• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do benzyny - dyskusja ogólna. Vol 2

Właśnie mi też na 98 pali mniej. Silnik 1.3tce. Przy wyliczaniu założyłem że 95+ dodatek będzie porównywalne parametrami do 98 premium. AR przecież podbija oktany, wiec możemy założyć że spalanie powinno być podobne, a jeśli będzie roznica to zapewne mniejsza niż porównując 98 z 95 bez dodatków.
 
@pawelwaw84 Mi na 98 zawsze paliło auto więcej. Tankowałem verva 98 lub bp 98 . Na trasie 0.5 L cały czas. Silnik 1.4 TSI mam. Jak na 95 E5 ciągle mi spalał w trasie około 5.5 L na 98 było to 6 L . 0.5 L różnicy zawsze było na niekorzyść 98.
 
Wartość opałowa wartością, ale na 98 spalanie jest łagodniejsze i dłuższe, więc tak jakby ilość energii w jednostce czasu jest mniejsza. Część samochodów ma autokorektę zapłonu i im może palić wtedy mniej.
A tak w ogóle to się nie znam, dieslem jeżdżę, a tam jest na odwrót xD
 
... czylinimaferrocenu ... ;-)
 
Tadam! Czekam na pozostałych zawodników z branży.
Screenshot_20240227_220720_Chrome.jpg
 
Wg tego, co pamiętam, to wlyszkow coś tam gdzieś chyba pisał, że w DNA nie ma, a w AR6900 jest lub był w starej wersji, ale jakieś niepatologiczne ilości ponoć - chyba, że źle cos zapamiętałem, trzebaby prześledzić jeszcze raz parę wątków tu na forum...
prywatnie używałem i używam nadal obu w/w specyfików - jestem z nich zadowolony, choć "Oilsyn mniej daje po nosie"...
w kwestii ferrocenu to jest tego trochę w millersie ecob(i)oost, też używałem i używam - nic się złego nie dzieje...
to w sumie żaden zły składnik a świece nie przestają być użyteczne tylko dlatego, że czerwienieją, ale z przyczyn źle dobranej ciepłoty, wadliwego montażu, "przestawienia odległości" elektrod, z zużycia, z wieku, z przebiegu, z "zanieczyszczonego" paliwa, z oleju bynajmniej nie 2T w komorze spalania i całej masy innych przyczyn, a ten cały ferrocen to w tym kontekście tylko taka "wisienka na torcie" a i tak tyko wtedy, jak jest go dużo za dużo i za długo się świec nie sprawdza i nie wymienia...
ende
 
Tu chodzi o to, że ferrocen powoduje osiadanie żelaza na izolatorach i powstają przebicia, a w efekcie wypadanie zapłonów. W RX8 wymienia się świece często, natomiast niektóre świece irydowe wymienia się co 150 000 km, a przerwa potrafi być rzędu 1.5 mm - czyli jest czas na odłożenie żelaza i jest wysokie napięcie z racji dużej szczeliny i wysokiego stopnia sprężania.
 
W 6900D jest do 0,3%, P ma pewnie podobnie ale nie znalazłem żadnej dokładnej informacji.
 
A jaki jest minus tych rudych świec ? ( oczywiście przy normalnym serwisowaniu czyli wymianie co 60 tys lub 4 lat)
 
Tylko 1 - prąd popłynie po tym osadzie, więc nie będzie iskry. Izolator pokryty żelazem przestaje być izolatorem. Dlatego pomimo licznych testów z obiecującymi wynikami - CPN nie dodawał tego do benzyny. W międzyczasie być może zaczął szkodzić na GPF lub katalizator - tego nie wiem.
 
Nie jestem pewny, ale czy rudy tlenek żelaza fe2o3 nie jest przypadkiem izolatorem? Jak styki elektryczne gdzieś rdzewieją to zwykle przewodność styku spada.
 
Back
Top