Kaczorek79
Użytkownik
- Lokalizacja
- GA
- Samochód
- VW Golf mk7 1.4 tsi Alfa Mito 1.4 16V
Wiele aut ma w sterownikach zapisane kilka map zapłonowych i w zależności od odporności paliwa na stuk, są wykorzystywane różne mapy. Czujnik stuku tylko reaguje, a sterownik zaczyna testować od bardziej agresywnej mapy. To nie jest tak, że musi wystąpić spalanie stukowe i dopiero jest reakcja. Czujniki przetwarzają sygnał na napięcie 0-5V i gdy pojawia się regularnie jakieś napięcie, to mapy są dynamicznie zmieniane. Możliwość adaptacji sterownika często zdradza instrukcja auta, bądź wlepka na klapce paliwa, gdzie jest napisane np RON 91-98. W BMW, nawet starszym e46 miałem tak napisane i faktycznie po zgraniu mapy silnika było tam kilka map zapłonowych przypisanych różnym paliwom. W Golfie tsi np mam tylko jedną stałą.