• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co sądzisz o zmianie oleju Volvo D3 R5 2010

Barracuda

Użytkownik
Samochód
Volvo xc60
Witam to mój 1 post.
Do tej pory jeżdżę na Motul 8100 0w30 eco nergy a5b5 jak instrukcja nakazuje.
Auto ma 190 tyś km i nie bierze nic oleju.
Chciałbym poznać waszą opinię na temat oleju którego użytkuje oraz jaki mógłbym użytkować. Wiele czytam o Millers że to taki super olej.
 
Last edited:
Kawałek czegoś metalu? tam widać ale nie jestem pewien.
 

Attachments

  • 20200618_082444.jpg
    20200618_082444.jpg
    1,5 MB · Odwiedzin: 207
  • 20200618_082704.jpg
    20200618_082704.jpg
    1,2 MB · Odwiedzin: 210
Kawałek czegoś metalu? tam widać ale nie jestem pewien.
Jaki metal? :) Zakręć ten korek i nie kombinuj :) Jeśli wymieniasz olej co 10kkm to praktycznie każdy spełniający normę będzie OK, bo zwyczajnie nie pozwalasz się mu zestarzeć na tyle, żeby robił źle dla silnika :)

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
 
Mówię o tym .Co do tego ,że wymieniam do 10tys to masz rację tylko u mnie cena tego Motula jest prawie taka sama jak np Meguin.
 

Attachments

  • 20200618_091047.jpg
    20200618_091047.jpg
    4,5 MB · Odwiedzin: 183
Pytanie co chcesz osiągnąć? Lepszą ochronę silnika przed zużyciem czy np. zmienić olej na taki z innym pakietem detergentów? Co do pierwszego to przy przebiegach rzędu max 10tys. raczej bym się pokusił o jakiś modyfikator tarcia zamiast zmiany na inny, może Xado Verylube Turbo albo coś z Archoil? Jeśli chodzi o to drugie to tak naprawdę nie wiesz co jest w silniku bo nie za wiele widać, ktoś tu zażartował, żebyś zdjął pokrywę zaworów, ale w tym szaleństwie może być metoda, żeby ocenić silnik wewnątrz :) Wtedy może będzie Ci łatwiej podjąć decyzję :) Ja bym zrobił tak: nie zmieniał oliwy, jedynie dodał modyfikator na bazie węgla a wcześniej zrobił delikatną płukankę jeśli bym już miał naprawdę coś zmienić to to :) Weź pod uwagę, że silnik nie bierze oleju, więc pierścienie czyste, pracują prawidłowo, uszczelniaczom też nic nie jest, modyfikator im tylko pomoże :) Pozdro :)

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
 
Dzięki za odpowiedź. Nie będę zdejmować pokrywy. Co do płukania to sam nie wiem chodzą różne opinie. A jeśli chodzi o dodatki to chętnie to przemyśle bo może warto .
 
To trochę odwrotnie z tymi opiniami. Płukanki zaleca praktycznie 100% userow na forum , a dodatki do oleju to już zdecydowanie mniej.
 
Last edited:
Jak widać olej się sprawdza po opisie, a spod korka wiele nie widać więc nie ma co dywagować, ale skoro oleju nie bierze....
Z płukanek zapytaj o LM 2662 szybka i sprawdzona do 30 min. przy wymianie potrzymać i tyle.
 
Jeśli Motula masz w tej samej cenie, co Meguina, to zdecydowanie lepszym wyborem jest Meguin.

Płukanki jak najbardziej wskazane.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Jak widać olej się sprawdza po opisie, a spod korka wiele nie widać więc nie ma co dywagować, ale skoro oleju nie bierze....
Z płukanek zapytaj o LM 2662 szybka i sprawdzona do 30 min. przy wymianie potrzymać i tyle.

I w tym rzecz... oleju nie bierze więc czy jest sens robić płukanie? Ok olej jest na papierze czarny po 6 tys po plukance byłby inny ? Dla samego spokoju dobrze było by raz na 100 tyś to zrobić tak sądzę.
 
Panowie jeszcze jedna rzecz.
Czy temperatura oleju w silniku może coś wam powiedzieć? Otóż jadąc normalnie mam 90 stopni wody i 105 oleju ale jadąc 140kmh temp oleju to już okolice 109 stopni. Kiedyś stojąc korku gdzie na zewnątrz było ok 30 stopni to temperatura oleju była pod 122 / wody 96.
 
@Barracuda

Wszystko zależy od tego gdzie umieszczony jest czujnik i jaka jest konstrukcja silnika.

Wbrew pozorom w aucie z turbo, jeśli jedziesz/stoisz w korku to w lecie możesz mieć wyższą temperaturę oleju niż jadąc po autostradzie. Rozpedzasz auto, obroty skaczą, turbo się rozkręca i po chwili zatrzymujesz się za autem, które dmucha ci gorącymi spalinami.

W instrukcji mojego auta jest info, że taka sytuacja jest jak najbardziej dopuszczalna.
 
Między innymi dlatego jazda miejska określana jest ciężkimi warunkami eksploatacji pojazdu :) Co nadal nie zmienia faktu, że odpowiednie interwały zmiany oleju są na to lekarstwem :)

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
 
Kiedyś stojąc korku gdzie na zewnątrz było ok 30 stopni to temperatura oleju była pod 122 / wody 96.

Raz kiedyś czy zawsze w korku temperatura rośnie? Pytam bo jedyne co mi przychodzi do głowy to wypalanie dpf w tym momencie.

Dziwne żeby na wolnych obrotach temperatura oleju wzrastała.

Patrzyłem przed chwilą u siebie w kamionie. Temperaturę oleju podczas jazdy miałem 110st ale zjazd na parking i może minuta na postoju i spadło na 100st.
 
To bardzo prawdopodobne z tym dpf bo nigdy do tej pory nie zaobserwowałem takiej temperatury. Zazwyczaj to okolice pomiędzy 105-115.
 
Panowie, temperatura oleju wzrasta podczas wypalania DPFa? Ktoś może to uzasadnić?

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top