W Hondzie w Azji i Ameryce wymienia się filtr paliwa co 150000, a w Europie gdy spadnie ciśnienie paliwa. U mnie jeszcze nie spadło, więc filtr ma 330 000 km przebiegu na paliwach od Portugalii po Serbię i Rosję. W poprzednim samochodzie wymieniłem po 200 000 profilaktycznie i na oko całkowicie niepotrzebnie.
@Pierre Froide zacznijmy od tego jaki % ludzi na forum ma auto od nowości? Bo jeżeli nie to jestem pewny, że auto lesingowe lub z zagranicy nie mialo wymienianych filtrów co kilkanascie tysiecy tylko zgodnie z książką. Ja mam auto od nowości i filtr paliwa mam czysty jeżeli zmieniam co 20 tys. Jeżeli posiedzi dłuzej jest brudny czemu nie wiem dokładnie, ale czyscidla leje od nowosci z rozsądkiem.
Diesel tak ma i tego nie zmieni żaden czarodziej i biologia w dieslu robi swoje.
Pierre moze tak być, ale bardziej chodzilo mi o to, że gnoju juz się na stacjach nie leje a usmolony filtr w dieslu i tak bedzie. Po 30tys filtr jest czesto brudny a tyle wynosi LL w flotówkach.
magic27 dobre pytanie
Pierre moze tak być, ale bardziej chodzilo mi o to, że gnoju juz się na stacjach nie leje a usmolony filtr w dieslu i tak bedzie. Po 30tys filtr jest czesto brudny a tyle wynosi LL w flotówkach.
magic27 dobre pytanie
Ale to usmolenie jeśli nie pochodzi z syfu w układzie paliwowym to w głównej mierze wynika z bio zawartego w paliwie, nie jest to jakieś usmolenie samo w sobie bo nie ma prawa być czegoś takiego w paliwie i nie ma. A potęguje go rzadka wymiana filtra lub gdy stare paliwo długo stoi w baku i jeszcze jak letnie bio, po prostu zastoi się. Nie powinno się tak długo trzymać oleju napędowego, max 3 miesiące a niektórzy robią kilka tyś rocznie dieslem. Zawsze trzeba uzupełniać bak na bieżąco świeżym paliwem, paliwo to mieszanina inaczej na dłuższą metę, ze względu na zawarte biokomponenty estry etylowe kwasów tłuszczowych, niskie temperatury może dojść do zawodnienia paliwa, wytrącenia się parafiny oraz dodatkowo problem działania bakterii beztlenowych rozwijających się w paliwie. Co więcej, z paliwa mogą się z czasem wytrącać zanieczyszczenia, ale też i dodatki uszlachetniające i modyfikujące właściwości paliwa. W warunkach długotrwałego składowania taka mieszanina może się rozwarstwić, paliwo na dnie zbiornika może mieć inne właściwości od tego na górze. Warto w okresie zimowym stosować dodatki typu Kleen-Flo 963 lub 973, które mają w składzie m.in. IPA, ksyleny, smar i inne by wygonić z paliwa wodę, bakterie, usprawnić spalanie mieszanki, zapobiec żelowaniu paliwa w najniższych temperaturach oraz utrzymać w czystości cały układ paliwowy CR.
U mnie jest łatwo wymienialny filtr paliwa w moim VW . Chwila moment i jest wymieniony. 20 tys km przejechałem na nowym filtrze więc tak z ciekawości spytałem was co ile powinno się mniej więcej wymieniać
Wymieniłem klemę ujemną w Pandzie, a z dodatniej z tatą wygrzebaliśmy idiotyczny czerwony plastik, dzięki czemu w końcu da się ją dokręcić żeby nie była luźna. Chciałem wymienić obie, ale w dodatniej jest zarobiony kabel i cała jest jednym elementem więc zostawiam to na lato.
Wymieniłem korek wlewu oleju w Alfie. W korku jest taki klik który z biegiem lat sie wyciera i sie przekręca.
Polityka sprzedaży części w ASO Alfa Romeo to żenada. Dzwonię zamówić korek Pan mówi że 47 PLN i za 2 dni będzie ale i tak muszę osobiście go zamówić w salonie i od razu zapłacić. Zamówiłem na allegro ten sam korek za 53 PLN. Jechać 2 razy do ASO mija sie z celem.
- Wyprowadziłem samochód po 3 tygodniowym postoju, przejechał się autostradą bez celu, a właściwie w celu, by się nie zastał. - Podjechałem na kompresor na stację.
- Wymieniłem wycieraczki. W końcu.
- Dolałem kolejny litr płynu do spryskiwaczy w ramach akcji rozcieńczania letniego.
@Kevin88 to ciesz się że w ogóle jest dostępny ten korek u Ciebie. Ja jak chciałem kupić taki do swojego Espace to Pan w ASO uprzejmie mi powiedział, że nie ma go nigdzie, nawet we Francji. Oczywiście zamówić mogłem, ale kiedy on by przyszedł (za tydzień, miesiąc czy rok) tego to nie wie nikt. Podejrzewam, że trzeba by czekać, aż go wyprodukują...A auto ma 10 lat...
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.