• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zalać do Civic IX 1.8 i-vtec?

artunero

Użytkownik
Marka samochodu
Honda Civic Sedan FB
Budżet/ile litrów
150zł/4 litry
Styl jazdy
Silnik
R18Z4
Data produkcji
2012
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0w20, 0w30, 5w30; norma A3/B4, A5/B5
Jaki olej masz obecnie
Fuchs SuperSyn 0w30 A3/B4
Witam wszystkich,

Pewnie wałkowany temat nie raz :)
Honda w moich rękach od przebiegu 60 000 km. Olej zmieniam co 10 tysięcy plus płukanka (płukanki używałem K2, Xeramic i Mannol).
Aktualnie zbliża się 100 000km. Auto nie wymaga dolewki oliwy na czas interwału.
Większość jeżdżę po mieście, raz w miesiącu trasa około 400 km.
Z racji, że korzystam z prawej strony obrotomierza preferuję olej A3/B4.

Przerobiłem oleje:
- Castrol 5w30 C3 - jak kupiłem auto było świeżo po przeglądzie z tym olejem. Nie uznaję tej marki, tym bardziej olej do diesla DPF wlany, więc zrobiłem na nim 2000 km, płukanka 30 minut i wymiana na Valvo.
- Valvoline Synpower 5w30 A3/B4 - oleju przez 10 tysięcy nie ubyło, ale przy "pałowaniu" silnika potrafiła mi się czasem zapalić kontrola oleju, szczególnie na zakrętach.
- Fuchs 0w30 A3/B4 - aktualnie zalany olej plus do tego modyfikator XADO Turbo, zestaw daje radę, nie zapala się kontrolka. Ale Fuchs zmienił opakowania na 5 litrów (potrzebne 4 litry) i ostro cena poszła do góry, brak poboru oleju.

Szukam czegoś w bańce 4 litrowej.

Brałem pod uwagę oleje:
- Shell Helix Ultra 5w30 A3/B4 - baza GTL
- ELF FT 0w30/ Total 0w30 Energy (ten sam olej w innym opakowaniu) - 50-60 %bazy PAO + HC.

Może coś jeszcze doradzicie w tej półce cenowej za 4 litry?
Jestem zadowolony z dodatku Xado Turbo i myślę ponownie "podpaść" olej tym dodatkiem.

Czekam na wasze odpowiedzi.
Pozdrawiam
Artur
 
Sprawdzony Shell Helix Ultra 5w30 A3/B4. Banka 4L tak jak preferujesz. Sam zalewam go do japońca.
 
Zamiast trwonić kasę na płukanki to coś ci doradzę.
Już tyle razy płukałeś , że nie ma co więcej, zamiast płukania , zapobiegaj .
Dodatek modyfikator tarcia nanoboranowy Archoil AR 9100
On też ma wzmocnione właściwości mycia silnika , a główną jego właściwość to :
- zabezpieczy ci silnik przed zużyciem i zmniejszy tarcie oraz temperaturę wewnątrz silnika.
Zwłaszcza , że lubisz obroty
Ja w Hondzie stosuje olej Ravenol 0w20 , a teraz zaleje 0w30 plus AR 9100 i do benzyny dolewam AR 6900 P max również czyści i smaruje układ wtryskowy .
Dlaczego RAVENOL ? Są na butelce zdrapki z kodem które sprawdzisz na stronie czy nie podróba.
Ma powyżej 70% pao + Estry , klasę SN+ która zmniejsza ryzyko LSPI przedwczesnych zapłonów od nagaru .
Mając dodatek AR 9100 nie musisz mieć C3.
Archoil lepiej ci zabezpieczy silnik niż popioły i siarki .
Zastanawiam się nad Amsoil 0w30.
Jednak ten AR 9100 jest tak dobry , że możesz też kupić tańszy olej , nawet z Polskich .
Popytaj Tomek Evo , lub klubowicze ci doradza , mają fajne wiedzę.

A czy wiesz , że możesz w wnoszącym zrobić program ?
Ja po gwarancji zrobię +5 koni i +8 Nm , tak nie wiele bo brak turbo , ale juz to będzie się lepiej wkręcał , bo to lrkkie auto

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
przy "pałowaniu" silnika potrafiła mi się czasem zapalić kontrola oleju, szczególnie na zakrętach.
Te silniki mają jeździć bezawaryjnie na 0w20, więc na dzień dobry zmierz ciśnienie oleju.

EDIT
I jeszcze jedno mi się przypomniało - rocznik 2012 w niektórych silnikach miał wadliwe tłoki, przez co konsumpcja oleju była dość znaczna.
Szczegółów nie zagłębiałem.
 
Last edited by a moderator:
Dodatek modyfikator tarcia nanoboranowy Archoil AR 9100
Zamiast tego korzystam z XADO Turbo, zasada działania podobna jak AR9100, też trzeba za każdym razem dolać do świeżego oleju. Auto po tym specyfiku ciszej pracuje i jest bardziej "bystre", jak wciskam pedał gazu to czuje jak auto przyspiesza.

Należy się zastanowić dlaczego pojawia się lampa alladyna takie rzeczy nie powinny mieć miejsca nawet na byle jakim oleju. Utrzymujesz poziom do górnego stanu?
Olej mam na 3/4 stanu, przy Fuchs ten problem nie występuje. Podejrzewam, że ten Valvo jakiś trefny był, choć staram się kupować z "dużych" hurtowni oliwy.

Może źle sprecyzowałem, nie zapaliła mi się "konewka", tylko czasem na komputerze pojawiał się komunikat "CHECK OIL LEVEL". Problem występował tylko przy Valvo i głównie przy ostrej jeździe wpadając w zakręty.

I jeszcze jedno mi się przypomniało - rocznik 2012 w niektórych silnikach miał wadliwe tłoki, przez co konsumpcja oleju była dość znaczna.
Honda ani deka nie bierze oleju od wymiany do wymiany.

Pozdrawiam was :)
 
To zmienia postać rzeczy, musisz wiedzieć że w Hondzie kontrolka poziomu oleju zapala się jeśli poziom oleju spadnie poniżej połowy miarki.
Więc należy uzupełnić te mniej więcej 0,5l i utrzymywać stan do górnego znacznika nawet delikatnie więcej. Nie obwiniał bym Valvo tym że zapaliła się kontrolka niskiego stanu na zegarach. Tym bardziej na zakrętach gdzie olej spływa na jedną stronę miski jeśli nie masz backpleta.

Ja bym poszedł w dobre 5w30 a3 na pao z niskim Noack i nic nie kombinował.
 
Prawidłowy pomiar oleju , jest w stanie pracy silnika , czyli gdy olej jest rozprowadzony po silniku .
Oczywiście wyłączmy silnik , wyciągamy bagnet , doczekamy 3 minuty aż z rurki zcieknie resztka , by nie fałszowała nam wskazań .
I bagnet włożyć , wyjąć i odczyt .

Ma być wtedy MAX, a nawet jeśli masz 1-2 mm ponad MAX to też dobrze .

To że ci nie bierze oleju to nie znaczy że go nie zastępuje benzyna .
Powąchaj bagnet czy nie wali benzyną.
Każde silnik ciut spala olej, choćby opary przez odmę .
W mojej Hondzie też tak mam .

Xado to dla mnie produkt marketowy , co nie znaczy że i w marketach można znaleźć coś dobrego.

Paradoksalnie , dopiero wtedy byś poczół jak się wkręca na oleju 0w20 .

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Xado to dla mnie produkt marketowy , co nie znaczy że i w marketach można znaleźć coś dobrego.
No raczej Xado to nie jest firma, którą spotkasz w markecie :) Xado Turbo mam przerobione na kilku autach (swoje i znajomych) i każdy zauważył różnicę pracy silnika (cichsza praca, spadek poboru oleju i żywotność silnika).
Korzystałem z AR9100 jak miałem silnik diesla (Ibiza 6L Cupra TDI 160 KM), robił robotę, szczególnie to odczuwałem odpalając zimny motor w mrozy. Olej mimo turbo do 2000 km w dieslu potrafił być złoty.
do benzyny dolewam AR 6900 P max
Akurat też to dolewam do PB95, ale powoli się kończy i będę testować MILLERS OILS PETROL POWER ECOMAX 500ML 6205 .


Wracając do tematu może jeszcze jakieś propozycje oliwy do tego motoru?
 
Mobil1 FS 0w40 - lepkość niewiele większa od 0w30 - solidna baza, wysoki TBN, parametry bez zastrzeżeń
Uwaga - ciężarówkowy Shell Rimula LME 5w30 - jest nowa analiza na rosyjskim forum - też nie ma się czego przyczepić. Sprzedawany niestety w 5l kanistrach.

Pozdrawiam,
 
Shell Rimula LME 5w30 [...] Sprzedawany niestety w 5l kanistrach.

4l miałeś chyba na myśli.

1605630766861.png
 
Czy ktoś kto się zna bardziej na tych analizach porówna mi tego Elfa FT 0w30 w porównaniu do Shell Helix Ultra 5w30 A3/B4?
Na rosyjskim Oilclub znalazłem ich analizę.
 

Attachments

  • 1615291851_ELFEvolution900FT0W-30(VOABASE).jpg.b15316aafc252ed36ef3807aee597235.jpg
    1615291851_ELFEvolution900FT0W-30(VOABASE).jpg.b15316aafc252ed36ef3807aee597235.jpg
    273,2 KB · Odwiedzin: 180
  • 2067338641_ELFEvolution900FT0W-30URC.jpg.c4f57b9cf2b95b42eb11820494a9194c.jpg
    2067338641_ELFEvolution900FT0W-30URC.jpg.c4f57b9cf2b95b42eb11820494a9194c.jpg
    307 KB · Odwiedzin: 166
  • ELF-Evolution-900-FT-0W-30-FTIR.gif.5ef559793078c1279f1a43dad80d0eff.gif
    ELF-Evolution-900-FT-0W-30-FTIR.gif.5ef559793078c1279f1a43dad80d0eff.gif
    35,7 KB · Odwiedzin: 199
@poziom1989
co byś wybrał z tych dwóch :)?
Więcej będzie użytkowany w mieście.
 
Zdecydowałem się na Shell Helix Ultra 5w30 A3/B4. Doleję do tego 100 gram AR9100 i będzie śmigać 10000 km.
P.S. Jest teraz dobra oferta na A.....o z okazji black week od oficjalnego sprzedawcy.
Pozdrawiam :)
 
To bardzo dobry wybór. Solidny olej na bazie lepszej niż HC za dobre pieniądze. Przy twoim interwale wymian sprawdzi się na pewno.
 
Ja osobiście bym wolał tego Elfa. Jak za taki olej to cena jest wręcz promocyjna. Ale Shell Helix Ultra 5W30 też nie jest zły. Chociaż ostatnimi czasy coś Shell u mnie negatywnie punktuje przez te wątpliwości odnośnie stosowanych baz i nie tylko. Ostatnio ze zdziwieniem zauważyłem, że na bańce oleju, która zdjąłem z półki pisze Made in Italy. Do tej pory byłem przekonany, ze Shell jest produkowany w DE, Turcji oraz Rosji - tam mają swoje zakłady produkcyjne. Nie wiem czy we Włoszech mają swój zakład czy pod-zlecają produkcję. Olej Shell Helix Ultra 5W40 kupiony w jednej z sieciówek motoryzacyjnych.
 
Shell hx8 5w40 też mam made in italy na Aledrogoro u oficjalnego dystrybutor a czy to coś zmienia nie wiem .
 
Back
Top