• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co sądzisz o zmianie oleju Volvo D3 R5 2010

Barracuda

Użytkownik
Samochód
Volvo xc60
Witam to mój 1 post.
Do tej pory jeżdżę na Motul 8100 0w30 eco nergy a5b5 jak instrukcja nakazuje.
Auto ma 190 tyś km i nie bierze nic oleju.
Chciałbym poznać waszą opinię na temat oleju którego użytkuje oraz jaki mógłbym użytkować. Wiele czytam o Millers że to taki super olej.
 
Last edited:
@Barracuda Czy po zmianie z Motula na Meguina masz jakieś subiektywne odczucia co do pracy silnika, głośności? Czy nic się nie zmieniło? :)
Subiektywne odczucie jest takie ,że można trafić na podróbkę Motula.
Nie zauważyłem nic co bym powiedział "
Kurde teraz jest różnica " przynajmniej ja nie słyszę i nie czuje różnicy.
Cenowo bardzo podobnie więc wolę olej na bazie PAO 👍🏻
 
Od dłuższego czasu wlewam mniej więcej co 10-15 kkm Meguin 0w30 ostatnio znalazłem Ravenol SSV co o nim sądzić?

 
Last edited:
Ostatnie lata robię interwały olejowe co 10kkm Max co 15kkm , ktoś powiedzial mi ,że przy tym oleju możesz śmiało robić interwały co 20kkm.
Olej jaki używam to Meguin 0w30 wiv A5B5, / VOLVO z silnikiem D3 R5
I tak sobie myślę co jest lepsze dla silnika czy interwały 10kkm na np jakimś tańszym oleju HC ( jaki ?)
czy co 20kkm na takim jak w/w olej.
 
Zrób analizę zużyciową po 10, 12, lub 15 tysiącach km, wtedy będzie można co nie co określić.
 
Moim zdaniem krótszy interwał na tańszym oleju jest dla silnika korzystniejszy, ale nie koniecznie będzie taki dla portfela. Kolejna sprawa jest taka, że technologie produkcji baz olejowych doszły już do takiego poziomu, że olej HC wcale nie musi odstawać od oleju na PAO, od którego swoją drogą się powoli odchodzi. Zwróć uwagę, że takich prawdziwych olei PAO jest...kilka, dosłownie, reszta to mieszaniny różnych baz, w których PAO jest, albo nie ma kilku procent.

Patrząc po cenach, z A5/B5 0W30 nie szczególnie jest z czego wybierać, 5W30 jest znacznie popularniejsze, bo to Japonia, 0W30 to chyba jakiś wymysł stricte pod Volvo ;). Ale, że to diesel, możesz się równie dobrze rozglądać w olejach C2, aczkolwiek tutaj też ciągle będziesz oscylował w granicach 200zł/5l.

Możesz spróbować Shella HU A5/B5 0W30 na bazach GTL.

Jest jeszcze kwestia tego, jak użytkujesz samochód, bo jeżdżąc głównie w trasie, pewnie i ten tani HC pociągnął by do 15-20kkm.
 
Interwał 10kkm na tanszym oleju ale spełniającym wymagania producenta będzie zawsze lepszy niż trzymanie nawet niewiadomo jakiego oleju przez 20 tys. Chyba że robisz te 20 tys np w pół roku i w większości po trasie z przepisowymi prędkościami to wtedy możesz myśleć o takim interwale.
 
Dzięki za odpowiedź 👍🏻
Parę istotnych rzeczy zapomniałem napisać.
90% autostrada
Rocznie pokonuje około 30kkm
Mieszkam w Niemczech
Jeżdżę normalnie można powiedzieć przepisowo bo nie mam czym szaleć 😁
Tak już wspomniałem olej zalewam taki jak zaleca producent 0w30/A5B5 Meguin który jak wiemy jest bardzo dobrym olejem, dodatkowo 300mm Ceratec.
6 litrów Meguina mam za około 70€
Mówiąc szczerze to nic aż tak tańszego nie znalazłem poza olejem Aral supertronic e / 6l = 60€

 
90% autostrada
Rocznie pokonuje około 30kkm
Pokusiłbym się nawet o te 30 tys km, bo właśnie tutaj PAO pokaże swoje zalety.
Zrób analizę oleju po 20tys km i się zobaczy.
Jazda miejska, czy "wokół komina" zarżnie każdy olej, nawet ten "z dodatkiem soku z gumi jagód" ;)
 
@Barracuda przy takim użytkowaniu samochodu, najlepiej było by, gdybyś poświęcił trochę czasu i pieniążków, inwestując w UOA tego Meguina po tych 15kkm, jak będzie dobrze, to następna po 20kkm itd. bo może się okazać, że u Ciebie oliwa wytrzyma i roczny interwał, tym bardziej, że oleje A5 mają zazwyczaj sporą rezerwę alkaliczną.
 
Sorry... co to takiego UOA 🤔
Pokusiłbym się nawet o te 30 tys km, bo właśnie tutaj PAO pokaże swoje zalety.
Zrób analizę oleju po 20tys km i się zobaczy.
Jazda miejska, czy "wokół komina" zarżnie każdy olej, nawet ten "z dodatkiem soku z gumi jagód" ;)
Myślę, że to dobry pomysł z tą analizą 👍🏻
 
Last edited by a moderator:
UOA = analiza przepracowanego oleju ;)
 
Jesteś pewien, że to ten sam ?
 

Attachments

  • Screenshot_20211201-080700_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20211201-080700_Samsung Internet.jpg
    553,2 KB · Odwiedzin: 103
Sorki nie zerknąłem że to ten olej. Kiedyś kupowałem Meguina i cena oscylowała w okolicach 30ojro ale mówię o innym oleju.
Wracając do tematu ja co bym nie wlał to i tak bym co te 10kkm wymienił.
 
Last edited by a moderator:
Tak zawsze robiłem ale niebawem czy przy tym oleju to nie strata kasy.
Zrobię analizę po 10kkm i zobaczymy , potem może dojadę na tym samym do 20 kkm i analiza
 
Trochę czasu i kilometrów minęło, na szafie okolice 260kkm
Często jeżdżę na południe Europy A tam upały są pod i ponad 40stopnii więc może zdrowiej dla silnika byłoby coś znaleźć 5w30 a5b5 a na zimę wrócilbym do 0w30
 
Back
Top