• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Kiedys Ci @magic27 mowilem, jak byles na etapie zakupu obdeleven, ze to jest bez sensu, lepiej kupic kabel do vcds.
 
Tylko co tam adaptować? Klapy mają jeden stały ruch przez cięgna, a silniczki z potencjometrem wykonują zadany ruch góra / dół jak im nakazuje panel climatronika i cześć. Adaptacja to chyba za duże słowo. Piszesz, że klima działa, wszystko git, bo tam nie trzeba żadnych adaptacji. Tam jedyne co się wykonuje to selftest czy klapy poruszają się w skrajnych pozycjach czyli są sprawne w całym zakresie i wykonują polecenia. Na VCDS ładnie widać jaka jest zadana pozycja, a jaka rzeczywista i kąkuter sobie testuje czy porusza się tak jak trzeba.
 
@STREAM-HD O to chodzi przecież :)
@sprajt2 Obdeleven fajne jest. Dużo można obserwować ,skanować ,adaptować itp. Tylko po roku niektóre funkcje się blokuja i tyle. VCDS ile kosztuje program?Tam też chyba trzeba opłacać co roku ?
 
Jak chcesz cos na dluzej to kabel. A vcds, no znamy realia i nie oszukujmy sie, nikt uzytkownikow domowych za niego nie placi.
A tak juz troche odbijajac, climatronic chyba sam sobie robi te regulacje i adaptacje co jakis czas. Uzytkownik moze to sobie wykonac chyba tylko, zeby sie poczuć mechanikiem😉 gdyby tam było cos nie tak, to po odczycie błędów mialbys to wykazane.
 
@sprajt2 Nie, nie mam żadnych błędów bo skanuje sobie co jakiś czas autko. Bardziej chodzi że jak jest taka możliwość to można by zrobić. Niestety jak widać polo ma okrojony panel climatronika i nie da rady 🙂trudno się mówi
 
Używam płatnej wersji CarScaneer na kilku pojazdach i nigdy nie widziałem funkcji kalibracji czegokolwiek. W Thingdiagu już jest.
 
@Slawo słabo patrzyłeś
 

Attachments

  • Screenshot_20240506-173610.png
    Screenshot_20240506-173610.png
    83,3 KB · Odwiedzin: 43
Patrzyłem dobrze, trzeba wziąć pod uwagę opcje dostępne dla danego producenta a w oplu agila, astrze G i volvo nie ma żadnych dostępnych dodatkowych funkcji takich jak adaptacje itp.
Pewnie w nowszych autach jest to możliwe.
 
Last edited:
CarScaner pokazuje swoje możliwości w grupie VAG. W pozostałych markach radzi sobie słabo
 
Wczoraj przyjechałem drugim autem do mnie do domu i na miejscu sasiedzi specialnie zostawili miejsce dla mnie obok mojego 😎:
IMG_20240506_191009.jpg
 
Wyrzuciłem EGR-a. Po 16 latach nie czyszczenia wyglądał tak. Chyba tragedii nie ma
46c30728149a644fb5ed41e644275632.jpg


Wysłane z Pixel 7 Pro [Tapatalk]
 
Jak na taki wiek to wygląda świetnie. Można powiedzieć, że bezobsługowy system jeśli auto jest regularnie przedmuchiwane na trasie.
 
No wygląda na to, że mam odpowiedni styl jazdy. Raczej nie szaleje a moc silnika wykorzystuje głównie do wyprzedzania, ale też nie trzymam silnika na niskich obrotach.

Wysłane z Pixel 7 Pro [Tapatalk]
 
Jak osprzęt zdrowy, wtryski nie leją, EGR nie zacięty na amen w pozycji dotrysku spalin, auto nie męczone miastem to i się to trzyma w dobrym stanie. Gdyby ktoś raz na 5 lat atakował tam jakimś szprejem tego grzybka od spalin i ten cały siłowniczek, żeby zawsze miał luźny ruch to już całkiem sprzęt bezawaryjny.
 
Nie mogłem dłużej wytrzymać z szarpaniem przy hamowaniu i postanowiłem zrobić porządek na przedniej osi. Kupiłem samochód jakieś 2,5 roku temu. Szarpanie było delikatne i jeździłem bo z początku mi nie przeszkadzało (podobno krzywe tarcze w BMW to częsta przypadłość). Zacząłem od pomiaru bicia starej tarczy (okazuje się, że to bezsensowne). Jednak co mnie wbiło w ziemię to grubość tarczy hamulcowej. Poprzedni właściciel postanowił przetoczyć obie tarcze prawie o 1,5mm poniżej dopuszczalnego minimum. Wiem moje niedopatrzenie ale wszystkiego nie da się sprawdzić przy oględzinach a później temat odstawiłem na bok bo były inne rzeczy. Postanowiłem wyrzucić wszystko - zaciski, jarzma itd a przy okazji zrobić swap z 312mm na 330mm.

Jestem na etapie docierania ale już mogę stwierdzić, że hamulce żyleta. Zero szarpania, bicia i porannego piszczenia.
W sobotę przy okazji sprawdzania błędów na komputerze wyświetlił się problem z sondą lambda - brak masy lub masa wirtualna.
Nie zastanawiając się długo poszperałem w internecie i udało mi się dokonać zakupu sondy od Toyoty Avensis T29 z silnikiem 2WW. Wtajemniczeniu wiedzą o co chodzi ;-) Używana bo używana ale pochodzi z 2018 roku, moja stara z 2008.

 
Mam już prawie wszystkie tuleje do tylnego zawieszenia. Brakuje czterech sztuk ale już zamówione . Szukanie po numerach to koszmar, jedne wycofane z produkcji i zastąpione innymi, kolejne mają trzy różne numery OE z czego dwa już niedostępne...
 

Attachments

  • 20240508_144514.jpg
    20240508_144514.jpg
    519 KB · Odwiedzin: 38
Back
Top