• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Chcę się pochwalić, był Falken Ziex ZE310 EcoRun a teraz jest NOWA Yokohama BluEarth-GT AE51 88V, XL, RPB,
Zobaczymy jak będzie się jeździć na nowych oponkach, bo stare Falkon-y czasami tracą przyczepność :) . 😍
OMG, kto Ci to montował, przecież po coś producent opon te kropki na oponach stawia,

albo żółta powinna być przy wentylu, albo czerwona naprzeciwko wentyla, a nie 'jak się złapie'
 
Jak ostatnio byłem w wulkanizacji to pytałem o te kropki. Gość mówił że jak był na szkoleniu to mówili że to jest informacja dla maszyn w fabryce. Podobno już jedna gumę zakładali kilka razy bo też myśleli to miejsce np. na wentyl lecz przy wyważaniu nie miało to znaczenia bo i tak felga może być w innym miejscu cięższa niż przy wentylu itp.
Więc myślę że historię kropek i wentyli można między bajki włożyć.
 
A co kropki mają do tego czy opona jest dobra czy zła? To tak jak byś napisał że dobre opony to takie które numery zużycia bieżnika a nie standardowy znacznik bo Nokian tak ma🙄
 
OMG, kto Ci to montował, przecież po coś producent opon te kropki na oponach stawia,

albo żółta powinna być przy wentylu, albo czerwona naprzeciwko wentyla, a nie 'jak się złapie'
Serio? Kto ci takich głupot naopowiadał? 🤣🤣🤣 Każdy producent inaczej znaczy opony przy sortowaniu maszynowym danego modelu, jeden znaczy kropki w odpowiednich miejscach, drugi maluje kolorowe paski na oponach (na bieżniku), jeszcze inny ma oznaczenia liczbowo-literowe i kropki,, i wiele innych rodzajów oznaczeń opon... wszystko zależy od producenta danej opony. "...Żółta powinna być przy wentylu..", 🤣🤣🤣🤣🤣 🤣🤣 jak masz zwalona oponę to żadna kropka ci w niczym nie pomoże, ani zółta ani pomarańczowa , ani różowa. 🤣🤣🤣
 
W przypadku opon samochodowych cywilnych chyba nie wszyscy producenci stosują oznaczenia balansu opon kropkami. Ale w wielu przypadkach dalej tak się dzieje.
Kreski na bieżniku faktycznie są znakowaniem partii itp. ale kropki na ściance bocznej na pewno są oznaczeniami balansu opony.
Poniżej kilka cytatów z oficjalnych materiałów producentów.

Bridgestone:
Use the red and yellow dots you find on Bridgestone tires to help minimize radial runout and aid in initial static balance.

Bridgestone:
Set the outboard half in the tire. Align red-dot on tire with the wheel valve or wheel's heaviest point if indicated.
Align bolt holes in accordance with manufacturer's instructions.

GGoodyear:
All tires are balanced at the factory. The
red balance dot on the sidewall is to be
aligned with the inflation valve for optimum
tire and wheel assembly balance with less
vibration.
 
Jest 21 wiek a oni się kropkami na oponie przejmują. Weź czernidło do opon albo plaka i już nie będzie żadnych kropek na oponie 😂

A tak na poważnie to ja nie wiem komu one przeszkadzają. Producenci używają tego do znakowania przy sortowaniu na maszynach.
 
Zawsze myślałem, że to oznaczenie po kontroli jakości jak w innych częściach. Już jest wiele teorii. :)
 
Back
Top