• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Czujnik Temperatury, oraz ciśnienia oleju

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4\Honda CBF600S
Czy ktoś zakładał? Działa dobrze? Trudne do zrealizowania? Gdzie najlepiej i w jaki sposób to zrobić?

Zastanawiam się od pewnego czasu nad takim bajerem.

[mention]Plywak[/mention] masz jakieś pomysły jak i gdzie to w Renault zrealizować?
 
Adapter pod filtr oleju z miejscem na czujniki tylko zobacz ile masz miejsca między filtrem, a chłodnicami
 
Plywak napisał:
zobacz ile masz miejsca między filtrem, a chłodnicami

Zależy, jaki ten pierścień jest gruby? Spokojnie drugi filtr oleju jeden na drugim - tyle mam miejsca.

Gdzie taki adapter kupić i na jakiej zasadzie działają wtyczki? Kable do kabiny, czy już jakaś chińska elektronika i dane wysyłane BT?
 
Pierścień ma 3-4cm. Nie ma tam żadnych wtyczek tylko gwinty do wkręcenia czujnikow. Do tego musisz dokupić osobne zegary z czujnikami. Na co dzien do zwyklego auta bez sensu.
 
Ciśnienie oleju najlepiej pobierać tam, gdzie jest fabryczny czujnik ciśnienia. Wtedy wiesz, że jak producent przewiduje np. minimum 0.9b na jałowych przy temp 105st i oleju 5w30 to masz dane wiarygodne a nie spod filtra, blisko pompy.
 
Pytanko może ktoś z was zna jaki czujnik (czy w ogóle istnieje) żeby miał w sobie pomiar temperatury i ciśnienia oleju i najlepiej styk przełączny, chętnie bym założył sobie takie oczujnikowanie ale kurka blaszka jestem troszkę ograniczony miejscem
P_20190620_164515.jpg

P_20190811_175131.jpg

Jak widać na zdjęciach miejsca jest generalnie mało i stąd chciałbym mieć to wszystko w formie pojedynczego czujnika.
Z tego co mi wiadomo gwint M14x1.5

Ewentualnie jaka jest wasza sugestia jak rozwiązać ten problem. wkręcić adapter/przedłużkę i trójnik albo adapter Y? Tylko na ile odsunięcie punktu pomiaru wprowadzi przekłamania głównie temperatury, bo ciśnienie powinno być mierzone raczej w miarę prawidłowo.
 
może adapter pod filtr oleju ?
1576511827250.png

i do niego zamontowane dwa czujniki mniejszy to czujnik temperatury
czujnik ciśnienia wystaje ale jak widze na zdjęciach dało by rade zmieścić
kiedyś o czymś takim myślałem ale dałem sobie spokój
 
@Jones właśnie dziś mi to polecił znajomy z identycznym silnikiem, więc chyba pójdę w tą stronę adapter pod filtr dość sprawdzony z tego co mówił jest na fmic
 
Nie polecam chinskich adapterów- ciekną. Do tego chinskie zegary typu autogauge potrafia przeklamywac nawet o 1 bar, nie mowiac juz o najtanszych badziewiach ktore nie maja nic wspolnego nawet z przyblizonym pomiarem. Po co ci to? Jezdzisz na torze? Jesli nie to montaz tego mija sie z celem. poza tym jesli umiescisz taki czujnik w podstawce, przy seryjnym wymienniku to odczyt temperatury tez bedzie mial malo wspolnego z rzeczywista temperatura
 
Last edited:
@xpl1337
hmm to mnie trochę zaniepokoiłeś bo sam mam zamiar takie coś zamontować
myślałem o tańszej wersji autogauge okolice 100zł za zegar
nie jeżdżę na torze i za to taki wybór bo na tor bym pewnie myslał o czymś lepszym
chodzi bardziej o pomiar którego nie mam a jestem ciekaw do różnych celów
przykładowo zmieniam olej na inny i widzę pomiar i sobie porównuję z poprzednim olejem
albo odpalam auto widzę że olej sie rozgrzał no to można pałować
oczywiście można też założyć zegary dla bajeru
a czujniki to chyba można wkręcić na jakieś uszczelnienie np. dirko
jak by nie był kłopot to zaproponuj jakieś rozsądne rozwiązanie
 
@xpl1337
Czujniki wziąłem z polecenia od znajomego i pisał że pokazują wartości ok, do odczytu zastosuje UKP z racji że cenowo wychodzi lepiej aniżeli zbieranie analogowych zegarków nie wspominając właśnie o tym co piszesz czyli nie wiadomej jakości.
Na forum reveltronic kilka tematów jest i odczyt ciśnienia jest w ramach 0.2 barowego błędu, właściwie tyle co grubość wskazówki i błąd ludzki spojrzenia na zegar, użytkownik dokonał pomiaru manualnie zegarem wpinanym osobno a wyniki porównał z tym co mu wskazywało zainstalowane przez niego UKP.
Dla mnie montaż tego nie mija się z celem, ponieważ takie czujniki dają Ci możliwość wykrycia chociażby przedwcześnie nadchodzącej usterki, w przypadku mojej V6 było kilka tematów że niszczejące z czasem o-ringi pompy oleju powodują problemy z ciśnieniem i góra silnika zaczyna na tym najbardziej tracić.

Natomiast prosiłbym Cię o wytłumaczenie dlaczego odczyt przy wymienniku ciepła ma mieć mało wspólnego z rzeczywistością.
Rozumiem że olej który styka się z denkiem tłoka (nie mam pewności ale chyba u mnie występuje natrysk oleju na denko tłoka) będzie miał wyższą temperaturę niż ten np na górze silnika przy pracujących wałkach rozrządu, ale przecież tego oleju przy filtrze trochę przepływa więc wartość odczytanej temperatury w takim miejscu powinna dać uśredniony i relatywnie dobry wynik nt ogólnej temperatury oleju w silniku.
 
Bo przy wymienniku woda chlodzi olej, wiec bedzie mial on nizsza temperature. Najlepsze miejsce na czujnik to miska olejowa
 
A jesteś w stanie powiedzieć ile realnie wychłodzi? Mam osobę która w takiej samej vce po zamontowaniu czujnika temperatury oleju szybko doszła do wniosku że trzeba złożyć chłodnicę oleju, bo dość łatwo łapał rejony 120+ stopni, toteż sam jestem ciekaw co takiego pokaże mi czujnik u mnie, na wodzie rejony 100 stopni to nie problem w lecie 95 to wręcz normalna temperatura pomimo włączonej klimy a na torze jak byłem to i 100+ na cieczy było
Gdyby jakoś super wydajne miały być wymienniki to nie stosowano by chłodnic oleju nawet w seryjnych samochodach.
Także strzelałbym że realnie różnice nie będą większe jak max 10 stopni
W tym silniku nawet ciecz chłodząca lekko nie ma bo jest to konstrukcja z mokrymi tulejami
 
Nie wiem ile dokladnie. Czujnik cisnienia daj sobie na trojnik obok seryjnego a czujnik temperatury w srube spustowa w misce
 
xpl1337
a jak by czujnik temperatury wkręcił na stałe w miskę olejową ?
chyba zdało by egzamin
 
Właśnie sam się obecnie zastanawiam nad montażem czujnika temp. oleju, myślałem o śrubie spustowej M14x1,5 z przelotką na 1/8, ale w niemczech widzę tylko że są takie aluminiowe lub miedziane i że co wymianę oleju mogą się ukrecać, mechanik podpowiedział aby taki czujnik wkrecić w miskę olejową, obok gdzieś nagwintować otwór i wkręcić tam czujnik na stałe, dobry pomysł, czy lepiej by było gdzieś gdzieś w okolice pompy olejowej go zamontować, przez montaż podstawki pod filtr oleju, tylko nie wiem jak z miejscem bo dosyć ciasno, bo już jest zamontowane wyprowadenie na seryjną chłodniczkę oleju
 
Według mnie sensowniej w podstawkę filtra oleju.
Miska olejowa to dość duża powierzchnia i pewnie masz jeszcze żeberkowaną, więc olej będzie się mocniej wychładzał.
Wszystko też zależy od układu smarowania danego silnika.
Nawiązując do słów xpl1337 a'propos przekłamań bo wymiennik ciepła, to i tak czy siak olej dopóki przez niego nie pójdzie to nie dotrze nigdzie w silniku, i w moim przypadku montaż w podstawce będzie bardziej miarodajny jak w misce olejowej która jest aluminiowa i żeberkowana (lepsze rozpraszanie ciepła)
Bez tytułu.png
 
To z miski olejowej pompa zaciaga olej, wiec wlasnie w tym miejscu jest najbardziej wiarygodna temperatura
 
Jak zamontujesz go w podstawce przy wymienniku ciepła bedziesz miał temperature oleju zbliżoną do temperatury płynu chłodzącego.
 
No a podstawki nie chce montowac bo tam już jest ciasno, a filtr oleju idzie przy półosce, dlatego zastanawiam się nad miską oleju ale wtedy czy na TUV sie nie doczepią do tego, chyba że zamontować adapter Y i zamontowac w miejscu czujnika ciśnienia oleju?
 
Back
Top