• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zalać do Civic IX 1.8 i-vtec?

artunero

Użytkownik
Marka samochodu
Honda Civic Sedan FB
Budżet/ile litrów
150zł/4 litry
Styl jazdy
Silnik
R18Z4
Data produkcji
2012
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0w20, 0w30, 5w30; norma A3/B4, A5/B5
Jaki olej masz obecnie
Fuchs SuperSyn 0w30 A3/B4
Witam wszystkich,

Pewnie wałkowany temat nie raz :)
Honda w moich rękach od przebiegu 60 000 km. Olej zmieniam co 10 tysięcy plus płukanka (płukanki używałem K2, Xeramic i Mannol).
Aktualnie zbliża się 100 000km. Auto nie wymaga dolewki oliwy na czas interwału.
Większość jeżdżę po mieście, raz w miesiącu trasa około 400 km.
Z racji, że korzystam z prawej strony obrotomierza preferuję olej A3/B4.

Przerobiłem oleje:
- Castrol 5w30 C3 - jak kupiłem auto było świeżo po przeglądzie z tym olejem. Nie uznaję tej marki, tym bardziej olej do diesla DPF wlany, więc zrobiłem na nim 2000 km, płukanka 30 minut i wymiana na Valvo.
- Valvoline Synpower 5w30 A3/B4 - oleju przez 10 tysięcy nie ubyło, ale przy "pałowaniu" silnika potrafiła mi się czasem zapalić kontrola oleju, szczególnie na zakrętach.
- Fuchs 0w30 A3/B4 - aktualnie zalany olej plus do tego modyfikator XADO Turbo, zestaw daje radę, nie zapala się kontrolka. Ale Fuchs zmienił opakowania na 5 litrów (potrzebne 4 litry) i ostro cena poszła do góry, brak poboru oleju.

Szukam czegoś w bańce 4 litrowej.

Brałem pod uwagę oleje:
- Shell Helix Ultra 5w30 A3/B4 - baza GTL
- ELF FT 0w30/ Total 0w30 Energy (ten sam olej w innym opakowaniu) - 50-60 %bazy PAO + HC.

Może coś jeszcze doradzicie w tej półce cenowej za 4 litry?
Jestem zadowolony z dodatku Xado Turbo i myślę ponownie "podpaść" olej tym dodatkiem.

Czekam na wasze odpowiedzi.
Pozdrawiam
Artur
 
Nie powinno ale wg. mnie zawsze lepiej jak jest 1 zakład produkcyjny. Wiadomo, że w przypadku naprawdę dużych producentów to jest to trudne czy wręcz niemożliwe ale tez zawsze lepiej jak firma produkuje we własnym zakładzie bo w przypadku pod-zleceń to różnie może być w praktyce z jakością i powtarzalnością i nie dotyczy to tylko branży olejowej. O ile w przypadku poważnych blenderów problemów nie powinno być żadnych o tyle w przypadku niektórych firm już nie był bym tego taki pewny. Szczególnie jak decydującym kryterium jest cena. Wiele zależy od tego jak dobry nadzór nad firmą zewnętrzną ma producent.
 
Dziś przyszedł olej, produkcja niemiecka. Zamówiłem jeszcze 5w40, zobaczymy skąd tamten będzie.
20201125_082059.jpg
20201125_082107.jpg
 
Jak ja kupowałem to 4L Niemcy, 1L Turcja .
 
Cześć,
zbliża się kolejna wymiana oleju w Hondzie Civic.
Do przeglądu zostało mi 600 km (przegląd na 110 tkm), przy 100 tkm wlany był SHELL HU 5w30 A3/B4 plus dawka AR9100.
Auto przekazałem mojej żonie, która korzysta z auta na dojazdy do pracy, dziennie robi trasy 70 km. Auto nie jest już piłowane do czerwonego pola, widzi max 3 tys. obrotów. Na bagnecie stabilnie ten sam poziom przez cały interwał. Silnik czysty, gdzieś wrzucałem foto z regulacji zaworów.
Zdecydowałem się przejść na lekkobieżny 5w30 z normą A5/B5.
W magazynku czekają dwa oleje i mam dylemat czym zalać silnik 🤔
LOTOS AURUM 5W30 A5/B5; SN- myślałem doprawić go dodatkiem Mannol 9929 lub AR9400 (dodatki oba kupione 😅), ale jestem bardziej skłonny dodać Mannol, dlatego że AR9100 jest teraz i coś tam zostanie jeszcze w silniku.
AMSOIL OE 5W30 A5/B5; SN RC- myślałem jak coś solo wlać do silnika.

Czekam na porady forumowiczów 🙃
Pozdrawiam
 
Zaraz się dowiesz, że 0w20 i nic innego.... Na USA, aso preferowało 5w20, na Europę 0w30, oczywiście tylko OEM Honda. W Polsce w ASO do R serii jak ktoś nie chciał OEM, zwykle proponowano 5w30 Shell-a (nie pamiętam już jaki). Te silniki są bardzo trwałe, ale łatwo można je skrzywdzić jak się nie pilnuje stanu oleju (poziom, czystość).
Szukaj czegoś od Shell-a bo dostępność dobra i ceny są przystępne, ale jaki konkretnie będzie najbardziej optymalny (lepkość, konkretna formuła) to nie wiem.
 
Ciekawostka, w Azji oleje OEM dla Hondy wytwarzają różne koncerny w tym Shell i nikt się z tym nie kryje, uważam, że to dobrze z punktu widzenia świadomości konsumenckiej.
 

Attachments

  • 1.jpg
    1.jpg
    72,1 KB · Odwiedzin: 138
  • 2.jpg
    2.jpg
    205,9 KB · Odwiedzin: 136
Shell aktualnie jest, mam już kupiony Lotos i Amsoil. Zastanawiam się, który lepiej zalać...
 
Za dużo człowiek siedzi na tym forum i głupieje 🙂 Lotos kupiłem wiele wcześniej, teraz trafiła mi dobra oferta i przypadkiem kupiłem tego Amsoila.
 
To fajny rozstrzał lotos a amsoil. Zrób test zalejesz najpierw potem drugi i sobie porównasz czy są jakieś różnice
 
Cześć,
zbliża się kolejna wymiana oleju w Hondzie Civic.
Do przeglądu zostało mi 600 km (przegląd na 110 tkm), przy 100 tkm wlany był SHELL HU 5w30 A3/B4 plus dawka AR9100.
Auto przekazałem mojej żonie, która korzysta z auta na dojazdy do pracy, dziennie robi trasy 70 km. Auto nie jest już piłowane do czerwonego pola, widzi max 3 tys. obrotów. Na bagnecie stabilnie ten sam poziom przez cały interwał. Silnik czysty, gdzieś wrzucałem foto z regulacji zaworów.
Zdecydowałem się przejść na lekkobieżny 5w30 z normą A5/B5.
W magazynku czekają dwa oleje i mam dylemat czym zalać silnik 🤔
LOTOS AURUM 5W30 A5/B5; SN- myślałem doprawić go dodatkiem Mannol 9929 lub AR9400 (dodatki oba kupione 😅), ale jestem bardziej skłonny dodać Mannol, dlatego że AR9100 jest teraz i coś tam zostanie jeszcze w silniku.
AMSOIL OE 5W30 A5/B5; SN RC- myślałem jak coś solo wlać do silnika.

Czekam na porady forumowiczów 🙃
Pozdrawiam

Amsoil OE to ma API SP a nie SN, czy trafiłeś na jakiś mega stary leżak magazynowy? pokaż zdjęcie butelki.
Jest jego analiza na forum, sam miałem go przez jeden interwał, jest moja analiza oleju przepracowanego, dał radę, ja byłem zadowolony, polecam.
 
Do tego silnika i jak do starszego rekomendowany jest od 0w20 do 10w40 Acea A1/B1, A3/B4, A5/B5.
Osobiście w starszym R18A2 używam 0w20 i nic się nie dzieje. Jeśli silnik zdrowy, zmiana co max 10tyś to warto w mieście używać niskich lepkości (na dwupasie też da radę). Jak ktoś tu kiedyś napisał " Tu się nie ma co zastanawiać, tylko lać". Jest tyle fajnych 0w20, że śmiało coś wybierzesz 😉
 
Amsoil OE to ma API SP a nie SN, czy trafiłeś na jakiś mega stary leżak magazynowy? pokaż zdjęcie butelki.
Jest jego analiza na forum, sam miałem go przez jeden interwał, jest moja analiza oleju przepracowanego, dał radę, ja byłem zadowolony, polecam.
Masz rację jest SP, na ich oficjalnej stronie jest jeszcze SN RC. Ktoś odczyta datę produkcji tego kiśla? Chyba 2021 rok...
20220218_175034.jpg20220218_174946.jpg20220218_174959.jpg20220218_175004.jpg

Na bańce Lotos nie ma problemu z odczytaniem produkcji i przydatności
20220218_175231.jpg20220218_175242.jpg

Myślę jednak zalać Lotos z Mannol 9929. W silniku zostanie jeszcze trochę miksu Shell z Ar 9100. Napełnienie serwisowe 3.7 litra, suche napełnienie 4.5 litra, także 0.8 litra starego oleju zostaje w układzie. Kurde to nie takie trochę zostaje... 🤔
 
ten Amsoil wg. mnie to jest z 26 sierpnia 2021 roku. W USA miesiąc z dniem jest zamieniony względem naszego datowania.
 
Zbliża się wymiana na 130 tkm. Z aktualnego Amsoil jestem zadowolony.
Mam już kupioną płukankę AR2820, 100 ml na 4 litry oleju. Mam dylemat co wlać teraz do Hanny 🤔

Moje typy na tą wymianę:
- Petro Canada Supreme Synthetic 5w30 lub 0w30
- Eneos X Prime 5w30
- Valvoline Synpower Fe 5w30 lub 0w30, oba widziałem są już ACEA A7/B7 i API SP
- Shell Helix Ultra 0w30 A5/B5
- Orlen Dex1 5w30

Może jeszcze jakieś ciekawe propozycje? Do 200 zł 4-5 litrów.

W zapasie leżą jeszcze AR9100, AR9400 i Mannol 9929.
Auto lata w 95% traski, olej tak czy siak zmieniam co 10 tkm z jakąś tam płukanką 🙂
 
A co z Lotosem? Xprime'a bym wybrał, ale jak taka eksploatacja to Hania na wszystkim będzie hulała. Może Dex1 nawet solo😉 a jak chcesz to dodaj mu estrów. Na pewno nie zaszkodzi😁
 
@artunero Lej pan kurła tego Eneos X-Prime bo czekam na opinie 😆. Wygląda jakby stworzony pod silniki Hondy. W innym przypadku poszedł bym w Shell Helix Ultra 😉.
 
Back
Top