• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
A da się zrobić tak ,żeby zdjąć jedno koło ,pare ml płynu spuścić i żeby potem nie trzeba było nic odpowietrzać? Pytam bo nigdy płynu hamulcowego sam nie zmieniałem i nie mam wiedzy ani przyrządów do tego 🙂ale jak da się to dla dobra nauki zrobie taki test :)
 
W dwie osoby pewnie się da. Pytanie czy warto się w to bawić nie mając zamiaru wymieniać płynu. Czy odkręci się odpowietrznik.
 
Wymiana płynu to 1h roboty (najdłużej się schodzi z podniesieniem auta i z odkręceniem i przykręceniem kół) płyn dot4 z k2 kosztuje ok 15zł i pompka próżniowa z 50. Nie ma sensu bawić się w sprawdzanie jakości płynu tylko wymienić raz na 5 lat i z głowy.
Co do odpowietrzników to kupić kilka w odpowiednim rozmiarze i kilka w rozmiarze większym i jak są w złym stanie to wymienić, a jak się urwie to zdjąć zacisk, przewiercić i nagwintowac na większy. Zdjęcie zacisku i ponowne gwintowanie to 30 max1h roboty.
 
@Kuba Ja sam płynu hamulcowego nie wymienie bo nie mam narzędzi do tego ,nie mam 4 kobyłek aby auto było całe uniesione i ogólnie nie znam się na tym. Tylko w zakładzie musiałbym wymienić. Dla ,,nauki,, chciałem zobaczyć jakie różnice są w zawartości wody między zbiorniczkiem a przy kole :) Jak ktoś ma wiedze w tym temacie czy można po zdjęciu 1 koła spuścić pare ml płynu do pojemniczka małego i zbadać to napiszcie jak to zrobić 😉tylko ,żeby układ się nie zapowietrzył bo kaplica będzie haha 😅👍
 
Dobra to jak będe miał troche czasu to ogarnę temat dla dobra ,,nauki,,. Tylko jeszcze napiszcie przy którym kole pobierać ten płyn? LP,PP,LT czy PT? Może w jakimś kole najdalej od abs czy pompy powinien być troche gorszy a blizej lepszy . Albo to bez znaczenia to dajcie znać 😉
 
@magic27 jak Ci wygodniej. Musiałbyś się bardzo "postarać" żeby w ten sposób zapowietrzyć układ. Jak zmieniałem zaciski, to tak przeciągałem przez nie płyn. Myślę, że największy problem tutaj może stanowić Twój wewnętrzny opór przed zrobieniem czegoś nowego ) Zadawaj pytania, przeszukuj fora, odpalaj YT, a reszta sama pójdzie.
 
Poluzować odpowietrznik, nałożyć gumowy wężyk o odpowiednim przekroju, pociągnąć strzykawką, zakręcić..
Wydaje mi się, że żeby pozbyć się starego płynu z zacisku należałoby poluzować odpowietrznik i cofnąć tłoczek do pozycji "0". Wtedy stary płyn zostanie wypchnięty. Jak się mylę to niech mnie ktoś poprawi.
 
Pisałem ,że nie mam urządzeń i 4 kobyłek by podnieść auto 🙂jakbym miał to bym na luzie spróbował sam :cool: przecież nie ma się czego bać 🙂sprawdzę ile procent wody będzie przy zaciskach jak spuszcze pare ml i zobaczymy jakie różnice są między zbiorniczkiem a zaciskiem :) jak będzie na czerwono powyzej 3% wody to pojade do warsztatu i wymienię . Uno problematico. Tu chodzi o dobro ,,nauki,, i forum 😅
 
@gopiter tak, nie pisałem tego bo wydało mi się oczywiste cofnięcie tłoczka. Nawet po samym kolorze płynu widać, kiedy przestaje lecieć stary.
 
@joshua79 Czyli jeszcze jak poluzuje odpowietrznik, założe strzykawke z rurka na niego to tloczek jakis trzeba nacisnąć do pozycji 0 a potem zassac strzykawka troche plynu?
 
@magic27 spokojnie rób na co masz siłę, byle zgodnie ze sztuką :)
Nie chcemy przecież za jakiś czas obejrzeć w "Uwadze", albo przeczytać w "Fakcie" coś w stylu: "W pokoju (tu wpisz imię) nadal nic nie ruszone, zupełnie jakby zaraz miał wrócić...nawet jego komputer z włączonym ulubionym forum z ostatnim wpisem, który przeczytał:
@magic27 nie ma sie czego bac. Wymieniaj płyn.
:p
Post automatically merged:

@joshua79 Czyli jeszcze jak poluzuje odpowietrznik, założe strzykawke z rurka na niego to tloczek jakis trzeba nacisnąć do pozycji 0 a potem zassac strzykawka troche plynu?
To przy wymianie zacisku lub kocków/tarczy. W Twoim przypadku tłoczka nie ruszasz..
 
Wymieniłem olej we Fiorino przy 165 465km, ponownie Kraft 5w40 DPF i tym razem dla odmiany Filtron OP545/2.
 

Attachments

  • IMG_20240509_163323_886.jpg
    IMG_20240509_163323_886.jpg
    1,1 MB · Odwiedzin: 42
Last edited:
Miałem już wenę, więc jak mama wróciła to od razu ogarnąłem Citroena. Wyssałem mieszankę Orlenów i Totala 5w30 C4, C3 i C2, wyciągnąłem Mecafiltera ELH4335, założyłem Purfluxa L398A i wlałem Totala ECS 5w30.
 

Attachments

  • 1715279053257.png
    1715279053257.png
    2 MB · Odwiedzin: 48
  • 1715279069276.png
    1715279069276.png
    1,7 MB · Odwiedzin: 49
Wymiana kloszy w Mini za pomocą opalarki i kleju butylowego. Przy okazji trzeba było skleić jedno mocowanie lampy. Czas operacyjny od otwarcia do zamknięcia maski 4 godziny, teraz dałbym radę w max 3. Wymęczyłem już auto na myjni i nic nie paruje, GREAT SUCCESS!
Post automatically merged:

I wymiana osłony przycisku bagażnika w listwie na klapie nad tylną rejestracją. Fabrycznie jest z jednego kawałka lanej gumy, 15 minut ją wyskubywałem. Zamiennik z Aliexpress za 11zł trzyma się idealnie na wcisk.
Taka to owocna majówka była 😄
 

Attachments

  • 1.jpg
    1.jpg
    157,2 KB · Odwiedzin: 23
  • 2.jpg
    2.jpg
    238,9 KB · Odwiedzin: 17
  • 3.jpg
    3.jpg
    182,8 KB · Odwiedzin: 17
  • 6.jpg
    6.jpg
    127,7 KB · Odwiedzin: 21
  • 5.jpg
    5.jpg
    205,6 KB · Odwiedzin: 19
  • 4.jpg
    4.jpg
    183,7 KB · Odwiedzin: 26
  • 7.jpg
    7.jpg
    117,6 KB · Odwiedzin: 22
  • 11.jpg
    11.jpg
    100,7 KB · Odwiedzin: 20
  • 12.jpg
    12.jpg
    147,4 KB · Odwiedzin: 18
  • 13.jpg
    13.jpg
    63 KB · Odwiedzin: 19
Last edited:
Nie byłem pewien czy rzeczy typu czyszczenie przepustnicy, EGR-u, dolotu, wylotu, i innych takich około-silnikowych miejsc zrobić przy przebiegu 60k km, czy 90k km. Tak więc krakowskim targiem zleciłem zrobienie w połowie tego przebiegu - po przekroczeniu 75k km (i niecałych 2 latach po wyjechaniu z salonu).
 
Back
Top