• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dlaczego wyszukiwarka zaleca oleje niezgodne z zalecaniami producenta?

netis7

Nowy użytkownik
Samochód
Nissan Juke 1.6 190KM
Do mojego auta (Nissan Juke 1.6 DIG-T 190KM) producent zaleca olej 5w30 i taki został dobrany kilka lat temu przez wyszukiwarkę Shell. Używałem Oleju Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30. Ponieważ teraz nie był dostępny u Autoryzowanego Dystrybutora, ponownie skorzystałem z wyszukiwarki Shell. Tym razem zostały wybrane same oleje 0W20 w tym jako "standardowy" olej Helix Ultra ECT C5 0W20. Może ktoś wytłumaczyć o co chodzi? Dlaczego producent oleju zaleca olej inny niż producent samochodu? Jestem kompletny laikiem, więc z góry dziękuję za wyjaśnienia.
 
Pewnie zmieniły się wymagania producenta, to po pierwsze.
Po drugie, dobieraczki nie są najlepszym źródłem doboru oleju, jak nie jesteś pewny, co powinny zwrócić.
 
Sprawdziłem na szybko auta z mojego podpisu i do każdego dobieraczka Shella pokazuje takie oleje, jakie zalecają producenci. Jedynie w Almerze pokazała 10w40 i 15w40, ale każda dobieraczka tak pokazuje mimo, że w instrukcji widnieje również 5w40.
 
Na dzień dobry jest taka informacja
Screenshot_20221003-082603_Samsung Internet.jpg
Dla mnie ciekawostką tej dobieraczki jest to, że za pierwszym razem pojawiają się napisy wyboru kategorii pojazdów po angielsku cars, vans itd wtedy do skrzyni ix20 z 2018 polecany jest shell spirax S6 GXME 75W80.
Przy kolejnym wyborze już napisy są po polsku i wtedy polecany jest - premium S6 ADME 75W90 - standard S5 ATE 75W90
 
Dzięki. Myślę, że będzie lepiej zignorować te nowe wybory wyszukiwarki i dobrać coś z obecnej oferty 5W30
 
Dla przykładu podam też dobieraczkę Motula, która do mojego 406 zaleca na pierwszy wybór 5w30 2290 zamiast 5w40 2296, choć to też zależy konkretnie który model wybiorę na ich stronie.
 

Attachments

  • 1664813937885.png
    1664813937885.png
    371,6 KB · Odwiedzin: 100
  • 1664813949335.png
    1664813949335.png
    464,6 KB · Odwiedzin: 113
Ciekawe zjawisko w dobieraczce Motula- wybór przebiego do i powyżej 150000 km. W Hondzie niczego nie zmienia, ale może są auta, dla których ma to znaczenie.

Screenshot_20231123-190543_Chrome.jpg
 
W Hondzie nie ma różnicy (ostatnie 4 generacje OW20 bez względu na przebieg), ale może w europejskich coś się zmienia?
 
Dacia 1.0Eco-g jest jak honda - też 0w20 niezależnie od przebiegu;)
 
Widocznie nie mają 10W-40, bo granice przejścia byłyby co 100kkm :)
 
@MC Subi są niespodzianki nawet i dla Hondy od dobieraczki Mitasu ( ale tylko na polskojęzycznej dobieraczce )
http://www.mitasuoil.com.pl/?marka=honda&model=civic&silnik=1.8g
do 100 kkm 0w20 - olej MJ102
od 100 kkm 0w30 - olej MJ103


Ta ich polskojęzyczna baza jest trochę archaiczna jeśli chodzi o modele/roczniki marek.
Dla wielu innych aut mają podobnie. Pierwszy raz zauważyłem tą ich zmianę zaleceń jak szef forum polecał go do silnika G4ND od Kia/Hyundaya
https://www.oilclub.pl/index.php?threads/kia-optima-2-0-163-km-dohc.4429/
 
W Subaru też było oficjalne zalecenie, by przejść z 0W20 na 0W30 po 150 000 km. W Porsche 911 ludzie doświadczeni remontem też stopniują lepkość po 40 000, a po 80 - 100 wymiana panewek i czyszczenie gładzi alusilowych.
 
Ciekawe rzeczy w tej dobieraczce Motula. Zalecenia się zmieniły dla Hyundai ix20 1.6 Pb z 5W30 Eco Nergy na Eco Clean C2. A po 150kkm Eco-Lite 5W20 😁

A do skrzynki? Ktoś widział taki w sprzedaży? Bez zmian zaleceń do i ponad 150kkm
Screenshot_20231123-210159_Samsung Internet.jpg
 
Do 406 jest 5w30 eco-clean i 10w40 synergie+, panda 5w30 eco-nergy i też synergie, dla Almery 5w30 x-cess i 15w40 4000 motion (XD). W C4GP, Fiorino i S80 4.4 V8 nic się nie zmienia. Nie rozumiem po grzyba wprowadzać takie coś, to tylko utwierdzanie ludzi w archaicznych zabobonach.
 
Motul 0W-30 C2 do 150k, a potem 20W-50 A2/B2 🤣
 
Back
Top