• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
@sprajt2 Te 85k km w jakim czasie zrobione?
 
Ten mój samochód to jest jakiś koszmar...Kompletuję tuleje na tył i okazuje się że volvo wycofało praktycznie wszystkie tuleje do V70FL, co więcej febi też wycofało niektóre z nich, meyle i lemforder produkuje kilka zamienników (ale nie wszystkie) a przednią tuleję belki tylnej produkuje praktycznie tylko delphi. Jak by ktoś chciał kupić np. listwy zgarniające przedniej szyby do V70 II to są "wycofane z produkcji" - te listwy są zarówno dekoracyjnymi jak i uszczelniającymi bo to malowane aluminium pomiksowane z gumową uszczelką. Mój trupek stoi na zewnątrz więc UV załatwiło te uszczelki na cacy. W sumie to na upartego mogę to olać, gorzej jest z uszczelką pomiędzy przednią szybą a dachem. Jeszcze jest dostępna i kosztuje jedyne 399 PLN (kawałek gumy...)
A ja tak plułem na mojego passacinę 1,8ADR 😭
 
A jednak, już się bałem, że LPG zaczęło działać prawidłowo i nastąpi koniec sagi o Bolbo





Ale nic z tych rzeczy xD
 
Nie wiem skad wziął się mit o pancernych Volvo. Być może produkowali czołgi, nie wiem. Mam kumpla co ma S60R. Wpakował już w niego ponad 30tyś.
 
Tak, szukałem. Właśnie ze Szwecji mam info o wycofaniu z produkcji części których potrzebuję.
Zamówię zamienniki.
 
Przegląd w ASO Toyota Ostrołęka ze swoimi gratami. Robocizna - 597 zł.
Wyszło, że mam klocki + tarcze przód do wymiany i klocki tył (57000 km przebiegu).
 
@KamilJB sprawdz u innego czy na pewno do wymiany. Bo okaze ze jeszcze 50 tys. km przejedzie bez wymiany...
 
No właśnie jestem w szoku, bo podobno klocka z przodu jest 1.5 mm
A nie mam żadnych objawów takiego stanu, brak piszczenia, tarcia, hamulce ładnie biorą działają idealnie na ten moment
 
zdejmij koło przednie i sprawdz chyba że jak masz felgi aluminiowe to będzie widać...
 
Wymienione tarcze i klocki w Tipo, 86000km przebiegu, fabryczny zestaw.
Jak oceniacie te tarcze? Byly uzytkowane w 80% w trasie po drogach krajowych i autostradzie.
Screenshot_20240502_170034_Gallery.jpgScreenshot_20240502_170043_Gallery.jpgScreenshot_20240502_170110_Gallery.jpgScreenshot_20240502_170100_Gallery.jpgScreenshot_20240502_170050_Gallery.jpgScreenshot_20240502_170012_Gallery.jpg
 
Nie wiem co to jest, nie znam sie. Pod paznokciem tego nie czuc, to jest tylko po stronie wewnetrznej na jednej i drugiej tarczy.
 
Last edited:
Ja dziś umyłem auto ręcznie szamponem Tenzi zapach guma balonowa 🙂potem jak auto wyschło odtłuściłem lakier IPA i następnie nawoskowałem szybkim woskiem syntetycznym marki ,,moje auto,,. Pierwszy raz nakładałem wosk i jestem ciekawy czy coś zadziała ,że brud łatwiej będzie schodził z auta podczas mycia na bezdotyku. Plus napewno,że lakier ładniej się błyszczy po wosku 🙂
 
@sprajt2 oprócz standardowej korozji jest też widoczna korozja wżerowa, nie ma co gdybać tarcze wyeksploatowane.
 
Nie wiem skad wziął się mit o pancernych Volvo.
Z Amazona, który był bezdyskusyjnie najtrwalszym samochodem w historii motoryzacji. Ten silnik był w samochodach militarnych, traktorach, łodziach itd
Potem redbloki z serii 200, 300, 700 i 900 już były dość nowoczesne, a jeszcze trwałe. Do tego 700 było najbardziej odpornym na korozję samochodem w historii. Były to czasy szwedzkie.
Potem od 300 zaczęła się Holandia, a od 800 Belgia. Już w latach 90 ludzie pluli na te wozy. A geely przypieczętowało temat, Volvo robi już tylko ciężarówki i maszyny.
 
Sam silnik 2,4 benzyna wolnossak to fajna, w miarę prosta i łatwa do serwisu jednostka. Natomiast wtrysk Denso z jego pięcioma zakresami korekt to jest dopiero ku...stwo.
 
Marcysia dziś dostała świeży płyn hamulcowy i chłodniczy. Zamiast płynu hamulcowego ATE wjechała Organika, płyn chłodniczy Fuchsa spuszczony był czysty niebieskiego koloru. Wybrałem koncentrat Shella, ponieważ ma trwałość 5 lat, gdzie większość G11 ma 3 lata, niby zatwierdzony przez MB (325.0), ale w bevo go nie ma. Dodatkowo zrobiłem przegląd klimatyzacji, ściągnięte 650 gram, załadowane 850 gram.
20240502_092606.jpg20240502_113308.jpg
 
Back
Top