Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
Ładnie napisane i dużo racji. Można się też pokusić o zrobienie własnego siuwaksu do diesla na bazie alkoholu izopropylowego, ksylenu i toulenu do kupienia np. na popularnym serwisie alledrogo + jakiś smar do tego, może Kleen-Flo 953.Kilka uwag:
mało jest już metalowych zbiorników niemniej wilgoć należy włączyć do ryzyk. Jak jest wilgoć to i jest życie biologiczne - np. w ON po pewnym czasie tworzy się warstwa życia.
Rozpuszczalniki maja działanie odsklepiające i rozpuszczające (rly)
Rozpuszczony depozyt jest często zdysocjowany o strukturze wielkości pojedynczych cząsteczek czym nie wpływają na dalsze odkładanie się depozytów. W skrócie.
Większe odsklepione kawałki zatrzymują się na filtrze - mniejsze na siatce wtryskiwacza ale finalnie zostaną rozpuszczone.
Dlaczego zatem nie wlewać samego toluenu i ksylenu? Otóż tracimy smarność. Dlatego dodajemy smary. Ale smar powoduje budowanie się nowych depozytów i pogarsza schematy spalania. Dlatego dodaje się polepszacze spalania, ale one znowu obniżają smarność ale polepszają stabilizują proces spalania. Wiec dodaje się detergenty aby i trochę wyczyścić i obniżyć napięcie powierzchniowe. Małe kropelki lepiej się spalają bo granica faz jest większa. Lepiej się łączy z tlenem. Ale za to nie dolatują zbyt daleko więc spalanie nierównomiernie wypełnia komorę spalania…
Jak żyć?
Od początku stosując dobre kompletne środki prewencyjne i od czasu do czasu używać mocniejszej chemii. Standardem w dieslu powinni się stac uzupełnianie komory filtra paliwa środkami dedykowanymi. (Ale tutaj trzeba uważać żeby nie rozpuścić kleju filtra jeśli zastosujemy swoją mocna selektywną chemię)
Oraz najlepiej utrzymywać pełen bak.
Znam takie przypadki.Wspaniały wywód, ale pokaż mi jeden przykład, gdzie po dolaniu siuwaksu do baku, syf z pompy, czy skadkolwiek załatwił wtryskiwacz?
Bajania.
Wiadomo, może się zdarzyć, ale sądzę, że jakiś nikły odsetek populacji o tym wgl słyszał.
Czy podczas wymiany temperatura silnika ma znaczenie?Ja wlewam do puszki filtra przy wymianie wkładu. Odpalam na 30 sekund. Gaszę. Po 10 minutach jadę póki ciepły.