• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Przy aucie skończyłem projekt grzania w garażu. Wiem że ciepło idzie do góry a nie od dołu ale na ten sezon musi tak zostać.
Póki co jestem mega zadowolony.
 

Attachments

  • 20221229_185750.jpg
    20221229_185750.jpg
    2,9 MB · Odwiedzin: 125
stosowałeś jakiś dodatek do paliwa?
Tak, przez 99% czasu AR6900, najczęściej z paliwami premium, poprzedni właściciel tankował wyłącznie Verve, generalnie to pic na wodę fotomontaż, rzeczywistości nie oszukasz, pompy Delphi są liczone na 250.000km, moja padła przy niecałych 247.000km.
Jak to mi gość powiedział, że pompie nic nie pomoże, ma zdechnąć i zdechnie, ewentualnie na wtryski może mieć jakiś wpływ, bo stwierdził, że pomimo już sporego odjazdu od normatywów, jak na ten przebieg były w całkiem przyzwoitym stanie, ale nie wiedział czy to jakieś pocieszenie, bo jak pompa sypnie, to i tak obowiązkowo robi się też wtryski 😉. Mam jeszcze AR na 3-4 tankowania, zużyję, dalej się zastanowię czy w ogóle się w cokolwiek jeszcze bawić.
 
Ja po roku stosowania ar6900 nie widze zadnych popraw w korektach. Zadnych popraw w interwalavh wypalania DPF. Wg mnie te dodatki to tylko na psychike dzialaja i portfel.
 
@Triumphator AR6900 ma w swoim składzie środek smarny wg deklaracji producenta. Jeżeli pompa sie zatarła i "opiłkuje" mimo, że stosowaleś Archoil to jest to co najmniej zastanawiające. Na jakim interwale stosowałeś dodatek?
 
@jarski W przypadku Delphi nie jest to ani trochę zastanawiające, 247kkm to bardzo dobry wynik.
 
@Triumphator AR6900 ma w swoim składzie środek smarny wg deklaracji producenta. Jeżeli pompa sie zatarła i "opiłkuje" mimo, że stosowaleś Archoil to jest to co najmniej zastanawiające. Na jakim interwale stosowałeś dodatek?
Dlaczego nie mozesz uwierzyć, ze paliwo sprzedawane ma wystarczająca smarnosc, ze dodawanie kolejnego "smaru" juz nie zmienia sytuacji?
To nie jest tak jak u Griswaldów, ze Clark przesmaruje super srodkiem swoja miske do zjeżdżania i oszuka fizyke.
 
Śmiejecie się nieraz z Tomka o eurola, a archoil działa na tej samej zasadzie + piękny marketing, wykresy nie poparte niczym. 🙄 Jeśli ar miał wydłużać żywotność układu paliwowego i był stosowany przez dłuższy okres czasu to wnioski powinien każdy wyciągnąć.
Ja tam się czuję trochę oszukany, bo wielu tu wypisuje jakieś zalety z kosmosu, a ja poczułem tylko pustkę w portfelu.
 
@se7en ale dlaczego oszukany? Na forum uzytkownicy wola czytac/pisac rozne historie po dodatkach, ze szybcoej, ze ciszej, ze lepiej. Tysiące watkow o tym. Ale nikt nie jest chetny zrobić analizy paliwa z takim dodatkiem. Sam sie wkreciles w taka konwencję.
Na takiej samej zasadzie mozna kupic magnetyzery i powiedzieć, ze ich producent Cie oszukał. No moze i tak, chociaz ja bym tu na piedestał wyciągnął naiwność kupującego.
Moje doswiadczenie z AR6900:
- nie spowodowal zmniejszenia spalania
- nie zwiększył interwalow pomiedzy wypalaniem DPF
- nie wplynal na zmiane korekt wtryskow
- czy "zwiekszyl moc"? Nic takiego nie odczułem
- czy wplywa na psychike? Tak, u mnie za kazdym razem jak zatankowalem i zapomniałem z domu wziac dodatku, to mialen jakies poczucie, ze to co zatankowalem zniszczy mi uklad CR i silnik

Ja juz dziękuję tym dodatkom, plukankom itp.
 
A ja się powtórzę - o ile nie chce się spędzić z autem jego dożywocia od nowości, robi się rocznie te 10-20k kilometrów i zmienia samochód co parę lat na kolejną używkę z nie do końca wiadomą historia serwisową, to wymierna korzyść stosowania wszelkich cudownych siuwaksów jest głównie terapeutyczna.
 
AR6900 ma w swoim składzie środek smarny wg deklaracji producenta.
Paliwo na stacji również, letni olej napędowy miewa smarność nawet poniżej 200, zimowy zazwyczaj w okolicach 350, norma jest do 460. Jak jeszcze zrozumiał bym chęć poprawy ON zimowego pod względem smarnosci, tak latem jest to kompletnie bez sensu... zimą z resztą też ma niewielki bo nadal spełnia normy ze sporym zapasem i poprawa smarności paliwa nic tutaj nie zmieni...bo co by miała?
Z resztą, gość, który na układach wtryskowych zjadł zęby, samemu jeżdżąc HDI-kami, tylko to potwierdził, mówiąc, że pompa skonstruowana jest tak, że smarność paliwa akurat nie ma większego wpływu na zużycie łopatek wirnika.
Jeżeli pompa sie zatarła i "opiłkuje" mimo, że stosowaleś Archoil to jest to co najmniej zastanawiające.
Nie jest, pompa ma resurs na poziomie 250.000km i choćbyś na pompie stawał nic z tym nie zrobisz, bo nadal jest to zaprojektowane pod minimalną dopuszczalną smarność paliwa (460), gdzie paliwo na stacjach posiada znacznie lepsze parametry od tych wymaganych. A przynajmniej ja osobiście nie spotkałem się z ON ze smarnością zbliżającą się do tych 460, maks. co spotkałem to było coś koło 400 w ON B0.
Na jakim interwale stosowałeś dodatek?
156 tys. km, wcześniej 90 tys jeździł na Vervie.
 
Last edited:
Błogosławione niech będą pojazdy z lat 80/90-tych i Fabija jeden zero zawsze dziewica. Amen. Takie przemyślenie po przeczytaniu tych kilku stron. Chwała też 4 gaźnikom z zasilaniem grawitacyjnym. Niech będzie pochwalony wtrysk mechaniczny z sondą lambda. Miłego wieczoru. :p
 
I wszyscy święci. Piszecie dyrdymały jakby auta z silnikami CR nie były wstanie przejechać bez remontu pompy 300 i więcej tysięcy kilometrów
No ja im wiecej czytam forum, tym bardziej sie dziwie, ze co niektórych auta w ogóle jezdza, bo nie dodaja do oleju dodatku, do paliwa nie daja dodatku, filtrow nie kupuja Knechta, nie stosuja plukanek (ba! Na plukance nalezy troche pojezdzic nie przekraczajac 2000tys obr., inaczej to w ogole plulanie bez sensu). Co więcej, same dodatki to tez nie starcza, zeby wykrzesac maksimum mocy i zabezpieczyc silnik. Nalezy je koniecznie mieszac.
 
Piszecie dyrdymały jakby auta z silnikami CR nie były wstanie przejechać bez remontu pompy 300 i więcej tysięcy kilometrów
Ależ są w stanie, nikt temu nie przeczy. WSYSTKO zależy od sposobu eksploatacji, diesel używany głównie jako połykacz autostrad zrobi i dwukrotność założonego resursu, czym bardziej jednostajna jazda, tym wszystko tak naprawdę dostaje mniej w zadek.
Moje graty mogły by jeszcze spokojnie zrobić kolejne 50kkm, mógłbym dociągnąć do 300.000km bo pompa była wyeksploatowana, sypała już drobinkami, ale dosłownie mikroskopijnymi, tego nawet na filtrze nie było widać, wyszło tak naprawdę w badaniu paliwa. To nie był jeszcze gruz w stanie agonalnym, tak samo jak wtryski. Podzespoły były zmęczone, ale nie w kompletnej agonii. Ale chcąc z tym samochodem zostać jeszcze przez pewien czas, chcę mieć pewny sprzęt i wolałem teraz wydać te 6k na naprawę, niż w przyszłości szukać nowego silnika bo przez pompę pęknie wałek rozrządu, czy lejący wtrysk wywali dziurę w tłoku. Ja wiem, że w tym kraju jest normą eksploatacja w stylu "jeździć obserwować" kiedy wystąpią jakieś pierwsze objawy usterki, a później beczeć bo się łojojojoj zejsrało i jakich to teraz złomów nie produkują, kiedyś to było kurłaaa 😉
 
Wczoraj zmieniłem olej w Fordzie, Mannola 0w20 zastąpił Shell 0w20 SP. Standardowo weszła płukanka AR2820, najpierw 15 min na wolnych, potem trasa 18 km do max 3 tys. obr. silnika i od razu zmiana oleju. Filtr puszka od Purfluxa, prawie dwukrotnie większa niż fabryczna ale z tymi samymi parametrami otwarcia zaworu. Po wykapaniu starego oleju przelałem przez silnik trochę ponad litr świeżego Mannola który został mi z poprzedniej wymiany. Shella wlałem równo 4 litry, póki co bez dodatków. Pierwsze wrażenie takie że silnik chodzi głośniej i bardziej metalicznie.
Na drugim zdjęciu Mannol po 4 tys. km. ogólnie nie mogę złego słowa powiedzieć nt. tego oleju, nie bał bym się zalać go ponownie. Nie zaobserwowałem żadnego poboru, ani innych niepokojących zjawisk.
 

Attachments

  • Screenshot_2023-01-04-08-29-08-740_com.miui.gallery.jpg
    Screenshot_2023-01-04-08-29-08-740_com.miui.gallery.jpg
    333,7 KB · Odwiedzin: 80
  • Screenshot_2023-01-04-08-32-14-643_com.miui.gallery.jpg
    Screenshot_2023-01-04-08-32-14-643_com.miui.gallery.jpg
    984,9 KB · Odwiedzin: 81
Back
Top