• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Ja przy regularnym stosowaniu roton przy każdym myciu, doprowadzilem fabryczne 20 letnie tylne zaciski spowrotem do srebrnego koloru🤯
 
Last edited:
No ja się pozytywnie zaskoczyłem wersją Pro, świetny jest ten deironizer. Niebawem będę z tyłu klocki wymieniał to do umycia zacisku sprawdzi się idealnie. Ba, jak tak patrzę na jego skuteczność i względną neutralność to i silnik można by nim wpicować.
 
Naładowałem porządnie akumulator prostownikiem pamiętającym czasy gierka oraz uzupełniłem w nim wodę destylowaną. Troszkę brakowało. Dodałem także dodatek do czyszczenia wtryskiwaczy liqui moly 2666. Teraz tylko na myjkę żeby zmyć robale oraz kurz i autko gotowe na niedzielny wypad z rodzinką 😁
 
Plan był taki, że wyciągam turbosprężarkę i DPF leci do czyszczenia na maszynie. Niestety nie wyjdzie dołem przez zawieszenie xDrive.
Wypalał się co 350-400km, ciśnienie na postoju wysokie 20mbar i odczuwałem już braki mocy. Czy czyszczenie pomogło dopiero się okaże.

 
Wymieniłem klocki i tarcze na przedniej osi w Suzuki. Wpadły tarcze Febi i klocki Textar. Dzięki majster @Kaczorek79 za poradę.
Wczeniej klocki TRW a tarcze nie wiem jakie ale podejrzewam, że również TRW. Przejechane 52k k, klocka jeszcze połowa a tarcza na hasiok.

20240413_214216.jpg
 

Attachments

  • 20240413_214318.jpg
    20240413_214318.jpg
    1,1 MB · Odwiedzin: 45
  • 20240413_214433.jpg
    20240413_214433.jpg
    1,4 MB · Odwiedzin: 50
  • 20240413_214334.jpg
    20240413_214334.jpg
    2,5 MB · Odwiedzin: 50
  • 20240413_214247.jpg
    20240413_214247.jpg
    591,9 KB · Odwiedzin: 45
Dzisiaj wleciały na tył nowe klocki hamulcowe, zestaw Master Sport i przyznam jak na budżetowa opcję to są nieźle wykonane, wyglądają dobrze. Są nowe śruby montażowe kl. 10.9 i blaszki. Jak hamują to się okaże w trakcie, poprzednie też budżetowe sprawdziły się, więc te też muszą. Przy okazji umyłem porządnie zaciski i jarzma K2 Roton Pro, wszystko ładnie zeszło ze środka cały osad, złożyłem, nasmarowałem, zaciski jak nowe.

Zapomniał bym, przy okazji przelałem w obu zaciskach nowy płyn ATE SL6 i odpowietrzyłem podciśnieniowo.
 

Attachments

  • IMG_20240413_110207.jpg
    IMG_20240413_110207.jpg
    1,4 MB · Odwiedzin: 41
Last edited:
Dzisiaj wymiana kół na lato, z ciekawości demontowałem nadkola, żeby sprawdzić co się tam w temacie korozyjnym dzieje i ewentualnie usunąć jakieś ogniska. A jak już miałem wyjęte nadkola to...
IMG_20240413_142554.jpg

...czemu by ich nie wygłuszyć?

I tak mi się z planowanej godziny zrobiło osiem 😆

Swoją drogą, mam jeszcze tyle towaru w garażu, że niedługo wpadną jeszcze drzwi i jak będzie mi się chciało, to na bagażnik też powinno wystarczyć materiału 😅
 
Last edited:
😱 a jak wsiądę za kierownicę, to jeszcze kolejne 90kg, swoją drogą, 8kg może w sumie na wszystkie nadkola wyszło, albo i nie.

Jak będzie mu za ciężko, to mu DPF wytnę🤣
 
90 kg jeszcze po obiedzie to + 8 kg, jeszcze pełny bak i zbiorniczek płynu do spryskiwaczy, no jak żyć 🥲
DPF OFF i 8 KM więcej 😏
 
@Triumphator - daj znać czy poziom hałasu w kabinie zmniejszył się i w jakim stopniu to oceniasz.
 
@end zmniejszył się, na pewno zauważalnie, dojeżdżając do rodzinnego domu mam do przejechania 500m szutru, trochę zmasakrowanego po zimie, tutaj już da się zauważyć, że dużo mniej słychać dźwięki dochodzące ze strony zawieszenia i opon pokonujących dołki i kamienie. Na trasie tak po pierwszych kilometrach mogę ocenić, że wpadając na ekspresówkę, jadąc 120km/h mam odczuwalny hałas mniej więcej na poziomie 90-100km/h sprzed montażu mat. Do tych 60-70km/h praktycznie w ogóle nie słychać opon, których szum wcześniej dawał się słyszeć przy tych 50km/h.
Ogólnie bardzo fajnie, myślę że około 2dB mogło się udać urwać, a dźwięki, które do kabiny docierają są wyraźnie mniej uciążliwe.

Żona, która o zabiegu nic nie wiedziała, bo miałem tylko wymienić koła i zabezpieczyć wnęki, dzisiaj po dojechaniu do pracy dzwoniła do mnie, co z samochodem zrobiłem, bo się jakoś tak ciszej zrobiło, dla mnie rekomendacji lepszej nie trzeba, bo małżonka twierdziła do tej pory, że nie słyszy grzechoczącej od jesieni blendy szyberdachu, a dzisiaj nawet jej ucho drażniła na dołkach 🤣
 
Czego dziś nie zrobiłem...
Miałem wymienić olej w dusterze, w połowie interwału miedzy ASO. I poddałem się. Gieroje w ASO tak dokręcili korek spustowy że nie dałem rady.

Podejście #2 udane. Wymieniełem olej w dusterze, ale na odwal bez filtra. Bałem się że uszkodze plastikową obudowe, tez było dowalone.
Fakt że po 16000 zostawić stary filtr to tak trochę lipa, ale w służbowym swieży olej to i tak lepiej niż 30000 km ze średnią poniżej 40 km/h.

Miał być lotos aurum 5W30 C3, ale stwierdziłem że szkoda otwartych olejów. Także wleciało niecałe 2 litry specol 5W30 C3, niecały litr magnateca 5W30 C2 i do pełna lotosem :) A, i odrobina shell HU 5W30 ECT po pmrożeniu
 
Zmieniłem zasilanie listwy LPG z dwustronnego na jednostronne. Mniej gratów pod maską a przy okazji przy ciśnięciu w gaz są odrobinę mniejsze spadki ciśnienia w listwie. Wyregulowałem gaz po skasowaniu wszystkich korekt z ECU benzynowego i map ze sterownika LPG. Podczas regulacji miałem podgląd na korekty długie i krótkie. I nagle na wolnych obrotach (na postoju) krótkie zaczęły rosnąć do +18. Szok i niedowierzanie. Lewe powietrze. Sprawdziłem wszystkie wężyki i zawór evap. Jak ruszałem przewodami podciśnienia to korekty wracały w okolice zera. Jak zabierałem łapę to znowu rosły. Zastanawiając się nad przyczyną usłyszałem że wyłączył się wentylator chłodnicy a korekty zaczęły spadać do zera. #%^& ! :mad: Jak się okazało, przyczyną wzrostu korekt było pompowanie powietrza w szczelinę pomiędzy dolot filtra a obudowę filtra a ręką nieświadomie ją zasłaniałem ( strzałka na zdjęciu) Uszczelniłem połączenie, ponownie skasowałem korekty i mapy. Wyregulowałem gaz na trasie w około lotniska na Okęciu ( można się tam rozpędzić do120km/h) i na postoju poczekałem aż załączy się wentylator. No i załączył się a korekty nadal były w okolicach zera. Kolejny przejazd pozwolił na dostrojenie mapy gazowej wg korekt paliwowych obd.
Ja to chyba kiedyś podpalę ten samochód....
 

Attachments

  • 1.jpg
    1.jpg
    532 KB · Odwiedzin: 47
  • 2.jpg
    2.jpg
    401,2 KB · Odwiedzin: 47
  • 3.jpg
    3.jpg
    124,9 KB · Odwiedzin: 48
Mógłbyś prowadzić blog : Psychotropy z moim przyjacielem Volvo😉
 
Wymieniłem klocki i tarcze na przedniej osi w Suzuki. Wpadły tarcze Febi i klocki Textar. Dzięki majster @Kaczorek79 za poradę.
Wczeniej klocki TRW a tarcze nie wiem jakie ale podejrzewam, że również TRW. Przejechane 52k k, klocka jeszcze połowa a tarcza na hasiok.

View attachment 22317
Hey, Kevin, Kaczorek, wiadomo gdzie Febi produkuje te tarcze? Spoko są??
 
@Bochcio Febi to typowy pakowacz, to loteria co dostaniesz w środku, możesz trafić topowy produkt, a może być produkt z niskiej półki. Nigdy nie montowałem ich tarcz, ale elementy zawieszenia, odmy czy inne rzeczy raczej trzymają poziom. W sumie kończą mi się tarcze na tyle więc może też spróbuje jeśli @Kaczorek79 poleca.
 
Febi mimo że to pakowacz to lipy nie wypuszcza. Nigdy mi się nie zdarzyło żeby coś było fatalnej albo złej jakości od tego producenta. Większość rzeczy jest made in China, ale prawie wszystko stamtąd pochodzi.
Pojawił się dzisiaj letni płyn do spryskiwaczy na Orlenie to sobie wziąłem bańkę za punkty i zalałem cały zbiorniczek u kobity w aucie. Jak będą zapowiadane przymrozki to doleje koncentrat adixolu żeby nie rozsadziło zbiorniczka
 
Back
Top