• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
No właśnie... Ostatnio zaglądałem do tylnego zawieszenia i niestety, trzeba się zmierzyć z tematem. Po 300 000km im się należy.
 
Sam, u ojca jest prasa, tokarka więc nie będzie problemu z dorobieniem tulejek do wciskania. Temat już przerobiony na przednich wahaczach :)
 

Attachments

  • 20211216_084830.jpg
    20211216_084830.jpg
    467,5 KB · Odwiedzin: 36
  • 20211216_084850.jpg
    20211216_084850.jpg
    277,4 KB · Odwiedzin: 37
  • 20211218_124614.jpg
    20211218_124614.jpg
    294,3 KB · Odwiedzin: 37
  • 20211218_134344.jpg
    20211218_134344.jpg
    447,2 KB · Odwiedzin: 36
  • 20211218_134346.jpg
    20211218_134346.jpg
    403,8 KB · Odwiedzin: 36
Zaplaciłem :D za wymianę oleju i płynie chłodzącego. Plus rozpadnięciu opaski której jeszcze nie wymieniłem. Dzięki @Kaczorek79

Następnym razem mnie jeszcze świece czekają to może się wtedy zaglądnie do cylindrów.
 
Last edited by a moderator:
@sprajt2, plan jest taki: kupuję sanki z górnymi wahaczami, czyszczę je, pozbywam się starych tulejek i prasuję nowe wraz z wahaczami. Zdejmuję stare sanki, zakładam te z wymienionymi gumami i jak czas pozwoli to ogarnę tuleje w piastach a jest ich po 4 na stronę. Jak czasu braknie to piasty będą w drugim rzucie. Jakoś się ogarnie. Problem jest taki że mam czas tylko w weekendy.
 
Heh u mnie w volvo też by się przydało się z tym pobawić.
Wymieniana była tylko część tulejek interwencyjnie.

Ale w wersji AWD zdjąć sanki nie jest tak łatwo, także u mnie raczej rozgrzebanie auta i dłubanie po kolei wahaczy mocowań do budy itd.
 
@Slawo ja tez zawsze mam tylko weekend. Wyprawa wtedy do rodziców i mozna coś robić. Jak cos pojdzie nie tak, to zostawiam gruza, a sam wracam pociagiem i za tydzien powtórka 🤣
 
Z AWD to już kaplica ze zdjeciem sanek... U mnie dużo łatwiej.
No ja do rodziców mam 180km a samochód mi potrzebny jak powietrze do oddychania i musi być sprawny dlatego robię wszystko odrazu jak się coś zwali...
 
Ja jak w Vectra b miałem robić tył to kupiłem wszystkie tuleje, w następnym miesiącu miałem wymieniać lecz w międzyczasie korba wyszła bokiem a tuleje do tej pory leżą w garażu 😂
 
Dziś bylem na przegląd auta i jest ok. Powiedzial ze niedługo klocki hamulcowe do wymiany będa z 4 kół.🙄 tylko zastanawia mnie jaka minimalna grubość dopuszczona z klocki.
 
@tomek1986 jeśli już masz ciśnienie, to zmień przód, bo on jest bardziej obciążony. Z tyłu pewnie jeszcze kilka lat pośmigasz
 
zastanawia mnie jaka minimalna grubość dopuszczona z klocki.
W różnych instrukcjach mam napisane 1 lub 1.5 mm
jeśli już masz ciśnienie, to zmień przód, bo on jest bardziej obciążony. Z tyłu pewnie jeszcze kilka lat pośmigasz
Paradoksalnie od renówy przez opla i VOLVO po 5 różnych Hond - zawsze tył starczał mi na krócej, niż przód. Może dlatego, że większość przebiegów bez obciążenia.
 
Last edited by a moderator:
Z tyłu klocki też są mniejsze, więc nawet jak procentowo hamują słabiej to i tak mogą się szybciej skończyć.
 
Wymieniłem żarówki w oplu bo jedna się spaliła. Stare osram nightbreaker zastąpiłem Philips vision up 30 procent. Kostka trochę nadgryziona i w najbliższym czasie i ją trzeba będzie zrobić
 
Wymieniłem olej z Gulf Hibrid 0W20 bo ostro podrożał na tani GULF ULTRASYNTH X 0W-20 do tego płukanka MA 20 min i filtr oleju filtron koszt operacji całe 145zł bo sam zmieniłem, po ostatniej płukance AR2820 i Techronie w baku przed wymianą spalanie oleju na 10tyś spadło z 2 l do 1,5 l. Teraz tańszy olej i tania płukanka, ale będę starał się tankować tylko na Shell bo na tym paliwie auto nie dławi się i lepiej jeździ zobaczymy czy spadnie jeszcze spalanie oleju. Oczywiście silnik pracuje znacznie ciszej, ale to raczej normalne na nowej oliwie.
 
Last edited:
Zaplaciłem :D za wymianę oleju i płynie chłodzącego. Plus rozpadnięciu opaski której jeszcze nie wymieniłem. Dzięki @Kaczorek79

Następnym razem mnie jeszcze świece czekają to może się wtedy zaglądnie do cylindrów.
O patrz, zapomniałem wczoraj zajrzeć do tych cylindrów, ale jak świece będą do wymiany, to oblukamy.
 
Niedawno kupiłem sobie elektroniczny tester płynu hamulcowego. Wczoraj zbadałem płyn w zbiorniczku i urządzenie jest bardzo powtarzalne. 4 razy wyszło na zielono 1,2% wody a raz 1,3% wody. Płyn ma 3 lata i 10 miesięcy. Także jestem zadowolony. Ps wiadomo ,że zawartość wody będzie trochę większa przy kołach :)
 

Attachments

  • Screenshot_20240509_110238_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20240509_110238_Samsung Internet.jpg
    450 KB · Odwiedzin: 25
Takie pomiary w zbiorniczku nie mają większego sensu. Trzeba sprawdzić przy kole ponieważ różnice mogą być większe niż "trochę"
 
Back
Top