• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do benzyny - dyskusja ogólna. Vol 2

W silnikach już od jakiegoś czasu ECU przestawi sobie kąt wyprzedzenia zapłonu zależnie od paliwa, więc można lać i 98. Spalanie będzie niższe niż na 95, dodatki w komplecie. Czy to opłacalne... wg mojego magicznego testu ;) zdecydowanie urwał nie ale sporo zależy od różnic w cenie obu benzyn. No i test był na 95 E5, a nie E10.

Jak chcesz "premium" paliwo, to dodatek + 95 powinno być bardziej opłacalne.
 
"Kompensująca brak jakości smarowania etanolu" odpowiedź rynku na "zdegradowane paliwo E10", które powoduje "zwiększenie gromadzenie się sadzy i farby w komorze spalania"...
🙃
1707246680018.png

Zatem E10 już niestraszne, można lać... 😇
 
W Range Evoque stosowałem benzynę Pro-Tec E10 i Efecta Orlen. Teraz właśnie zacząłem przesyłać Verva100. Zdecydowanie bardziej podoba mi się ta opcja! Biorąc pod uwagę, że 1 bańka 60 litrów wystarcza mojej żonie na 3-4 tygodnie (koszty nie są duże), łatwiej jest nalać Vervy i nie martwić się konsekwencjami etanolu.
 
@CICHY dobrze być wiedzieć, że ktoś nie spać czuwać nad ilości jakości tłumaczenia.
No cóż, natknąłem się na to najzupełniejszym przypadkiem - rozbawiło mnie to "tłumaczenie", to się nim z Wami tutaj podzieliłem...
A sam środek - jak ktoś chce, niech używa, a jak nie, to niech nie używa...

na stronie producenta opis jest taki:

"PRODUCT INFORMATION
Blending 10% ethanol with petrol might make environmental sense but it introduces technical issues, even with cars that are designed to use it.
Just as food goes stale over time, so too does ethanol. Additionally, unlike 'pure' petrol, ethanol absorbs water. Once it can hold no more, the water/ethanol mix separates, causing a useless incombustible mixture to sink to the bottom of its tank, leaving the low octane gasoline layer above. As the solutions will never mix again, the tank needs to be drained.
JLM's solution is to slow down the ageing process as much as possible. The company has developed a preserver within the E10 Fuel Treatment to condition the fuel, which inhibits the process and makes it last longer. To assist with optimum combustion, an octane booster helps to compensate for the slight loss in fuel economy that results from ethanol-laced petrol.
However, even fresh E10 petrol causes issues. The ethanol content increases soot and lacquer deposits within not only the combustion chambers but also the delicate fuel injectors. If allowed to accumulate, engine efficiency becomes impaired, which can be followed by mechanical failure, if ignored.
JLM's E10 Fuel Treatment cleans these contaminations and prevents accumulation. A further preventative maintenance function forms a protective layer on valve stems and seats, compensating for ethanol's lack of lubrication quality, thus enhancing engine valve/guide life and reducing the risk of valve seat recession.
JLM's E10 Fuel Treatment is an easy-to-use answer to these complex problems, which will help your car to optimize its environmental and running costs potential, while using E10 petrol.
HOW TO USE
Add 10ml per 10 litres of petrol (e.g. 25 ml treats 25 liters petrol). Use every tank refill! Suitable for E10 and E5 fuels. Special bottle with dosing device ensures the correct quantity
."

A tak naprawdę istotą rzeczy jest to, co też ten wynalazek w sobie zawiera, w jakiej postaci, stężeniu, jak współdziałają/przeszkadzają sobie "elementy składowe", jak to się wiąże w wodą, węglowodorami i "spirtem", itd. itp. etc. - zresztą tak samo, jak w przypadku każdego innego produktu tego typu ;-)
 
Przez straszenie E10 można podbić sprzedaż dodatków 😎
Screenshot_20240207_192311_Facebook.jpg
 
Witam
Chciałbym się dowiedzieć czy liqui moly 21281 lub inny produkt tej firmy do czyszczenia wtryskiwaczy barwi świece na czerwono
Pozdrawiam
 
A zawiera ferrocen???
 
Tak na szybko pytanko, czy jak stosujecie Archoil AR6400-P MAX (oczywiście na bak przed wymianą oleju) to warto na trasie przykładowo pojechać w trybie manualnym i na podwyższonych obrotach, a jak tak to na jakich i jaki dystans? Bo skrzynie automatyczne z reguły trzymają niskie obroty, żeby było ekonomicznie...
Dzieki
 
@kerad - Raczej nie ma znaczenia. AR ma przepłynąć przez wtryskiwacze i tyle. Cykli pracy i tak będzie tyle samo, bo musisz rozpylić pełen bak paliwa :)

Tak z innej mańki, przerzuciłem się na 95 E10 + AR6900P-Max. Wrażenia jakie są, takie są - wiadomo że na 98 jest ciszej i gładziej, ale nie mogę narzekać. Będę musiał policzyć na wiosnę jak wychodzi E10 z AR kosztowo, bo wiadomo że spalanie ciut wzrosło.
 
Czyli ja już ktoś leje 98 (np verva) to nie należy juz lac do każdego tankowania OIL DNA czy tez 6900 ? ( za bogata mieszanka dodatków)
 
Czyli ja już ktoś leje 98 (np verva) to nie należy juz lac do każdego tankowania OIL DNA czy tez 6900 ? ( za bogata mieszanka dodatków)
Nie, to błędna perspektywa. Dodając coś do aktualnie będącego w baku paliwa "ubogacasz" je (tj. to konkretne paliwo i nie będzie jakiejś drastycznej różnicy, czy ubogacasz 95 czy 98, już większe znacznie ma tu raczej liczba występująca po "E", ale nie ta na dystrybutorze, tylko ta w dokumenciku, o który możesz poprosić na stacji, aby zobaczyć parametry tego czegoś, co ostatnio zostało wlane do zbiorników na tejże stacji), a czy to ma dla Ciebie sens techniczny, ekonomiczny, czy jakikolwiek inny, to już twoja sprawa...
Obiektywne wyniki masz np. w teście przeprowadzonym przez Kolegę @szakul na beemce i dot. m.in. czystości i pracy wtryskiwaczy, korekt, trybu uwarstwionego, masz obserwacje spalania i nie tylko prowadzone przez Kolegów @soszo , @jerseyAdmin i innych Forumowiczów... dalej idąc, masz na forum badanie smarności paliwa z dodatkiem (bodajże w dwóch odsłonach, jeśli dobrze pamiętam), masz opinie i obserwacje użytkowników (od entuzjastycznych po krytyczne), ponadto nikt ci nie broni porobić np. własne badania, analizy i obserwacje w tym zakresie (ale to niestety trochę kosztuje i zabiera też czas) i to tyle tytułem odpowiedzi na tak zadane pytanie...
 
Tutaj chyba nie ma dużej filozofii jak wyjdzie kosztowo stosowanie 95+AR6900 vs. 98.
98 jest droższe od 95 średnio o 60gr/l., natomiast stosowanie AR do 95tki podnosi cenę o 14gr./l przy dawkowaniu 1:1000 i cenie AR 140zł/l.
 
Cena za litr to jedno, a cena za kilometr to drugie i warto sobie sprawdzić co się bardziej opłaca bo można się zdziwić.
 
@pawelwaw84 Na 98 auto więcej ci też spali . Mi na trasie około 0.5 L .
No mi 98 pali mniej niz 95e10. Dodatkowo na 95 czesto wywalal blad sondy za katem.

Na 98+ petrol power dna nie mam tego problemu.
Nie wiem jak to wytlumaczyc. Koszt przejechania 100km na 98+ dodatek i tak jest mniejszy niz na 95e10.
 
Back
Top