Z tego co mi wiadomo v6 busso bardzo chętnie reaguje na wydech.
Tu załączam zdjęcie z hamowni zaraz po zakupie (stary rozrząd, stare świece, stary filtr, generalnie wszystko tak jak ją kupiłem było, stan niekoniecznie znany)
To co powyżej było na fabrycznym w pełni wydechu to znaczy średnica fabryczna, kolektory z katalizatorami, downpipe fabryczny, katy kolejne fabryczne, potem sekcja środkowa z tłumikiem fabryczna, i końcowy fabryczny.
Świece stare przebieg nieznany PFR6B, filtr powietrza Ricambi Originali przebieg nieznany, rozrząd padaka w chwili tego hamowania miał ok. 85 000 km i 7 lat przynajmniej według naklejki spod maski (głupotą było hamować na tym auto wiem, ale na szczęście nic się nie stało)
Dodatkowo jeżeli się nie mylę hamownia vag tune jest inerycjna(dawno to ogarniałem i nie pamiętam hamownia W4-X Dynostar)
Potem poszedł do wymiany rozrząd ustawiany był w ASO (moja głupota, nigdy więcej w ASO cokolwiek, ale kumpel mi cenę zrobił i najważniejsze dla mnie było pewność oryginalnych blokad, następny rozrząd robię samemu) to po zmianie rozrządu była kolosalna różnica auto zupełnie zmieniło charakterystykę i poprawiło się w średnich obrotach i chyba wysokich jak dobrze pamiętam.
Kolejno zmiana świec zainstalowałem BKR6EIX (irydowe) katalog NGK twierdził że mają być lepsze, cena ta sama co PFR6B (platynowe) to stwierdziłem a kij sprawdzimy.
Następnie usunięto końcowy tłumik i zamiast niego wpadła rurka nieco szersza od serii ale nie pamiętam średnicy coś w rejonach 2.2"
Po tej czynności auto poprawiło się od dołu szczególnie i nieco w średnich obrotach
Wymieniłem filtr powietrza wstawiony Knecht Mahle
i na tym setupie pojechałem na hamownię do Ecu Project, u nich wyszło to co wrzucałem na początku 211 KM i 230 Nm czyli względem pierwszego pomiaru mniej momentu, więcej koni, wszystkie wartości poszły do góry na obrotach (początkowo 200 KM 6084 rpm i 238 Nm 5909 rpm kolejno 211 KM 6835 rpm i 230 Nm 6293 rpm) ale do wartości fabrycznych kreski się pokrywają praktycznie na całym zakresie czyli przy 6000 rpm jest 192 KM a przy 5000 rpm jest ok. 218 Nm mowa o wykresie ecu project, a resztę nazwijmy bonusem.
Leciałem z innymi 2.5 V6 (nie znam ich cyferek) i ani nie byłem jakoś lepszy ani gorszy więc jakiś margines błędu od tego bym przyjął.
Jeżeli się nie mylę to hamownia (Dynoproject DP4L-OG) ecu project jest obciążeniowa więc te 5 KM marginesu bym przyjął.
Teraz cały catback to jedna "prosta" rura 2.5" więc musiałbym się shamować znowu żeby zobaczyć co tam w trawie piszczy.
Pytanie czy miałeś 2.5 V6 CF2 czy 2.5 V6 CF3 (4 katalizatory) bo zauważyłem tendencję do plucia wyższych cyferek przez wersje na 4 katach