zawartość poszczególnych związków. Jaki mają wpływ na olej czy są w ogóle pożądane i w jakich ilościach itp.
 
Ostatni post
 
Chętnie poczytałbym więcej o różnicach w normach ACEA i API. Głównie czy jeśli zalecany jest olej A3 to czy bez szkody dla silnika można lac C3/C2. Olejów C3/C2 jest jakby coraz więcej, a wyszukiwarki często je rekomendują. W sklepie z olejami też do jednego auta dali mi C3, gdzie instrukcja mówi o A3.
 
No o tym też bym poczytał.
 
To poczytajcie. ACEA engine oil sequences czy API oil clasification. Czytać , a uwierzyć, że oleje C chronią tak samo jak A/B to różnica.
 
Aczkolwiek nie raz, nie dwa, można było na forum przeczytać, że ZDDP jest najlepszym jak do tej pory znanym dodatkiem przeciwzużyciowym, którego stosowanie jest ograniczane w nowoczesnych olejach, przez wzgląd na jego toksyczność i popioły.
Wiadomo, mamy Molibden, Wolfram, Tytan, które może i skutecznie zastępują ZDDP, ale czy w starszych konstrukcyjnie jednostkach będą spełniały swoją rolę równie dobrze, co ZDDP, czy jednak różnice materiałowe pomiędzy generacjami silników będą odgrywać duże znaczenie i okaże się, że nowoczesne oleje, starszym konstrukcjom nie zapewnią tak skutecznej ochrony, jak te oparte o ZDDP właśnie?
 
Był tu na forum już temat o ograniczaniu zddp i wynika że jeżeli olej spełnia normy api to jest wstecznie kompatybilny. Tyle że dotyczyło to ograniczen w klasie a3/b4. Nie wiem jak to wygląda gdyby taki olej c3 nalać do silnika wymagającego a3/b4 z lat 90tych .
 
U mnie w instrukcji jest napisane aby lać olej A1,A2,A3 lecz przy stosowaniu 0w i 5w obowiązkowo A3 czyli ma to jakieś znaczenie
 
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top