• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

Wino jabłkowe z dzikich, dojrzałych jabłek ;)
Podobno zdrowo i dobrze ;)


Wracając jednak do diesla ostatnio mało jeżdżę i trudno mi zachować jednolite warunki testów ale jednym z pomysłów który mi chodzi po głowie to

Zielony kleenflo + 2EHN 1:1 objętościowo

planowana dawka 1:500


Do jakiego efektu dążę - do maksymalnie czystego spalania wynikającego z podwyższonej LC, pełnego procesu spalania, czystości układu paliwowego bez utraty smarności.

Taka uwaga podpowiedź: Jeśli ktoś ma ów kleenflo to niech nie czeka na mrozy. Jego działanie to głównie emulgowanie wody, która trzeba przed zimą wygonić z układu.
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, na 50L paliwa 50ml kleen-flo + 50ml 2EHN?
 

Mannol 9930 Ester Diesel, STANADYNE i Archoil AR6900-D Max to ostatnio lałem do ON

Coś innego bym może teraz wlał. Co polecacie ?


Ja bym został przy AR ;)
 
Last edited:
Szukam artykułu z olejem 2t w dieslu, gdzie polecają go.
 
To tak na szybko pare informacji, a każdy sobie będzie robił jak chce:

Olej napędowy MUSI mieć określone parametry! Odstępstwo powoduje destrukcje układu paliwowego (długofalowo).
Dodanie 2T zmienia
  • gęstość
  • lepkość
  • smarność (tak smarność!)
  • wartość opałową
  • stała stechiometryczna paliwa powietrza/kg paliwa.
  • liczbę cetanową
  • temperaturę zapłonu
  • skład frakcyjny - tu robi się syf
  • zawartość siarki
  • zawartość zanieczyszczeń powodujących efekt build’up
Pomimo rzekomo braku dymu (wzamian innych substancji, to jak zamienić pm 10 na pm 2,5 którego faktycznie już nie widać), cichszej pracy to nadal jest niekontrolowany dodatek mający wpływ na aparaturę zasilania paliwa.

Smarowanie silników dwusuwowych odbywa się właśnie poprzez taki olej. Ale silniki czterosuwowe smarowane są olejem silnikowym. Skład oleju 2T przeważnie zawiera metaliczne dodatki, które tworzą przepiękne spieki na końcówkach wtryskiwaczy, łuszczące się i lecące dalej.

Tutaj potrzebna jest potężna wiedza o składzie dodawanego oleju 2T żeby świadomie zarządzać prametrami oleju napędowego.
 
A co Panowie powiedzą na taka mieszankę
1000L ON + 10%PB+1L 2T + 1L płynu hamulcowego
Taką mieszankę stosowałem z polecenia starszych kierowców gdy jeździłem na wschód a temperatury spadały do -40
Edit:
Benzyna miała za zadanie rozpuszczać parafinę. 2T miał poprawiać smarowanie po dodaniu suchej PB i płynu hamulcowego. A płyn hamulcowy jak wiadomo absorbuje wodę.
 
Last edited:
Benzynę i 2T można jeszcze zrozumieć, ale na UJ tam jeszcze ten płyn hamulcowy???
 
Back
Top