• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

Trudno porównać 1:1, moim zdaniem AR jest bardziej kompleksowy i nastawiony ma długofalowe działanie według sprawdzonej zasady Clean-Up oraz Keep-Clean.

Renault też wydaje się iść w tym kierunku.
Producent deklaruje obniżenie spalania o 5% - trzeba obadać ten parametr ;)
Post automatically merged:

Moje jeszcze w paczkomacie leżą
One wg opisu sprzedawcy lubią leżakować 😂

Przyznać się, który zagarnął 10 sztuk :D?
 
Last edited:
To było pytanie retoryczne ;)


Od niego warto zacząć - ładnie wodę pogoni 👍
AB6D8168-171F-4132-86D0-DDF509976BB5.jpeg
035A7BCE-FF97-44D6-A27F-1A76D7BF7167.jpeg
 
Przyznaję się, to ja większość wykosiłem 🙈 mam 4 diesle, w tym 3 od Renaulta 😁🤷‍♂️
 
Nie ma sprawy. Teraz trzeba to przetestować. U mnie daleka droga bo jeszcze ARka muszę dokończyć a cały czas doprawiam 2EHN.

Chętnie posłucham Waszej opinii.

Zwróćcie uwagę na

- łatwość odpalania
- dźwięk silnika (na jałowym i przy znacznych obrotach)
- zapach spalin
- reakcje na przyspieszanie (szczególnie od dołu)
- na spalanie

😁
 
Jasne, jak do mnie dojdzie, to na pierwszy ogień idą 2.0 BlueHDI 180 KM i 1.5 dCi w Dacii 😁
 
A można tego "Renaulta" do Mercedesa zalać?😉
@Pedros w jaki sposób testujesz na aucie dodatki? Korekty sprawdzasz czy co? Bo "na słuch" raczej nie? 😅
 
Słuch jest bardzo subiektywny dlatego zawsze z kimś ten parametr testuję.

Korekty owszem, bo tym można wychwycić drobne zmiany (kierunek zmian).

Prędkość zapełniania się sadzą a przez to częstotliwość wypalania DPF- tutaj mam monitoring non stop wiec wiem co i kiedy.

Poza tym jak napisałem wyżej na co warto zwrócić uwagę.

Warto tez zajrzeć do filtra np. to jest po 18 kkm:

9F1A64BC-5972-4198-A290-5CAF9A0D9CED.jpeg


Opiłków nie ma. Na dnie puszki tradycyjnie już jakieś paprochy były.
 
1. Nie przesadzajmy z ilością

Nadmiar może powodować dodatkowe specyficzne osmalanie komory spalania i wylotu. Dodatkowo, mogą tworzyć się depozyty we wewnętrzu wtryskiwaczy.
Ale masz tu na myśli nie przekraczanie zalecanego przez producenta dawkowania? Jeśli na 80L ON dodam 80ml Ar6900 i 120ml ACB to powinno być ok czy jest to już za duża dawka?
 
ON droższe od benzyny a tu jeszcze dodatki ;)
 

Attachments

  • FB_IMG_1634460835218.jpg
    FB_IMG_1634460835218.jpg
    60,9 KB · Odwiedzin: 138
Ale masz tu na myśli nie przekraczanie zalecanego przez producenta dawkowania? Jeśli na 80L ON dodam 80ml Ar6900 i 120ml ACB to powinno być ok czy jest to już za duża dawka?
Ar tez zawiera 2EHN. Dodatkowe 120 to jeszcze ok - obserwuj zachowanie czy nie zaczyna dymić - kazdy rodzaj silnika inaczej reaguje.

Choć ja dawkowałbym dodatkowo 80 zamiast 120 ml.

W ar jest smar a Amsoil nie podaje informacji czy doprawia swój 2EHN.
Post automatically merged:

81B2603A-19F1-4D29-BB58-1A479E07D0D5.jpeg
 
Last edited:
Dzisiaj dostałem taki specyfik Liqui Moly 5138. Zapach kompletnie odmienny od depresatora Kleen Flo. Pytanie, stosować tylko przy mrozach czy lać cały rok?
16344716814965178392997102407293.jpg
 
Przecież to benzyna ekstrakcyjna z naftą.😂
Na mrozy można pokusić się.

Nie taniej zrobić samemu :D ;) ?


Niestety cena nie zawsze idzie w parze z jakością. (Choć nie twierdzę że jest zły - ale lepiej dostawać niż kupować :D).
 
Na takim składzie polega właśnie depresator plus jakieś polimery.

Wiadomo ze nie wszystko w karcie jest.

Generalnie dodatki Do paliw to krojenie klienta - owszem są składniki drogie i ma to przełożenie na cenę finalnego produktu niemniej większość to nafta rozpuszczalnik alkohol i cena kosmos ;)
 

Mannol 9930 Ester Diesel, STANADYNE i Archoil AR6900-D Max to ostatnio lałem do ON

Coś innego bym może teraz wlał. Co polecacie ?
 
Back
Top