Właśnie mi też na 98 pali mniej. Silnik 1.3tce. Przy wyliczaniu założyłem że 95+ dodatek będzie porównywalne parametrami do 98 premium. AR przecież podbija oktany, wiec możemy założyć że spalanie powinno być podobne, a jeśli będzie roznica to zapewne mniejsza niż porównując 98 z 95 bez dodatków.
@pawelwaw84 Mi na 98 zawsze paliło auto więcej. Tankowałem verva 98 lub bp 98 . Na trasie 0.5 L cały czas. Silnik 1.4 TSI mam. Jak na 95 E5 ciągle mi spalał w trasie około 5.5 L na 98 było to 6 L . 0.5 L różnicy zawsze było na niekorzyść 98.
Wartość opałowa wartością, ale na 98 spalanie jest łagodniejsze i dłuższe, więc tak jakby ilość energii w jednostce czasu jest mniejsza. Część samochodów ma autokorektę zapłonu i im może palić wtedy mniej.
A tak w ogóle to się nie znam, dieslem jeżdżę, a tam jest na odwrót xD
Nissan Almera (n15) GTI z 1999 roku, silnik SR20DE (nominalnie 143 KM) - czerwona - oraz Mazda RX-8 Revolution z 2004 roku, silnik Wankla 1,3 (nominalnie 232 KM) - też czerwona ;-)
Nissan Almera (n15) GTI z 1999 roku, silnik SR20DE (nominalnie 143 KM) - czerwona - oraz Mazda RX-8 Revolution z 2004 roku, silnik Wankla 1,3 (nominalnie 232 KM) - też czerwona ;-)
Wg tego, co pamiętam, to wlyszkow coś tam gdzieś chyba pisał, że w DNA nie ma, a w AR6900 jest lub był w starej wersji, ale jakieś niepatologiczne ilości ponoć - chyba, że źle cos zapamiętałem, trzebaby prześledzić jeszcze raz parę wątków tu na forum...
prywatnie używałem i używam nadal obu w/w specyfików - jestem z nich zadowolony, choć "Oilsyn mniej daje po nosie"...
w kwestii ferrocenu to jest tego trochę w millersie ecob(i)oost, też używałem i używam - nic się złego nie dzieje...
to w sumie żaden zły składnik a świece nie przestają być użyteczne tylko dlatego, że czerwienieją, ale z przyczyn źle dobranej ciepłoty, wadliwego montażu, "przestawienia odległości" elektrod, z zużycia, z wieku, z przebiegu, z "zanieczyszczonego" paliwa, z oleju bynajmniej nie 2T w komorze spalania i całej masy innych przyczyn, a ten cały ferrocen to w tym kontekście tylko taka "wisienka na torcie" a i tak tyko wtedy, jak jest go dużo za dużo i za długo się świec nie sprawdza i nie wymienia...
ende
Tu chodzi o to, że ferrocen powoduje osiadanie żelaza na izolatorach i powstają przebicia, a w efekcie wypadanie zapłonów. W RX8 wymienia się świece często, natomiast niektóre świece irydowe wymienia się co 150 000 km, a przerwa potrafi być rzędu 1.5 mm - czyli jest czas na odłożenie żelaza i jest wysokie napięcie z racji dużej szczeliny i wysokiego stopnia sprężania.
Tylko 1 - prąd popłynie po tym osadzie, więc nie będzie iskry. Izolator pokryty żelazem przestaje być izolatorem. Dlatego pomimo licznych testów z obiecującymi wynikami - CPN nie dodawał tego do benzyny. W międzyczasie być może zaczął szkodzić na GPF lub katalizator - tego nie wiem.
Nie jestem pewny, ale czy rudy tlenek żelaza fe2o3 nie jest przypadkiem izolatorem? Jak styki elektryczne gdzieś rdzewieją to zwykle przewodność styku spada.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.