Freeze
Użytkownik
- Samochód
- Audi A5
Przyszedł czas na wymianę odmy (Febi), swoją drogą żeby się do niej dostać w tej V-ce sporo rozbierania. stara oryginalna była już cała zaolejona, a membrana pęknięta. Przy okazji wymieniłem pasek napędu pompy paliwowej - zestaw Contitech ( był oryginalny 10 letni ), czyszczenie kolektora ssącego ( nagaru było sporo ale bez tragedii, jedynie odnoga z EGR była konkretnie zawalona, zdjęcie już po czyszczeniu ). Oprócz tego klasyczny serwis olejowy + filtry, wleciał Total Quartz Ineo Long Life 5W30 + Ceratec, filtr powietrza, filtr paliwa, filtr oleju - Knecht, + kabinowy węglowy Purro. Do tego kontrola klap wirowych, wymiana uszczelnień i cięgna ( było już troche luźne ).
Rozciąłem filtr paliwa, aby sprawdzić czy pompa paliwa nie opiłkuje, ale na szczęście w filtrze nic nie było.
W porównaniu z poprzednim olejem ( Texaco Havoline DS V 5w30 + archoil 9200v2 ) temperatura oleju po zjeździe z autostrady sporo wolniej spada, ale max jaki osiągnąłem przy 160 na tempomacie przez 100 km drogi to 103 stopnie, na poprzednim w tej kwestii było podobnie.
Na sam koniec wymieniłem łożysko koła przód Fag,
Niestety zdjęć nie mam zbyt wiele, nie bardzo był na to czas z racji na zakres prac.
Rozciąłem filtr paliwa, aby sprawdzić czy pompa paliwa nie opiłkuje, ale na szczęście w filtrze nic nie było.
W porównaniu z poprzednim olejem ( Texaco Havoline DS V 5w30 + archoil 9200v2 ) temperatura oleju po zjeździe z autostrady sporo wolniej spada, ale max jaki osiągnąłem przy 160 na tempomacie przez 100 km drogi to 103 stopnie, na poprzednim w tej kwestii było podobnie.
Na sam koniec wymieniłem łożysko koła przód Fag,
Niestety zdjęć nie mam zbyt wiele, nie bardzo był na to czas z racji na zakres prac.