• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Serio? Kto ci takich głupot naopowiadał? 🤣🤣🤣 Każdy producent inaczej znaczy opony przy sortowaniu maszynowym danego modelu, jeden znaczy kropki w odpowiednich miejscach, drugi maluje kolorowe paski na oponach (na bieżniku), jeszcze inny ma oznaczenia liczbowo-literowe i kropki,, i wiele innych rodzajów oznaczeń opon... wszystko zależy od producenta danej opony. "...Żółta powinna być przy wentylu..", 🤣🤣🤣🤣🤣 🤣🤣 jak masz zwalona oponę to żadna kropka ci w niczym nie pomoże, ani zółta ani pomarańczowa , ani różowa. 🤣🤣🤣

Ja o kropkach, Ty o paskach, ale nie ma sprawy... nie piszę też o wyważaniu zwalonych opon ani kwadratowych felg.
Wiem do czego służą paski, a do czego kropki i w jakich kolorach u których marek...
Jedni forum traktują jako poszerzanie i wymianę wiedzy, która może się przydać choć nie musi, ale zawsze można się czegoś dowiedzieć, a drudzy za wyśmiewanie i wymyślanie na miarę swoich możliwości, co mi pomoże lub nie, jeśli opona będzie zwalona albo felga kwadratowa, no cóż, niech każdy korzysta z postów innych jak umie.

  • Żółta kropka może być widoczna na oponach niektórych marek, m.in. Bridgestone czy Yokohama. Oznacza ona najlżejsze miejsce na oponie. Aby usprawnić wyważanie, należy umieścić ją na wysokości najcięższego miejsca na obręczy, czyli najczęściej obok wentyla.
  • Czerwona kropka jest również wykorzystywana przez koncerny Bridgestone i Yokohama. Wskazuje na najcięższe miejsce opony, które na feldze powinno znaleźć się na przeciwległej stronie felgi względem wentyla.

Z naciskiem na "usprawnić' i "powinno" - to dla tych co chcą tworzyć jakieś teorie o niższości kropek nad krzywiznę starych i podbitych felg w których takie teorie nie mają racji bytu, bo nie mają, ale montaż byle jak nie wynika z testowania i przekręcania kilkukrotnego opony na feldze dla uzyskania optymalnych wyników, tylko z montażu na sztukę bez wiedzy, bo nic nie stoi nigdy na przeszkodzie w tym, żeby jak już kropki są, to je chociaż przy pierwszym montażu wykorzystać, i tylko tyle.
 
Last edited:
Looz. Bo tak wycieraczki rzuciły mi się w oczy.
 
Z różnych maści rolek polecam markę Caffaro. Używają dobrych łożysk, wykonanie samych rolek OK.
 
Wymienilem gumy stabilizatora, mam nadzieje, ze nie bede juz slyszal dźwięku jak przy otwieraniu starej szafy 😤
P. S. Jakies pieczarki na zupę tam wyrosły 🤣🤣🤣
20240430_162023.jpg20240430_162033.jpg20240430_162048.jpg20240430_162109.jpg20240430_162119.jpg20240430_162207.jpg20240430_162330.jpg
 
W tamtym roku wymieniałem w 307 i cisza jak na razie. Moje się kruszyły w rękach.
 
Jako jak to nazwałeś "klient" to możesz sobie wymienić żarówkę, pióro wycieraczki i może koło. Innych rzeczy nie powinieneś się dotykać.

W Reni olej wymieniony, tzn przegląd okresowy zrobiony.

20240430_090323.jpg
 
Która to wymiana 2ga?
 
Wczoraj umyte podwozie i zabezpieczone. Wymiana kół na lato (na przodzie Hankook, na tyle Dębicę- mają dość podobny kształt bieżnika).
Dzisiaj pobrałem próbkę Eneosa i będzie wysyłka do labu po majówce. Olej na bagnecie a ten wymieszany w silniku to inna bajka (pobrany prawie czarny).
 

Attachments

  • 20240501_114332.jpg
    20240501_114332.jpg
    710,2 KB · Odwiedzin: 42
  • 20240501_111612.jpg
    20240501_111612.jpg
    2,4 MB · Odwiedzin: 46
Jezdze na Sava intensa uhp2, debica to jego blizniak, lekko sie rozni bieznik, chwale sobie te opony, glownie za komfort (dosc miekka jak na profil 35) i ciszę.
Post automatically merged:

A w Tipo mamy przy przebiegu około 85 tys km wymieniony fabryczny filtr powietrza. Myślę, ze spokojnie moglby przejechac jeszcze kolejne tyle. Wymieniony na najtanszy zamiennik Denckermann. Nie mam nic do zarzucenia nowemu filtrowi, wykonanie ok, cena ok, wstyd? Schowany pod obudowę 🤣
 

Attachments

  • Screenshot_20240501_140705_Gallery.jpg
    Screenshot_20240501_140705_Gallery.jpg
    195,3 KB · Odwiedzin: 43
  • Screenshot_20240501_140722_Gallery.jpg
    Screenshot_20240501_140722_Gallery.jpg
    232,3 KB · Odwiedzin: 46
  • Screenshot_20240501_140736_Gallery.jpg
    Screenshot_20240501_140736_Gallery.jpg
    492,6 KB · Odwiedzin: 42
  • Screenshot_20240501_140901_Gallery.jpg
    Screenshot_20240501_140901_Gallery.jpg
    927,3 KB · Odwiedzin: 42
Wymieniłem 2 przednie wahacze w Maździe 6, więc w końcu można latać i nic nie stuka... taka niby głupota a cieszy okrutnie :)
 
O nie! Dorzuciles mi do majówkowych robót.... Kosa honda, kosiarka honda i traktorek oleo... Wymiana oleju.
 
Zrobiło się gorąco i zaczęło skrzypieć zawieszenie z tyłu. Miałem się zabrać za nie w tamtym roku ale mi się nie chciało. Zacząłem się rozglądać za tulejami których jest 22 sztuki (!) Części już zamówiłem. Ponieważ tylna belka zawieszenia jest śmiesznie tania w używce to zakupię taką, powymieniam wszystkie tuleje a potem zamontuję gotowca. Ogólnie jednak mam awersję do tej roboty. Jak nie urok to sraczka...
Wracając natomiast do wymienionych jakiś czas temu wtryskiwaczy LPG na SuprerB 115 to jestem z nich zadowolony. Dysze 2,6mm , ciśnienie ustawione na 1,24 bara. Wolne obroty stabilne, bez zalewania gazem. Ogólnie nie ma różnicy w jeździe na PB i LPG. Żadnych "czeken dźinów" nie ma. Korekty paliwowe w normie.
 
Back
Top