• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Corsa C 1.0 z LPG

  • Thread starter Deleted member 2135643
  • Start date
D

Deleted member 2135643

Gość
Marka samochodu
Opel Corsa C
Budżet/ile litrów
12-25zł/ litr
Styl jazdy
Silnik
1.0 LPG
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
gm-ll-a-025
Jaki olej masz obecnie
Shell Ultra 5w40
Witam. Poszukuję oleju do mojego auta. Do tej pory jeździłem na Mobilu 5w50, Mobilu 5w30, Lotosie 5w40 i Shellu 5w40. Przebieg 260 tys. Olej wymieniam co około. 12-15tys. Zużycie oleju około 100ml/1000km. Raczej poza miastem jeżdżę, ale z racji małej mocy silnik jest systematycznie kręcony do czerwonego pola. I zastanawiam się co lać teraz. Czy dopłacać do Shella czy poprzestać na jakimś Lotosie o połowę tańszym. Na oku mam jeszcze Specola Gold, Gulfa GX, Texaco Havoline Ultra S. Cena nie ma większego znaczenia. Mogę dać 12zł za litr, mogę 25zł. Tylko szczerze to jakichś różnic pomiędzy jazdą na Lotosie i Shellu nie zauważyłem, nawet w braniu oleju.
 
Kilka THP j
co Ci się ma zatrzeć od lepszej pompowalności na zimnym silniku? Przecież między 5W30, a 0W30 nie ma na tyle ogromnej różnicy, żeby się od tego silnik miał zatrzeć :D

Druga kwestia, że THP to nie są silniki słynące z bezawaryjności i dopracowania... To, że u Ciebie po 135 tysiącach jest OK, nie znaczy, że gdzie indziej nie padają.

Oplowski 1.0 12v starej, prostej jak budowa cepa konstrukcji z łańcuchem na rozrządzie. Łańcuchy w takich wypadkach nacoągają się od pałowania silnika i stosowania zbyt dużej lepkości. Wskazuję tylko brak logiki w stwierdzeniu, że silnik na 5w30 będzie lepiej chroniony, niż na 0w30 podczas idącej zimy i zimnych startów, gdzie lepszy CCS ze względu na konstrukcję rozrządu będzie lepszym moim zdaniem wyjściem.
 
Łańcuchy w takich wypadkach nacoągają się od pałowania silnika i stosowania zbyt dużej lepkości.

To dlaczego u mnie pomimo lania 5W50 i pałowania rozciągnął się dopiero przy 180-200 tys, gdzie w necie ludzie piszą, że często nawet 100 tys. im nie wytrzymywał. Teoria teorią a w praktyce....
Post automatically merged:

Łańcuchy w takich wypadkach nacoągają się od pałowania silnika i stosowania zbyt dużej lepkości.

To dlaczego u mnie pomimo lania 5W50 i pałowania rozciągnął się dopiero przy 180-200 tys, gdzie w necie ludzie piszą, że często nawet 100 tys. im nie wytrzymywał. Teoria teorią a w praktyce....
 
U mnie pałowanie, pałowanie na zimnym, zmiany raczej nie wcześniej jak 12 tys. instalacja LPG.

Jedyne co jest korzystne to, że nie jeżdżę kilometr po bułki do sklepu.
 
Last edited by a moderator:
No i z tego powodu, poszedłbym w stronę 0W, a uważam, że 30 będzie tak samo dobre, jak 40.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Jak nie potrzebujesz 0W ze wzgledu na arktyczne zimy w Towim rejonie, to 5W powinien lepiej się sprawdzić, patrząc na opis jak eksploatujesz auto.
 
Jakie wady i zalety ma 0W względem 5W? Wydaje mi się, że 0W szybciej rozejdzie się po silniku w każdym zakresie temperatur, nie tylko przy minus iluś tam.
 
-30, czy gdziekolwiek jeszcze może w Polsce być tak zimno? :D
 
Czyli kupiles pewnie jeszcze tą starą formulacje, Filtry gdansk na allegro mają nową wersję
 
Jak nie potrzebujesz 0W ze wzgledu na arktyczne zimy w Towim rejonie, to 5W powinien lepiej się sprawdzić, patrząc na opis jak eksploatujesz auto.

a kto tutaj mówił o krzepnięciu? Ja się cały czas czepiałem pompowalności na zimnym starcie.

LSPI raczej tego silnika nie dotyczy.

Nie chodzi o LSPI, tylko raczej o całokształt. Nowa formulacja wygląda ciekawiej.
 
Sam sklep z Gdańska raz mnie zawiódł przez to średnio chce mi się od nich zamawiać. Poza tym cena parę złotych większa.
 
Sam sklep z Gdańska raz mnie zawiódł przez to średnio chce mi się od nich zamawiać. Poza tym cena parę złotych większa.
Mają wysyłką w cenie więc wychodzi na to samo,ale nie na allegro tylko na filtrytotu.pl. U mnie raz pomylili olej, po telefonie na drugi dzień był nowy olej a ja na ich koszt odesłałem. Więc zero problemów.
 
Mam allegro smart więc przesyłki za darmo. Olej przyszedł i tak w nowej wersji więc nie ma co debatować.
 
Back
Top