• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do benzyny - dyskusja ogólna. Vol 2

Mam, moge dolać jakas proporcje 1:500 lub 1:1000.
Ale tankowanko to jakos za dwa tygodnie dopiero.
Dolej 1%, przy 1:500 to będzie tyle co nic 😅
Ja kilka dni temu dolałem do motocykla 100ml ipy do 10L zeszłorocznego E5 z ciekawości.
Swoją drogą orientuje się ktoś jaką ma oktanowość ipa? Kiedyś szukałem i nie mogłem nic znaleźć.
 
Możecie mi doradzić jaki dodatek do paliwa jest bez dodatku ferrocenu? Jeśli dobrze doczytałem chodzi mi o to aby świece się nie zasyfiły bo mam nowe, wymienione.
 
Oilsyn Petrol Power DNA. W jakimś temacie @wlyszkow wspominał, że nie ma ferrocenu.
 
To co teraz lać do 2T jak się sezon rozpocznie? Ja co prawda leje castrol power Racing 2T zamiast miksolu, ale nie wyjeżdżam całej mieszanki w dwa tygodnie, jak wspominają że najlepiej tak teraz robić...
U mnie od zeszłego lata stoi miks benzyny z Orlenem Semisynthetic 2T czerwonym i śladu nie ma żeby się coś rozwarstwiało.
@ashh wg literatury IPA ma oktanowość ok, 105.
 
Ja też ostatnio zaglądałem nic się z benzyną nie zadziało. Mam w bańkach po płynie do spryskiwaczy gdzieś 2x1.5L, jedno z olejem drugie solo.
 
LM1052, albo LM1505, Motul 710 2T w zasadzie jakikolwiek niskopopiołowy syntetyk z Jaso FD i ewentualnie FC sprawdzi się bardzo dobrze.
To ja leje Olej silnikowy syntetyczny Castrol Power1 Racing 2T, ale póki co do 95E5, bo jeszcze sezonu nie rozpocząłem także mialem obawy co do 95E10, bo na kanałach z podkaszarkami robili testy że ma nowym paliwie to najbezpieczniej przepalić je w dwa tygodnie... I tu mam obawy...

@MC Subi ja też leje syntetyk tyle że j/w Castrol. Ale nie testowałem póki co z 95E10.
 
Czas pokaże, na razie max kilkanaście dni stało paliwo w zbiorniku. Trzeba będzie wrócić do komunistycznych zasad i przed postojem zamykać kranik i wypalić paliwo na zero z układu - w razie problemów. Albo olewać obowiązki i jeździć regularnie:)
 
Ja tam sprawdziłem na na razie te dwa - nie mam żadnych zastrzeżeń
1709662754338.png
1709662778497.png

I ten też jest OK
1709663166747.png
 
Castor to chyba rycynowy, a jak jeszcze na tym jeździłem to nawet w wersji 4t był zakaz pozostawiania w silniku po wyścigu- korozja.
 
zgadza się, ten konkretny Castor 927 to jakaś uwspółcześniona formuła rycynusa w miksie z estrami - do użytku tylko jako premix lany bezpośrednio do baku.

odnotowałem na tym najniższe spalanie w wanklu na dojczeautobanie, przy dość solidnym zapierdalaniu wyszło delikatnie poniżej dychy na 100 km (spalanie realne ustalone dystrybutorem, nie jakieś komputerowe sztuczki) - jest tu o tym moj raporcik na forum w temacie o spalaniu...
żadnej korozji nie stwierdzono :)
 
Ale to jako górne smarowanie(z benzyną), a podawanie oleju fabryczne na gładzie zostało (olej silnikowy)?
 
tak, Gronek z Rotary RevService zremapował mi wtrysk oleju do "komory" spalanka z fabrycznych 4 krpm do 2 krpm, tak więc smarowanie jest zapewnione prawie od startu, no ale w wanklu wiadomo, każdy poślizg się przyda, ten górny z wachą jak najbardziej też ;)
 
A to ciekawe. Ja bałem się osadów z niedopalonych syntetyków, bo przypalone gluty niszczyły apeksy. Stąd używaliśmy, zresztą tak też sądził Gronek i serwisówka mazdy, fabrycznego oleju Mazdy, chyba mineralnego. Ale rycynowy pali się super czysto- w sumie genialny pomysł. I dobry patent, by powrócić do starych zaleceń górnego smarowania w fazie docierania wyczynowych silników. Ciekawe, jak rycyna dogaduje się z alusilowymi cylindrami.
 
Gronek zmienił zdanie o Dexelii i ogólnie o minerałaxh w wanklu całe lata temu, łatwo sprawdzić na rxforum

generalnie skupił się na estrowym motulu
I premiksach 2t - o kilku testowanych na spalanie i osady też tam pisze...
 
Last edited:
Back
Top