• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
@luckyboy a Ty też masz filtr kabiny w podszybiu tak jak ja mam w C4? Czy masz od razu przy parowniku? Bo też myślę, aby profilaktycznie zapodać jakąś piankę, ale nie wiem jak z dostępem do parownika u mnie, to nie zaglądałem tam jeszcze ;)
Ew jak nie da rady tak, to kupię jakiś granat, obieg zamknięty, klima włączona i dalej to wiadomo ;)
Mam tak samo jak Ty w C4. Czy psikniesz w dolot powietrza czy do kabiny i włączysz obieg zamknięty to jeden pies.

Granat jest dobry tylko musi być dobry tzn nie dezodorant. Możesz też kupić Wurth i sondę włożyć do kabiny przez minimalnie uchyloną szybę i włączyć obieg wewnętrzny powietrza.
 
Honda po 10 latach doczekała się prania tapicerki. Kupiłem odkurzacz piorący za niepełne 400 ziko (czeski), do prania użyłem K2 Lotar Pro w stężeniu 1:15.
received_375523974560542.jpeg
received_990816024911950.jpeg
received_2596043367194806.jpeg
received_740507617280218.jpeg
 
Riwall Hartmann 1400 Pro, nowy sprzęt 4 lata gwarancji nawet 🙂
 
W trakcie prac przy ZF 6HP21. Wpadły nowe uszczelniacze, akumulatory ciśnienia i płyta separacyjna mechatroniki. Uszczelka zaczęła się już rozpuszczać i miejscami prześwitywała blacha. Szczelności na pewno nie było. Grzybki nieźle wyklepane stąd pewnie poszarpywanie przy zmianie biegów (skrajny lewy jest nowy). Solenoidy tylko wyczyściłem i przedmuchałem. Składam dalej, nowa miska i zalewam świeżym olejem. Zdecydowałem się również na dodatek LM 5135 zamiast AR9100.

 
Zdecydowałem się również na dodatek LM 5135 zamiast AR9100.
Długo miałeś AR9100 w skrzyni? Dlaczego postanowiłeś zmienić na LM, coś było nie tak z AR?
 
Mam tak samo jak Ty w C4. Czy psikniesz w dolot powietrza czy do kabiny i włączysz obieg zamknięty to jeden pies.

Granat jest dobry tylko musi być dobry tzn nie dezodorant. Możesz też kupić Wurth i sondę włożyć do kabiny przez minimalnie uchyloną szybę i włączyć obieg wewnętrzny powietrza.
A powiedz mi czy tam po drodze w podszybiu nie ma jeszcze wiatraka? Te pianki do czyszczenia mu nie zaszkodzą? Można śmiało po wyjęciu filtra rurke do oporu i doleci do parownika od strony filtra?
 
W 307 można dostać się do parownika od środka auta, tak czytałem na forum 307ki, może u ciebie będzie podobnie.
 
Na parownik używam CRC Airco Clenaer.
 
Pyłkowy zasyfiony. Ale czy dolotowy byście wymienili czy zostawili jeszcze na pół roku? Wg mnie jest mega czysty po przebiegu 8tys km.
IMG_20220616_121127.jpg
IMG_20220616_121112.jpg
 
Ja bym spokojnie zostawił, nie można popadać w skrajności. W swoich samochodach wymieniam olej/filtr oleju 10/12 k (robię tylko trasy). Filtr powietrza , kabinówke i paliwa (w dieslu) wymieniam co drugą wymianę oleju. Po 10/12k te filtry są po prostu czyste dlatego nie widzę sensu tak szybkiej zmiany.
 
a te 8k to on zrobił w bagażniku czy w obudowie filtra? Żebym nie wiedział to po zdjęciu powiedziałbym że jest nowy.
 
Tak to jest jak się robi w święto na działce.

Ukręcił mi się przy wymianie klocków odpowietrznik z tyłu.

Jedna strona poszła elegancko, a po drugiej się urwał.

Rozpompowalem i tak układ, z resztek odpowietrznika nie cieknie, pedał nie wpada w podłogę.

Da radę zrobić trasę 50km do mojego zaufanego mechanika czy szukać jakiegoś mechanika-kowala w okolicy?
 
@sprajt2 filtr powietrza zostaw, on jest praktycznie nowy :D, kabinowy wiadomo, że do wymiany, nieważne czy czysty, czy brudny, ale moim zdaniem kabinowy 2x w roku obowiązkowo do wymiany.

@CallMeDezy ja mam w Mondeo to samo, pomimo, że codziennie jeżdżę po szutrowej drodze na której się po prostu kurzy, a że mieszkam na wsi, zapylenie, czy to kurz, czy pyłki, jest dosyć spore, szczególnie w "okresie rolnym" :).
Ford zaleca wymianę co 60.000km, czyszczenie co 20.000km. Ja do tej pory robiłem wymianę co 20.000km, a przedmuchiwałem go co wymianę oleju. Ale nie wiem, czy nie zacznę robić tak, że co wymianę będę go przedmuchiwał, a wymianę będę robił co 30.000km, bo po 10.000km filtr jest praktycznie jak nowy, po 20.000km dopiero widać, że jest lekko przyszarzały i po dmuchnięciu sprężonym powietrzem spokojnie jeszcze te 10.000km ogarnie.
To samo filtr paliwa wymieniałem co 10.000km, teraz robię co 20.000km, ale że filtr mam niewiele mniejszy, niż ojciec w C-Maxie ma filtr powietrza, znowu zrobię chyba interwał ASO na pół, i będę wymieniał co 30.000km.

I nie chodzi mi tutaj o żadne oszczędności, bo w przeciągu roku miał bym tero raptem 100-150 zł, chodzi tylko o to, że nie widzę sensu wymieniać czegoś, na czym taki sam interwał przelatało by jeszcze 3 samochody ;).
 
@sprajt2 powietrza zostaw jest dobry.
 
U mnie filtr powietrza po 10000km wygląda gorzej, jest pełno syfu. Na dniach będę wymieniał więc wstawię foto jak wygląda. Generalnie producent zaleca co 20tys. ale przy cenie 14zł wymieniam co rok
 
Back
Top