artunero
Użytkownik
- Marka samochodu
- Honda Civic Sedan FB
- Budżet/ile litrów
- 150zł/4 litry
- Styl jazdy
- Silnik
- R18Z4
- Data produkcji
- 2012
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- 0w20, 0w30, 5w30; norma A3/B4, A5/B5
- Jaki olej masz obecnie
- Fuchs SuperSyn 0w30 A3/B4
Witam wszystkich,
Pewnie wałkowany temat nie raz
Honda w moich rękach od przebiegu 60 000 km. Olej zmieniam co 10 tysięcy plus płukanka (płukanki używałem K2, Xeramic i Mannol).
Aktualnie zbliża się 100 000km. Auto nie wymaga dolewki oliwy na czas interwału.
Większość jeżdżę po mieście, raz w miesiącu trasa około 400 km.
Z racji, że korzystam z prawej strony obrotomierza preferuję olej A3/B4.
Przerobiłem oleje:
- Castrol 5w30 C3 - jak kupiłem auto było świeżo po przeglądzie z tym olejem. Nie uznaję tej marki, tym bardziej olej do diesla DPF wlany, więc zrobiłem na nim 2000 km, płukanka 30 minut i wymiana na Valvo.
- Valvoline Synpower 5w30 A3/B4 - oleju przez 10 tysięcy nie ubyło, ale przy "pałowaniu" silnika potrafiła mi się czasem zapalić kontrola oleju, szczególnie na zakrętach.
- Fuchs 0w30 A3/B4 - aktualnie zalany olej plus do tego modyfikator XADO Turbo, zestaw daje radę, nie zapala się kontrolka. Ale Fuchs zmienił opakowania na 5 litrów (potrzebne 4 litry) i ostro cena poszła do góry, brak poboru oleju.
Szukam czegoś w bańce 4 litrowej.
Brałem pod uwagę oleje:
- Shell Helix Ultra 5w30 A3/B4 - baza GTL
- ELF FT 0w30/ Total 0w30 Energy (ten sam olej w innym opakowaniu) - 50-60 %bazy PAO + HC.
Może coś jeszcze doradzicie w tej półce cenowej za 4 litry?
Jestem zadowolony z dodatku Xado Turbo i myślę ponownie "podpaść" olej tym dodatkiem.
Czekam na wasze odpowiedzi.
Pozdrawiam
Artur
Pewnie wałkowany temat nie raz
Honda w moich rękach od przebiegu 60 000 km. Olej zmieniam co 10 tysięcy plus płukanka (płukanki używałem K2, Xeramic i Mannol).
Aktualnie zbliża się 100 000km. Auto nie wymaga dolewki oliwy na czas interwału.
Większość jeżdżę po mieście, raz w miesiącu trasa około 400 km.
Z racji, że korzystam z prawej strony obrotomierza preferuję olej A3/B4.
Przerobiłem oleje:
- Castrol 5w30 C3 - jak kupiłem auto było świeżo po przeglądzie z tym olejem. Nie uznaję tej marki, tym bardziej olej do diesla DPF wlany, więc zrobiłem na nim 2000 km, płukanka 30 minut i wymiana na Valvo.
- Valvoline Synpower 5w30 A3/B4 - oleju przez 10 tysięcy nie ubyło, ale przy "pałowaniu" silnika potrafiła mi się czasem zapalić kontrola oleju, szczególnie na zakrętach.
- Fuchs 0w30 A3/B4 - aktualnie zalany olej plus do tego modyfikator XADO Turbo, zestaw daje radę, nie zapala się kontrolka. Ale Fuchs zmienił opakowania na 5 litrów (potrzebne 4 litry) i ostro cena poszła do góry, brak poboru oleju.
Szukam czegoś w bańce 4 litrowej.
Brałem pod uwagę oleje:
- Shell Helix Ultra 5w30 A3/B4 - baza GTL
- ELF FT 0w30/ Total 0w30 Energy (ten sam olej w innym opakowaniu) - 50-60 %bazy PAO + HC.
Może coś jeszcze doradzicie w tej półce cenowej za 4 litry?
Jestem zadowolony z dodatku Xado Turbo i myślę ponownie "podpaść" olej tym dodatkiem.
Czekam na wasze odpowiedzi.
Pozdrawiam
Artur