• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Czym jeżdzisz na codzień :)

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
A to mój brzydal :) Mercedes R z dieslem 3.0 pod maską. Rocznik 2010.
IMG_20191030_114023_346.jpg
 
Przepraszam, ale ten samochód od zawsze kojarzył mi się tylko z domem pogrzebowym ;)
 
A to moje aktualne daily i próba zrobienia czegoś więcej niż tylko daily :p (może kiedyś będę mógł nazwać ją projektem)
Alfa 156 2.5 V6 (tak silnik konstrukcji Giuseppe Busso) która wylegitymowała się na hamowni 211 KM i 230 Nm
 

Attachments

  • Alfa 14.jpg
    Alfa 14.jpg
    2,4 MB · Odwiedzin: 268
  • 71756726_2483627588387720_9200007857146167296_n.jpg
    71756726_2483627588387720_9200007857146167296_n.jpg
    204 KB · Odwiedzin: 236
  • P_20191025_165638.jpg
    P_20191025_165638.jpg
    1,6 MB · Odwiedzin: 342
  • Obraz (29).jpg
    Obraz (29).jpg
    469,5 KB · Odwiedzin: 318
Ponadczasowa 156! I to z Busso, marzy mi się taka :D fajnie, że mamy też włoszczyznę na forum, pozdrawia właściciel Stilo :p

Wrzucam mojego "Jelcza" od razu :)
 

Attachments

  • IMG_20190726_150257.jpg
    IMG_20190726_150257.jpg
    4,9 MB · Odwiedzin: 227
Last edited:
Jeszcze nie, ale mam komplet baranow i podstaw od 3.0/3.2 barany się malują u znajomego chromem i jak wrócą do mnie planuje odświeżyć wizualnie górę silnika
 
To skąd +20KM w takim razie? Sam miałem 2,5V6 Busso i dość dobrze znam ten silnik. Również miałem ponad 200KM, ale wymagało to większych baranków oraz dolania paliwa w open loop, żeby utrzymać AFR na poziomie 12,6.
 
Z tego co mi wiadomo v6 busso bardzo chętnie reaguje na wydech.
Tu załączam zdjęcie z hamowni zaraz po zakupie (stary rozrząd, stare świece, stary filtr, generalnie wszystko tak jak ją kupiłem było, stan niekoniecznie znany)
hamownia.png

To co powyżej było na fabrycznym w pełni wydechu to znaczy średnica fabryczna, kolektory z katalizatorami, downpipe fabryczny, katy kolejne fabryczne, potem sekcja środkowa z tłumikiem fabryczna, i końcowy fabryczny.
Świece stare przebieg nieznany PFR6B, filtr powietrza Ricambi Originali przebieg nieznany, rozrząd padaka w chwili tego hamowania miał ok. 85 000 km i 7 lat przynajmniej według naklejki spod maski (głupotą było hamować na tym auto wiem, ale na szczęście nic się nie stało)
Dodatkowo jeżeli się nie mylę hamownia vag tune jest inerycjna(dawno to ogarniałem i nie pamiętam hamownia W4-X Dynostar)

Potem poszedł do wymiany rozrząd ustawiany był w ASO (moja głupota, nigdy więcej w ASO cokolwiek, ale kumpel mi cenę zrobił i najważniejsze dla mnie było pewność oryginalnych blokad, następny rozrząd robię samemu) to po zmianie rozrządu była kolosalna różnica auto zupełnie zmieniło charakterystykę i poprawiło się w średnich obrotach i chyba wysokich jak dobrze pamiętam.
Kolejno zmiana świec zainstalowałem BKR6EIX (irydowe) katalog NGK twierdził że mają być lepsze, cena ta sama co PFR6B (platynowe) to stwierdziłem a kij sprawdzimy.
Następnie usunięto końcowy tłumik i zamiast niego wpadła rurka nieco szersza od serii ale nie pamiętam średnicy coś w rejonach 2.2"
Po tej czynności auto poprawiło się od dołu szczególnie i nieco w średnich obrotach
P_20190220_155456.jpg

Wymieniłem filtr powietrza wstawiony Knecht Mahle
i na tym setupie pojechałem na hamownię do Ecu Project, u nich wyszło to co wrzucałem na początku 211 KM i 230 Nm czyli względem pierwszego pomiaru mniej momentu, więcej koni, wszystkie wartości poszły do góry na obrotach (początkowo 200 KM 6084 rpm i 238 Nm 5909 rpm kolejno 211 KM 6835 rpm i 230 Nm 6293 rpm) ale do wartości fabrycznych kreski się pokrywają praktycznie na całym zakresie czyli przy 6000 rpm jest 192 KM a przy 5000 rpm jest ok. 218 Nm mowa o wykresie ecu project, a resztę nazwijmy bonusem.
Leciałem z innymi 2.5 V6 (nie znam ich cyferek) i ani nie byłem jakoś lepszy ani gorszy więc jakiś margines błędu od tego bym przyjął.
Jeżeli się nie mylę to hamownia (Dynoproject DP4L-OG) ecu project jest obciążeniowa więc te 5 KM marginesu bym przyjął.

Teraz cały catback to jedna "prosta" rura 2.5" więc musiałbym się shamować znowu żeby zobaczyć co tam w trawie piszczy.
Pytanie czy miałeś 2.5 V6 CF2 czy 2.5 V6 CF3 (4 katalizatory) bo zauważyłem tendencję do plucia wyższych cyferek przez wersje na 4 katach
 
Last edited:
Aby porównanie zmian po modach bylo miarodajne należało by pomiar na hamowni tego samego producenta robić. Jest kilka typów hamowni każda mierzy nieco inaczej w dodatku mają inne algorytmy przeliczania mocy i momentu. Dlatego wyszły dziwne wyniki, ze raz mniej mocy wiecej momentu, a raz odwrotnie.
 
Mam w planach zrobić jeszcze raz pomiar vag tune, tylko ciągle mam sensowniejsze wydatki. Jestem świadom ze hamownia służy głównie do sprawdzenia ile udało się osiągnąć modami
 
Poprawne ustawienie rozrządu i usunięcie końcowego tłumika nie dodaje 20KM więcej niż w serii.
 
No to ja nic więcej z autem nie robiłem, nawet jakby wziąć pod uwagę błąd pomiaru to nie będzie on większy jak 10 KM według mnie.
Pytanie czy producent robił pomiar na hamowni silnikowej czy podwoziowej, tego raczej się nie dowiemy bo Alfa Romeo ma w tendencji nie wiedzieć zbyt wiele co się działo u nich kiedyś wcześniej.
 
Zdjęcie zrobione w trasie, więc jest nieco uwalony od drogowego syfu. Na aucie są już wrzucone opony i felgi zimowe.
IMG_20191123_130n510~2.jpg
 
MUFQNYp.jpg


Jedno z ostatnich zapewne myć w tym roku zanim przyjdzie śnieg
 
@lukaszewski na przednich lampach masz jakąś folię ochronną ppf czy tak się po prostu światło odbija?
 
Miałeś jakieś kłopoty z miśkami podczas kontroli albo diagnosta kręcił nosem podczas przeglądu?
 
Miałeś jakieś kłopoty z miśkami podczas kontroli albo diagnosta kręcił nosem podczas przeglądu?
Przeglądu jeszcze nie było, kontroli brak, przy włączonym xenonie nie da się zorientować nawet, że coś na lampie siedzi, siła świecenia przy markowej folii PPF praktycznie nie spada
 
Ja wiem że karawan i brzydal, ale jeździ się przyjemnie. Pozdrawiam

 
Back
Top