W silnikach już od jakiegoś czasu ECU przestawi sobie kąt wyprzedzenia zapłonu zależnie od paliwa, więc można lać i 98. Spalanie będzie niższe niż na 95, dodatki w komplecie. Czy to opłacalne... wg mojego magicznego testu zdecydowanie urwał nie ale sporo zależy od różnic w cenie obu benzyn. No i test był na 95 E5, a nie E10.
Jak chcesz "premium" paliwo, to dodatek + 95 powinno być bardziej opłacalne.
Nissan Almera (n15) GTI z 1999 roku, silnik SR20DE (nominalnie 143 KM) - czerwona - oraz Mazda RX-8 Revolution z 2004 roku, silnik Wankla 1,3 (nominalnie 232 KM) - też czerwona ;-)
"Kompensująca brak jakości smarowania etanolu" odpowiedź rynku na "zdegradowane paliwo E10", które powoduje "zwiększenie gromadzenie się sadzy i farby w komorze spalania"...
W Range Evoque stosowałem benzynę Pro-Tec E10 i Efecta Orlen. Teraz właśnie zacząłem przesyłać Verva100. Zdecydowanie bardziej podoba mi się ta opcja! Biorąc pod uwagę, że 1 bańka 60 litrów wystarcza mojej żonie na 3-4 tygodnie (koszty nie są duże), łatwiej jest nalać Vervy i nie martwić się konsekwencjami etanolu.
Nissan Almera (n15) GTI z 1999 roku, silnik SR20DE (nominalnie 143 KM) - czerwona - oraz Mazda RX-8 Revolution z 2004 roku, silnik Wankla 1,3 (nominalnie 232 KM) - też czerwona ;-)
No cóż, natknąłem się na to najzupełniejszym przypadkiem - rozbawiło mnie to "tłumaczenie", to się nim z Wami tutaj podzieliłem...
A sam środek - jak ktoś chce, niech używa, a jak nie, to niech nie używa...
na stronie producenta opis jest taki:
"PRODUCT INFORMATION
Blending 10% ethanol with petrol might make environmental sense but it introduces technical issues, even with cars that are designed to use it.
Just as food goes stale over time, so too does ethanol. Additionally, unlike 'pure' petrol, ethanol absorbs water. Once it can hold no more, the water/ethanol mix separates, causing a useless incombustible mixture to sink to the bottom of its tank, leaving the low octane gasoline layer above. As the solutions will never mix again, the tank needs to be drained.
JLM's solution is to slow down the ageing process as much as possible. The company has developed a preserver within the E10 Fuel Treatment to condition the fuel, which inhibits the process and makes it last longer. To assist with optimum combustion, an octane booster helps to compensate for the slight loss in fuel economy that results from ethanol-laced petrol.
However, even fresh E10 petrol causes issues. The ethanol content increases soot and lacquer deposits within not only the combustion chambers but also the delicate fuel injectors. If allowed to accumulate, engine efficiency becomes impaired, which can be followed by mechanical failure, if ignored.
JLM's E10 Fuel Treatment cleans these contaminations and prevents accumulation. A further preventative maintenance function forms a protective layer on valve stems and seats, compensating for ethanol's lack of lubrication quality, thus enhancing engine valve/guide life and reducing the risk of valve seat recession.
JLM's E10 Fuel Treatment is an easy-to-use answer to these complex problems, which will help your car to optimize its environmental and running costs potential, while using E10 petrol.
HOW TO USE
Add 10ml per 10 litres of petrol (e.g. 25 ml treats 25 liters petrol). Use every tank refill! Suitable for E10 and E5 fuels. Special bottle with dosing device ensures the correct quantity."
A tak naprawdę istotą rzeczy jest to, co też ten wynalazek w sobie zawiera, w jakiej postaci, stężeniu, jak współdziałają/przeszkadzają sobie "elementy składowe", jak to się wiąże w wodą, węglowodorami i "spirtem", itd. itp. etc. - zresztą tak samo, jak w przypadku każdego innego produktu tego typu ;-)
Nissan Almera (n15) GTI z 1999 roku, silnik SR20DE (nominalnie 143 KM) - czerwona - oraz Mazda RX-8 Revolution z 2004 roku, silnik Wankla 1,3 (nominalnie 232 KM) - też czerwona ;-)
Tak na szybko pytanko, czy jak stosujecie Archoil AR6400-P MAX (oczywiście na bak przed wymianą oleju) to warto na trasie przykładowo pojechać w trybie manualnym i na podwyższonych obrotach, a jak tak to na jakich i jaki dystans? Bo skrzynie automatyczne z reguły trzymają niskie obroty, żeby było ekonomicznie...
Dzieki
@kerad - Raczej nie ma znaczenia. AR ma przepłynąć przez wtryskiwacze i tyle. Cykli pracy i tak będzie tyle samo, bo musisz rozpylić pełen bak paliwa
Tak z innej mańki, przerzuciłem się na 95 E10 + AR6900P-Max. Wrażenia jakie są, takie są - wiadomo że na 98 jest ciszej i gładziej, ale nie mogę narzekać. Będę musiał policzyć na wiosnę jak wychodzi E10 z AR kosztowo, bo wiadomo że spalanie ciut wzrosło.
Nissan Almera (n15) GTI z 1999 roku, silnik SR20DE (nominalnie 143 KM) - czerwona - oraz Mazda RX-8 Revolution z 2004 roku, silnik Wankla 1,3 (nominalnie 232 KM) - też czerwona ;-)
Nie, to błędna perspektywa. Dodając coś do aktualnie będącego w baku paliwa "ubogacasz" je (tj. to konkretne paliwo i nie będzie jakiejś drastycznej różnicy, czy ubogacasz 95 czy 98, już większe znacznie ma tu raczej liczba występująca po "E", ale nie ta na dystrybutorze, tylko ta w dokumenciku, o który możesz poprosić na stacji, aby zobaczyć parametry tego czegoś, co ostatnio zostało wlane do zbiorników na tejże stacji), a czy to ma dla Ciebie sens techniczny, ekonomiczny, czy jakikolwiek inny, to już twoja sprawa...
Obiektywne wyniki masz np. w teście przeprowadzonym przez Kolegę @szakul na beemce i dot. m.in. czystości i pracy wtryskiwaczy, korekt, trybu uwarstwionego, masz obserwacje spalania i nie tylko prowadzone przez Kolegów @soszo , @jerseyAdmin i innych Forumowiczów... dalej idąc, masz na forum badanie smarności paliwa z dodatkiem (bodajże w dwóch odsłonach, jeśli dobrze pamiętam), masz opinie i obserwacje użytkowników (od entuzjastycznych po krytyczne), ponadto nikt ci nie broni porobić np. własne badania, analizy i obserwacje w tym zakresie (ale to niestety trochę kosztuje i zabiera też czas) i to tyle tytułem odpowiedzi na tak zadane pytanie...
Tutaj chyba nie ma dużej filozofii jak wyjdzie kosztowo stosowanie 95+AR6900 vs. 98.
98 jest droższe od 95 średnio o 60gr/l., natomiast stosowanie AR do 95tki podnosi cenę o 14gr./l przy dawkowaniu 1:1000 i cenie AR 140zł/l.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.