• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Czerwone kierunkowskazy

@sprajt2 Jak mam ustawione na 0, albo auto, to nie ma pozycji, tylko ledy dzienne z dużą mocą. Pozycję włączam przełącznikiem i wtedy ledy dzienne przygasją tak samo, jak ze światłami mijania.
 
Wiem, dlatego raczej tak nie jeżdżę. Zresztą swift w ogóle mało jeździ. Ale na tunel to dobra opcja.
 
@sprajt2 Jak mam ustawione na 0, albo auto, to nie ma pozycji, tylko ledy dzienne z dużą mocą. Pozycję włączam przełącznikiem i wtedy ledy dzienne przygasją tak samo, jak ze światłami mijania.
No tak. Więc przy swiatlach dziennych swiatla pozycyjne nie musza byc zapalone?
Nie wiem czy mnie zrozumieliscie.
1. W Polsce przez 24h jezdzi sie na światłach.
2. Jeśli swiatla sa włączone, to musza byc zapalone pozycje.
3. W naszych autach podczas swiecenia swiatel dziennych LED nie istnieją swiatla pozycyjne.
Wiec sa wymagane, a u nas ich nie ma.
 
Za to jest mandat, jak policjant Ci powie, ze nie wlaczyles swiatel mijania, a warunki widocznosci sie pogorszyly.
Jak masz automat do przełączania świateł to możesz nie przyjmować. Były już wyroki sądów w tym temacie. Jeżeli automat jest dopuszczony do ruchu to kierowca ma prawo zakładać, że włączy światła przy odpowiednim spadku widzialności. Chyba, że instrukcja mówi inaczej, więc warto przeczytać jak toto obsługiwać i kiedy są wyjątki :) Jak nie masz, to fakt, mandacik chyba że chcesz się kłócić w sądzie.

U mnie w Kijance jest tak, że na wyłączonych(!) światłach świecą LEDy z przodu, na auto z przodu i z tyłu. Zawsze pełną parą, przygasają tylko po zaciągnięciu ręcznego i przy włączonym kierunku. Na włączonych postojowych także z przód+tył, przód przygaszony.
Post automatically merged:

Więc przy swiatlach dziennych swiatla pozycyjne nie musza byc zapalone?
Nie. Pozycyjne muszą być zapalone wyłącznie podczas zatrzymania się w warunkach ograniczonej widoczności oraz podczas postoju chyba, że stoi się w miejscu oświetlonym na tyle dobrze, że zapewnia odpowiednią widoczność pojazdu.

No i w sytuacji kiedy nie ma się świateł do jazdy w dzień, bo wtedy pozycja pali się razem z mijania, a ingerencja w oświetlenie jest nielegalna (bo homologowane zostały tak, a nie inaczej).
 
Last edited:
U mnie w Kijance jest tak, że na wyłączonych(!) światłach świecą LEDy z przodu, na auto z przodu i z tyłu.
Czekaj, przy dziennych LEDach w pozycji zero świecą Ci też tylne pozycyjne?
 
Np Scania z dziennymi ma załączone pozycyjne czyli oświetlony jjest cały zestaw. Jak włączysz pozycyjneczy mijania to dzienne zniejszaja intensywność.
A w renault swieca tylko dzienne, które też zmniejszają intensywność przy włączonych pozycjach czy mijania
 
Czekaj, przy dziennych LEDach w pozycji zero świecą Ci też tylne pozycyjne?
Nie, przy pozycji zero świeci się tylko przód. Przy auto świeci się przód i tył. Zawsze jeżdżę na auto, jazda na zero i ręczne włączanie mijania jest bez sensu.

U mnie na manetce jest 0 - świeca się dzienne z przodu, auto - dzienne przód i pozycja tył, postojowe - przód przygaszony i pozycja tył, mijania - mijania +dzienne na 100% przód i pozycja tył.
 
@jerseyAdmin
Jak masz automat do przełączania świateł to możesz nie przyjmować.
Wszystko kwestia "wchodzenia w niuanse".
Ostatnio zauwazylem w vcds, ze dla roznych szyb mozna inne wartosci działania czujnika oswietlenia i deszczu ustawiac. Jesli ktos fabrycznie mial szybe "jasniejsza", a w czasie eksploatacji auta wymienil na "ciemniejsza" i nie zmieni ustawień czujnika (bo w sumie kto o tym wie), to te automatyczne swiatla beda mu sie zapalaly później.
Prawo nie nadąża za technologią.
 
Zawsze jeżdżę na auto, jazda na zero i ręczne włączanie mijania jest bez sensu.
Niby tak, chyba, że ktoś ma fizia na punkcie oszczędzania xenonów, których żarniki zużywają się najbardziej podczas ich zapalania, a uruchamia auto w jasnym garażu, gdzie mijania nie potrzebuje.

to te automatyczne swiatla beda mu sie zapalaly później.
A nie wcześniej, skoro szyba jest ciemniejsza i czujnik szybciej uzna, że już zmrok?
 
Last edited:
W dacii mam auto ale nie mam 0 i jest masakra. Przejazd trasą łazienkowską pod wiaduktami...
 
Dokładnie. Zapalanie xenonów na 5sek. przejazdu pod wiaduktem nie służy ich żywotności. Tak samo jest na parkingach podziemnych, dlatego u siebie też mam wyłączony automat i światła mijania włączam wtedy kiedy są rzeczywiście potrzebne.
 
Dokładnie. Zapalanie xenonów na 5sek. przejazdu pod wiaduktem nie służy ich żywotności. Tak samo jest na parkingach podziemnych, dlatego u siebie też mam wyłączony automat i światła mijania włączam wtedy kiedy są rzeczywiście potrzebne.
u mnie nie zapali pod wiaduktem latem ale jesienia zapali i nie gasnie 10 sek po wyjazdu z wiaduktu albo dluzej. Ale na halogenach to zapali nawet latem.
 
@tomek1986 Jeśli piszesz o Skodzie, to fakt, bo VAG ma zwłokę, żeby nie mrugać jak głupi tymi światłami mijania. To samo tyczy się jazdy drogą pośród gęstych drzew, kiedyś jechałem przed jakąś Kia Sportage w letni słoneczny dzień i co korona drzewa rzuciła cień na szybę, to jemu zapalały się mijania i gasły momentalnie, gdy czujnik załapał światło. U mnie w Golfie są trzy stopnie czułości ustawiane z poziomu menu na zapalenie mijania, natomiast wyłączają się z opóźnieniem kilku sekund, żeby właśnie nie mrugać co chwilę pod drzewami.
 
Tylko że sa dwa typy czujniki świateł, jedne maja na desce rozdzelczej poblizu podszyby a drugi jest na szybie pod lusterkiem. I podobno na podszybu potrafi wczesniej właczyć swiatła niepotrzebne.
 
Czyli tryb auto jest od automatycznego włączania świateł mijania? Dobrze wiedzieć bo chyba mam coś takiego w aucie, ale nigdy z tego nie korzystam :p
 
U mnie jest tak.
0 - świecą DRL z przodu, z tyłu ciemno.
AUTO - świecą DRL z przodu, z tyłu ciemno. Kiedy czujnik stwierdzi, że pora włączyć światła mijania, czyli na podstawie czujnika nasłonecznienia i czujnika natężenia światła, lub kiedy wycieraczki wykonają za jednym razem 5 cykli. DRL przygasają do 30% przejmując funkcję świateł pozycyjnych, włączają się światła mijania z przodu i pozycje z tyłu.
1 - ta sama historia co w AUTO, tylko że ręcznie :).
 
Czyli tryb auto jest od automatycznego włączania świateł mijania?
Tak i czasem również od sterowania podświetleniem zegarów.

@Triumphator powinieneś mieć jeszcze tryb dla pozycyjnych, czyli 1 minus mijania.
Ale ogólnie mam tak samo i większość aut.
 
Last edited:
Pozwólcie że dodam coś od siebie. Wszystkie automaty i udogodnienia robią z kierowców bezmózgi ,potem na drodze deszcz leje jak z cebra połowa a w zasadzie większość aut na dziennych .A jak kulturalnie zwracasz uwagę to inteligent z za kółka obrażony odpowiada " ja mam automat" Pomijam to że może zapłacić to bezpieczeństwo jego i innych .

Wysłane z mojego Redmi 7A przy użyciu Tapatalka
 
Może nie tytułowe czerwone kierunki a przyciemnione na maxa lampy. Jadę sobie za Astra F i mogłem się do niej przytulić. Tak przyciemnione lampy, że stop ledwo było widać o pozycyjnych już nie wspominam. I takie auta przechodzą przeglądy 🤬
Post automatically merged:

I teraz pytanie. Jak bym nie wyhamował dostaję mandat pewnie za nie zachowanie odległości a ciekawe czy za te ciemne lampy Pan z Opla by coś miał.
 
Last edited:
Back
Top