• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
@lukaszewski nie dzieje ci sie nic z plastikami po ozonowaniu dwa razy w roku? Troche bym sie bal zniszczyc plastiki choc pewnie pare minut nie zaszkodzi.
 
Slyszalem o przypadko ozonowania magazynu z rowerami wszystkie opony w rowerach byly do wymiany tylko ze to trwalo wiele godzin. Sorry za offtop 😀
 
Ja prowadzę usługę ozonowania. Niektóre plastiki słabo to znoszą. W Golfie 7 u mnie po pół godziny ozonu miałem klejące niektóre elementy wnętrza, np rączki w tapicerce drzwi. Przeszło po kilku dniach.
 
Nie robiłem nic z klimą przez dwa lata to skuszę się na to chemiczne czyszczenie. W AJ miałem problem ze smrodkiem przy załączeniu klimy. Ozonowanie, spreje, pianki pomagały na górę 3 tygodnie. Wydałem na to więcej kasy niż to 140zł. Do tego nabawilem się jakiegoś nocnego kaszlu od wąchania tych sprejow. Dodatkowa kasa na leki poszła.
 
Pierwsze słyszę o szkodliwym działaniu ozonu na plastik. U mnie śmierdzało z klimy i poleciałem na grubo - łącznie 45 minut. A po wymianie filtra kabinowego kolejne 30. Nic się z plastikami nie stało.
 
Ja ozonuję kolejne już moje auto we własnym zakresie 2-3 razy w roku. Nigdy nic nie działo się z plastikami. Ale przy ozonatorze jest jasno podane aby nie przekraczać czasu 15 min dla auta osobowego (+30 min wyprodukowany ozon stoi w aucie w zamknięciu) moc ozonatora 6g.

Dodam, że jeden z nich to bliźniaczy do wspomnianego wyżej Golfa 7: Seat Leon, więc plastiki pewnie podobne w dużej mierze.
 
Last edited:
Oczywscie plastiki sa rozne roznie moga zareagowac ale mysle ze podstawa to nie przesadzac u mnie na ozonatrzoze tez jest napisane 15 minut osobowka 5g chyba byl. W starym aucie robilem nowego mi jeszcze szkoda :D
 
1. Dolałem płynu do spryskiwaczy.
2. Poranki zrobiły się chłodniejsze więc nabiłem ciśnienie w kołach do zalecanych wartości.
3. Nasmarowałem/zabezpieczyłem zawiasy/ograniczniki w drzwiach
 
1. Naprawiłem/rozwiązałem raz na zawsze problem z palącą się kostką od świateł mijania w module BSI - Fiat Panda 2.
2. Wymieniłem kable WN oraz cewki WN na nowe.
3. Doładowałem/odświeżyłem akumulator za pomocą elektronicznego prostownika
4. Nasmarowałem/zabezpieczyłem zawiasy, bo wchodzi już wilgoć.
 
Czym smarujecie zawiasy? Czyms ala wd40?
 
Naladowalem akumulator i wymieniłem filtr paliwa 😁
 
Ja np używam biały smar Boll.
 
To do ogranicznikow zawiasy tez?
 
No tak zgodnie z rysunkiem na opakowaniu
Opera Zrzut ekranu_2020-09-02_213548_www.google.com.png
 
Też polecam smar Boll. Smar, jak każdy biały litowy, ale w Bollu mają dobry dozownik i rurkę do trudno dostępnych miejsc. Kupowałem inne marki, ale zawsze a to pryska dużym ciśnieniem, a to właśnie brakuje dłuższej dyszy. Ten jest tani i wydajny tylko trzeba oczywiście dobrze wstrząsnąć przed użyciem. Ja jeszcze używam go do podwozia auta w celu zabezpieczenia wszelkich gwintów, np na łącznikach stabilizatora popsikam i odkręcają się bez problemu po dwóch latach, bo smar jest cały czas w gwincie.
 
Z braku laku użyłem środka do konserwacji łańcucha rowerowego w sprayu z dobrym dozownikiem, made by Decathlon :)
 
Pytam bo zawiasow jeszcze nie smarowalem tylko ograniczniki uzywam do tego k2 smar mysle ze to to samo
 

Attachments

  • IMG_20200903_072103.jpg
    IMG_20200903_072103.jpg
    1,3 MB · Odwiedzin: 220
Back
Top