STREAM-HD
Użytkownik
- Samochód
- VW Passat B5FL 1.9 TDI-PD
Heh, jakbym czytał opis mojej roboty przy wahaczach.Dziś wymieniłem sworzeń wahacza w 307. Powiem tylko żeby nie oglądać YouTube, bo tam wszystko idzie cyk-fuch
Aby wymienić sworzeń trzeba było zdjąć całą zwrotnicę ( tu poszło szybko i gładko ok 15min) problem pojawił się z wykręceniem sworznia. Pneumat nie dał rady, trzeba było posiłkować się pomocą pobliskiego warsztatu. Tam pneumatem też się nie dało, dodatkowo śruba się obroniła podczas odkręcania lagą. Trzeba było przyspawać nakrętkę od przegubu zewnętrznego i dopiero lagą z metrowa przedłużka poszło. Koszt usługi 20zł. Złożenie wszystkiego do kupy ok zajęło ok 20min.
Dwie grube jak palec śruby, jedna ukręciła się przy odkręcanie metrową rureczką ale urwała w takim miejscu, że mogłem wybić sworzeń, w drugiej gwint oderwał się i został w nakrętce. Trzeba było ścinać śrubę. Potem nie szło odkręcić jarzma od zwrotnicy. Dopiero na warsztacie mi sprzętem odkręcili. Na koniec ukręcone przewody hamulcowe bo nakrętka zespawała się ze starości z przewodem hamulcowym i odkręcając go, kręciłem nim całym. No ale tak wygląda robota przy starym passacie po którymś właścielu