Kacper_96
Użytkownik
- Samochód
- Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.5 V6 24V 192KM, BMW E34 2.5 TDS
Finalnie uruchomiłem ten pomysł jaki miałem, czyli pomiar temperatury na kanapce (najłatwiej, najszybciej, najprzyjemniej w warunkach jakie miałem/mam)
I przyznam szczerze że to nie są odczyty zbliżone.
Byłem wczoraj na torze, olej dokręcił się do 132 stopni, a ciecz chłodząca jak widać między 115-120 stopni (ta kreska w alfie bez opisu to 110 stopni te wskaźniki są specyficzne i nie mają nic wspólnego z logiką, i zdaję sobie sprawę że te zdjęcia mogą być słabo czytelne, no że tak powiem ważniejsze były inne rzeczy wtedy niż dbanie o jakość zdjęć )
No i w sumie uzyskałem taką wiedzę jaką potrzebowałem, czyli że koniecznie trzeba rozdzielić układy żeby olej był chłodzony normalnie przez chłodnicę powietrzną a nie wymiennik ciepła.
Podczas postoju ciecz oscyluje między 95-100 stopni natomiast olej trzyma koło 85, podczas jazdy spokojnej powiedzmy droga krajowa 90 km/h wtedy odczyty się do siebie zbliżają olej 95 stopni a ciecz ok 85 stopni.
Przy mocnym mieście takim pod odcine wręcz olej podchodzi pod 105 stopni a ciecz jest w rejonach 95-100 więc w sumie wtedy też mamy zbliżone odczyty
I przyznam szczerze że to nie są odczyty zbliżone.
Byłem wczoraj na torze, olej dokręcił się do 132 stopni, a ciecz chłodząca jak widać między 115-120 stopni (ta kreska w alfie bez opisu to 110 stopni te wskaźniki są specyficzne i nie mają nic wspólnego z logiką, i zdaję sobie sprawę że te zdjęcia mogą być słabo czytelne, no że tak powiem ważniejsze były inne rzeczy wtedy niż dbanie o jakość zdjęć )
No i w sumie uzyskałem taką wiedzę jaką potrzebowałem, czyli że koniecznie trzeba rozdzielić układy żeby olej był chłodzony normalnie przez chłodnicę powietrzną a nie wymiennik ciepła.
Podczas postoju ciecz oscyluje między 95-100 stopni natomiast olej trzyma koło 85, podczas jazdy spokojnej powiedzmy droga krajowa 90 km/h wtedy odczyty się do siebie zbliżają olej 95 stopni a ciecz ok 85 stopni.
Przy mocnym mieście takim pod odcine wręcz olej podchodzi pod 105 stopni a ciecz jest w rejonach 95-100 więc w sumie wtedy też mamy zbliżone odczyty