• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Astra siostry. "Regeneracja" lamp czajnikiem.

View attachment 22571View attachment 22572
Też kiedyś postanowiłem spróbować czajniczka z Aliexpress, dużo taniej zestaw niż z alledrogo. Robi robotę i efekt naprawdę dobry i trwały, polecam 👍.
Ja dzisiaj korzystając z pogody przejrzałem stan podwozia i dwuletniej konserwacji po zimie, oczyściłem co trzeba, zrobiłem drobne poprawki i zaprawki, epoksyd 2k, wosk etc, ale nie było zbyt dużo co robić, jeszcze jakieś zaprawki odprysków lakieru. Przy okazji zauważyłem wyciek spod korka spustu oleju, ostatnio go zmieniałem bo mimo odsysania chciałem sprawdzić czy coś zostaje. Wiedziałem wcześniej, że gwint jest przeciąganięty bo poprzedni właściciel lub mechanik musiał to schrzanić, liczyłem że jakoś z wyczuciem dokręce i nie będzie ciec. Po 4 tys km od wymiany mam zaolejoną osłonę silnika (olej ładny jak na 4 tys w dieslu 😅) tak więc czeka mnie naprawa gwintu. Myślałem nad osadzeniem tulejki redukującej gwint z M14 x 1,5 na M12 x 1,5 na klej, żeby specjalnie nie zrzucać miski do gwintowania i dać po prostu korek M12. Póki co jeżdżę, wyciek nie jest wielki, no ale sączy się jednak, szkoda mi olej spuszczać bo nie wierzę by dało się na tyle czysto by ponownie zalać. Dociągnię do 8-9 tys i wtedy zrobię, jak należy.
 

Attachments

  • IMG_korek.jpg
    IMG_korek.jpg
    1,1 MB · Odwiedzin: 43
Last edited:
A ja sobie pojechałem potwierdzić/obalić mit o badaniu amorów na SKP
Faktycznie - średnio on miarodajny. 18% sprawności na ciśnieniu w oponach 2,2, po obniżeniu do 1,8 - prawie 60%.
 
Są maszyny badające amort. metodą Boge. Jest bardzo dokładna, ale ... wymaga wymontowania amortyzatora:)
 
Amory z tyłu w 406 mi pokazywało na 60% na SKP, a jak usiadły z tyłu 3 średniej wagi osoby to szurałem po jezdni na uskokach. Po wymontowaniu oba amortyzatory wcisnąłem dosłownie jednym palcem i nie szło ich na siłę wyciągnąć.
 
Co tu reklamować najtańsze VW504 jakie udało mi się na szybko wyrwać... dopchane bo latem auto ciężej pracuję Interwał 15tyś w trzy miesiące zamykam. Co tu pisać stare zleciało nowe wleciało.
N47D20C 261tyś przebiegu seria.
Wtryski rozrząd turbo DPF nie ruszane.
Jak mawia klasyk Niemiecie diesle to potęga ;)
 
Tu to dopiero jest zagadka 0.9 tce 80tyś przebiegu i takie szambo zleciało po ledwie 10tyś
Co tu się stało?
1000008087.jpg
 
@Seagull może to kwestia dodatku lub płukanki, ewentualnie stylu jazdy w takim 0,9 😉
 
Co tu się stało?
Nic się nie stało. W każdym TCe jest taki olej nawet po kilku tys. km. Wydaje mi się, że wali sadzą do oleju z komory spalania razem z benzyną i barwi olej na czarno. Jak to bezpośredni wtrysk - lubi podlewać olej benzyną przede wszystkim jak silnik jest zimny i trzeba rozgrzać szybko silnik. Druga przyczyna to olej szybko ciemnieje od turbiny, która "smaży" olej, albo od denków tłoków. Z tym olejem nic złego się nie dzieje, bo zmiana przy 10 tys. km to jeszcze jest wcześnie. Niektórzy zmieniają w TCe olej przy 20, czy nawet 30 tys. km jak nakazuje rekomendowany interwał wymiany i te silniki żyją. Sama specyfikacja/norma RN0710 jest mało wymagająca, bo spełnia ją chyba każdy najtańszy olej, więc te silniki dużo od oleju nie wymagają. Kolejna kwestia duże miski olejowe - nie zdziwię się, że to 0,9 ma miskę olejową na ponad 4 litry oleju, może blisko 5 litrów jak w moim 1.2 TCe.
 
@Seagull u mnie w 1.0 TCE olej wyglądał niewiele lepiej po zlaniu, po pierwszej wymianie przy przebiegu 3k km zrobionych na LPG, widocznie w silnikach TCE tak ma być.
 
oleju wchodzi 4.5L to jest micra 2018 rok więc wtrysk pośredni...
uspokoiliście mnie trochę powiedzmy że TTTM co nie zmienia faktu że gdzieś olej się smaży w tej trzycylindrowej kosiarce
Wlany jest teraz Castrol 5W30 LL zleje go tym razem po 8tyś i zobaczę czy jest jakaś różnica
Dzięki
 
A ja chciałem dziś w Polo zrobić adaptacje klap klimatronika i lipa. Pamiętam kiedyś robiłem chyba z adaptacji przez obdeleven ale już pakiet mi się dawno skończył i jest zablokowane. Próbowałem tak jak na necie czyli przytrzymać jednoczeście nawiew na twarz i AC ale nic się nie dzieje :-( są jeszcze jakieś sposoby aby to zrobić? Panel klimy tak wygląda
 

Attachments

  • Screenshot_20240505_123116_Gallery.jpg
    Screenshot_20240505_123116_Gallery.jpg
    990,5 KB · Odwiedzin: 22
Wlany jest teraz Castrol 5W30 LL zleje go tym razem po 8tyś i zobaczę czy jest jakaś różnica
Takiego oleju wymaga silnik? Jak to jeszcze stare 0,9 TCe bez filtra cząstek stałych GPF to powinien być 5W-40 RN0710. Jak jest GPF to 5W-30 RN17.
 
nie wiem nie ja kupowałem szfagier przywiózł to zalałem... nie mój wóz nie mnie będzie wiózł ;)
 
@magic27 spróbuj potzrzymac dwa klawicze przy wlączonym zapłonie na chwilę i będa migać czyli trwa kalibracja i potrwa kilka sekund:
IMG_20240505_151429.jpg
 
Święto jak zwykle w garażu. Zrobione : sprawdzenie i czyszczenie świec, zajrzane do cylindrów kamerą, wymienione trzy cewki zapłonowe (jakieś tam pęknięcia na obudowach), usunięta ostatnia trytytka po drutogaziarzu. Z rzeczy ważniejszych to wymiana oleju w szumiącej skrzyni biegów. Czasami "terkotała". Poprzednia wymiana z ravenola na OE Volvo była ze 25kkm temu. Wtedy dolałem dodatek MOS2 czy jak się tam to pisze.
Zlewany olej miał kolor szary. Po zlaniu oleju na dnie zostały grudki które wziąłem początkowo za resztki trybów albo synchronizatorów. Okazało się że ani jedno ani drugie. Było tego naprawdę dużo. Może resztki jakiejś masy uszczelniającej, nie wiem. Wlałem nowy olej OE Volvo. Przejechane już 300km od wymiany. Szumu praktycznie nie słychać a był głośny na każdym biegu przy większym obciążeniu silnika. Delikatnie szumi na postoju ale ktoś kto nie wie czego ma słuchać nie wychwyci tego. Poza tym żadnego stukania. Szum pochodzi zapewne z łożyska wałka sprzęgłowego ale nie mam chęci jak narazie na wyjmowanie skrzyni. Póki co jest dobrze.
Wymieniłem opony na letnie (wreszcie) i zrobiłem zbieżność. Koła były zbieżne po 2,2mm na stronę co poskutkowało wycięciem obu opon po zewnętrznej stronie ( wg, tabeli volvo dla mojego samochodu powinny być prawie na 0) . Moja wina bo po wymianie mcphersonów nie sprawdziłem zbieżności , nie miałem już czasu i musiałem wracać do pracy. Ogólnie jestem zadowolony bo załatwiłem zaległe sprawy ale z drugiej strony zamiast "majówkować" znowu zmarnowałem kawałek życia na grzebaniu w guanie.

aaa, jeszcze ostatkami sił wymieniłem filtr kabinowy.
 
Last edited:
@tomek1986 Probowalem tak. Tak na necie robia i u mojego wujka w skodzie octavii to działa :) niestety u mnie wogole nic sie nie dzieje
 
@tomek1986 Działa klima wszystko ,panel też ,ale ten schemat nie działa kalibracji klap w polo u mnie. Przez obdeleven robilem kiedyś ale skonczyla mi sie wersja pro płatna :)
 
Wlasnie czytaleem że w polo jest okrojona klima wg zagranicznych forum i ze tylko przez obdeleven czy innym.
 
Back
Top