• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co sądzisz o zmianie oleju Volvo D3 R5 2010

Barracuda

Użytkownik
Samochód
Volvo xc60
Witam to mój 1 post.
Do tej pory jeżdżę na Motul 8100 0w30 eco nergy a5b5 jak instrukcja nakazuje.
Auto ma 190 tyś km i nie bierze nic oleju.
Chciałbym poznać waszą opinię na temat oleju którego użytkuje oraz jaki mógłbym użytkować. Wiele czytam o Millers że to taki super olej.
 
Last edited:
W tłumaczeniu to ja dobry nie jestem. Ale spróbuję. Do wypalenia dpf potrzebna jest wysoka temperatura spalin. Zdecydowanie większa niż ta osiągana w ruchu miejskim. Komp obciąża silnik, czym tylko może załącza odbiorniki elektryczne np ogrzewanie szyby, lusterek. Dotryskuje paliwo, zmienia kąt wyprzedzenia zapłonu itd. Wszystko żeby podnieść temperaturę spalin. Olej musi tą temperaturę z tłoków odebrać i nie można winić oleju za to, że się nagrzewa. Chyba, że traci przy tym swoje parametry ponad miarę.


@Barracuda masz dpf czy fap? Jeśli fap to cała moja teoria może lec w gruzach. Przy mokrym filtrze (czyli fap) te temperatury nie muszą być aż tak wysokie.
 
Do wypalenia dpf potrzebna jest wysoka temperatura spalin. Zdecydowanie większa niż ta osiągana w ruchu miejskim.

w ruchu miejskim zazwyczaj jest wyższa, niż przy jednostajnym ruchu na autostradzie.

Komp obciąża silnik, czym tylko może załącza odbiorniki elektryczne np ogrzewanie szyby, lusterek

Nie do końca. Program dostaje sygnał z czujników, kalkuluje przebieg i srtyl jazdy z ostatnich X kilometrów i oblicza, kiedy ma załączyć wypalanie.

Dotryskuje paliwo, zmienia kąt wyprzedzenia zapłonu itd.

Dokładnie tak. Jest jeszcze system, gdzie jest umieszczany dodatkowy wtryskiwacz na przykład.

a jak pisałeś, przy FAP to ja sam nie wiem, jak to do końca jest. Interesowałem się kiedyś jednym silnikiem HDI. Jedni mówią, żeby tankować zawsze do pełna, bo po tankowaniu się zaczyna wypalanie. Drudzy natomiast, aby dolewać jak najczęściej. Aby jak najczęściej się filtr wypalał. Nie wiem, zrezygnowałem, głowy sobie nie zaprzątam. W moim sercu, tylko LPG ;)
 
Takie temp. oleju nie szkodzą za bardzo, nawet w niższych lepkościach no chyba że są długotrwałe, ale jak pisałeś nic nie ubywa więc bez obaw. W celach eksperymentu można zalać albo tzw. pełnego syntetyka albo zastosować dodatek np. AR 9100/9200 w celu redukcji temp. oleju, ale czy i o ile spadnie to kwestia mocno indywidualna i od silnika i warunków użytkowania.
 
Płukanka i Meguin. Nie ma co się zastanawiać. W Niemczech mieszkając stosunek zarobków do ceny oleju jest fenomenalny, moim zdaniem, nie ma nad czym się zastanawiać.
 
U mnie temperatura oleju podczas wypalania rośnie o 3-4 stopnie. Mowa o drogach szybkiego ruchu bo tylko tam uruchamia mi się ta procedura.
 
W poprzednim poscie napisałem (co wiedziałem) na przykładzie swojego opla astry j. Opel nic nie kalkulował, nic nie przewidywał. Rozpoczynał wypalanie nawet na zimnym silniku. To z resztą jest główna przyczyna dlaczego go już nie mam. Żona nie chciała być niewolnikiem dpf-u np robić "pustych" kilometrów itd ;)

W prawdzie nic nie znalazłem wprost o wzroście temperatury oleju podczas wypalania dpf ale dla mnie jest to oczywiste:
wzrasta temperatura w komorze spalania = wzrasta temperatura oleju.

Cała prawda o filtrach DPF Vlog #29 - YouTube - proponuję obejrzeć tylko od minuty 12'30" do 14'00" (linku nie wstawiam)
Albo tu przeczytać http://www.godula.pl/?page=article&kat=art&option=det&artid=54
 
Po lewej str na desce jest wskaźnik temperatury oleju 114 stopni oleju (91wody) przy 170kmh .
 

Attachments

  • 20200619_213550.jpg
    20200619_213550.jpg
    2,8 MB · Odwiedzin: 232
W tłumaczeniu to ja dobry nie jestem. Ale spróbuję. Do wypalenia dpf potrzebna jest wysoka temperatura spalin. Zdecydowanie większa niż ta osiągana w ruchu miejskim. Komp obciąża silnik, czym tylko może załącza odbiorniki elektryczne np ogrzewanie szyby, lusterek. Dotryskuje paliwo, zmienia kąt wyprzedzenia zapłonu itd. Wszystko żeby podnieść temperaturę spalin. Olej musi tą temperaturę z tłoków odebrać i nie można winić oleju za to, że się nagrzewa. Chyba, że traci przy tym swoje parametry ponad miarę.

Warto dodać, że część paliwa dopala się jeszcze na samym filtrze, a EGR zazwyczaj jest zamknięty Sprawdzałem Torque Pro, kiedy rozgrzałem temat wypalania filtra w Huundai'u po przesiadce z poprzedniego daily car jakim był Golf VI...



Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
Tak wygląda temp spalin w moim i30 podczas normalnej jazdy, EGR otwarty
ac32c8c09e59038a39c4decd7b432dc5.jpg


Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
 
Tak kiedy DPF jest dopalany, rozgrzane spaliny niosą drobinki paliwa dotryśniętego w suwie rozprężania, które spalając się rozgrzewaja filtr, stąd temp spalin za filtrem wyższa niż przed :) EGR zamknięty :) Widać również zwiększona dawkę paliwa, które jednak nie jest w całości spalone :)
697eaa3eb22e660405d3ac385f04b34c.jpg


Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
 
@Barracuda ten wskaźnik na ori nie wygląda. Pewnie czujnik też dokładany. Trudno zweryfikować czy pokazywana temperatura jest autentyczna.. Zobacz czy na zimno jest zgodna z temperaturą otoczenia.

W sumie to temp. 120st i u mnie w ciężarówce pokazuje przy dużym obciążeniu silnika :)
 
Last edited:
przy FAP to ja sam nie wiem, jak to do końca jest. Interesowałem się kiedyś jednym silnikiem HDI. Jedni mówią, żeby tankować zawsze do pełna, bo po tankowaniu się zaczyna wypalanie. Drudzy natomiast, aby dolewać jak najczęściej. Aby jak najczęściej się filtr wypalał.

Swego czasu Grzesiek Duda tłumaczył to w 101 napraw. Tankować warto do pełna bo przy każdym otwarciu korka wlewu ON system wstrzykuje dawkę płynu do zbiornika. Przy tankowaniu za 20 zł. płynu starcza na wielokrotnie mniej km. przebiegu niż jak tankujemy do pełna.
 
@Barracuda ten wskaźnik na ori nie wygląda. Pewnie czujnik też dokładany. Trudno zweryfikować czy pokazywana temperatura jest autentyczna.. Zobacz czy na zimno jest zgodna z temperaturą otoczenia.

W sumie to temp. 120st i u mnie w ciężarówce pokazuje przy dużym obciążeniu silnika :)
Oczywiście, że jest nie oryginalny, seryjnie volvo nie ma ani wskaźnika oleju ani temp wody. Ten dokładany komputerek wszystkie dane bierze z OBD2 więc myślę , że to dość dokładne dane.
 
Last edited:
Usunę się bo mam zbyt dużo sprzeczności w temacie dawkowanie eolys ;)
I to jeszcze do tego jest OT
 
Last edited:
Witam. Właśnie wymieniłem olej i filtry . Jak widać na załączonych zdjęciach olej to Meguin 0w30 A5B5. Kupiłem także płukanke LM ale nie zdecydowałem się jej użyć z racji tego ,że olej i tak wymieniam średnio co 8 do 10 tyś a oleju nie bierze ani grama więc nie widzę takiej potrzeby.
W wannie jest stary olej Motul eco-nergy 0w30.
Co do pytania gdzie znajduje się czujnik oleju to z tego co widziałem jest on w misce olejowej.
 

Attachments

  • 20200804_144107.jpg
    20200804_144107.jpg
    1,4 MB · Odwiedzin: 179
  • 20200805_115002.jpg
    20200805_115002.jpg
    1,4 MB · Odwiedzin: 180
Back
Top