• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

3.11 dolałem do paliwa dpf cleanera od millersa. Co sobotę podpinam samochód pod interfejs żeby sprawdzić parametry. Załączam zrzuty 3 ostatnich sprawdzeń dpf. Jeden przed millersem, dwa po. Przy 100% jeżdzie w mieście co sobotę miałem regularnie powyżej 85% dpf. Jest zdecydowana poprawa. I do tego spadł poziom popiołu. Jeszcze nigdy nie miałem poniżej 3.3 grama. Także polecam.

Edit; to przed millersem było po trasie dlatego poziom jest niski
 

Attachments

  • dpf061121.jpg
    dpf061121.jpg
    446 KB · Odwiedzin: 138
  • dpf131121.jpg
    dpf131121.jpg
    445,1 KB · Odwiedzin: 124
  • dpf301021.jpg
    dpf301021.jpg
    445,9 KB · Odwiedzin: 126
Jeśli chodzi o tego Cleanera od Millersa to 2 dni temu wlałem całą buteleczkę do 50l paliwa.
 

Attachments

  • 20211109_170210.jpg
    20211109_170210.jpg
    1,3 MB · Odwiedzin: 118
@RKR75 ale wiesz, że popiół to efekt spalania sadzy i nie wypali się jak sadza? bardziej obstawiam korektę względem ciśnienia wstecznego.
 
@RKR75 ale wiesz, że popiół to efekt spalania sadzy i nie wypali się jak sadza? bardziej obstawiam korektę względem ciśnienia wstecznego.
Wiem, aczkolwiek spadek jest faktem. Tak jak mówię zawsze było więcej niż na 3,3
 
Mam pytanie odnośnie diesla arktycznego IZ40. Czy pozbawienie dodatków BIO nie ma negatywnego wpływu na smaroność? Przeczytałem, że FAME podnosi właśnie smarność niskosiarkowgo ON.

Wysłane z mojego SM-G981B przy użyciu Tapatalka
 
Teoretycznie spełnia wymagania normy EN590 więc nie.
Oczywiście biodiesel może być albo jest bardziej smarny.
 
Podzielę się swoimi spostrzeżeniami. Odkąd zacząłem tankować paliwa premium w związku z promkami na stacjach odstawiłem AR6900 D-Max na dobre pół roku. Ostatnio Orlen nawalił z promocją Vervy w weekend F1, bak miałem pusty, więc zalałem zwykły ON i znów dodałem Archoila. Efekt? Zapomniałem że moje auto może tak mało palić. Różnicę największą widzę właśnie po Vervie ON, przy której spalanie wzrasta mi nawet do litra/100km vs BP Ultimate czy Shell V-Power. Natomiast na mieszance zwykłej ropy z Archoilem spalanie potrafi być do litra/100km mniejsze od premium BP czy Shell czyli niemal 2l w porównaniu z Vervą...
 
@wlyszkow Z ciekawości kiedy pojawi się AR6400-D max znowu na sklepie?
I czy zastosowanie podwójnej dawki może wpłynąć bardzo negatywnie na olej.
Bo z tego co kiedyś czytałem to zalecane jest wlanie na koniec interwału.
 
Ale paliwo rozrzedza olej przedostając się przez pierścienie a wraz z nim ten koncentrat.
Więc zastanawiam się czy nie będzie miał bardziej destrukcyjnego wpływu na olej niż sama "ropą"
 
Szczerze to nie znam się na tym ,może tak jest 😉czyli jak wtryskiwacze tzw ,,leja"to dużo paliwa może dostać się do oleju silnikowego?
 
czyli jak wtryskiwacze tzw ,,leja"to dużo paliwa może dostać się do oleju silnikowego?
Niewielka ilość dostaje się raczej zawsze.
Gdy wtryski "leją" to znacznie wzrasta ilość tego paliwa w oleju i wtedy robi się to niebiezpieczne.
 
Bo mi lały wtryskiwacze i 2 miechy z nimi jeździłem jeszcze a w sumie nigdy bym nie pomyślał że paliwo dostaje się do oleju silnikowego 😉kurde ale szkoda mi trochę zlewać teraz millersa nano bo 3 tys na nim przejechałem na razie. A czasem jak zapalam to chwilę głośniej chodzi i mi ssanie się włącza i wyższe obroty . Ale może to normalne w benzynach 😉
 
Dzisiaj byłem na Orlen i poprosiłem o świadectwo jakości Vervy Diesel. Miałem szczęście, ponieważ wczoraj była dostawa i świadectwo mieli jeszcze na stacji. Jakie było moje zdziwinie, że na tej stacji jest Verva bez bio o smarności 198. Czy to możliwie, czy to świadectwo jest mówiac oględnie mijające się z prawdą? Pracownik stacji wyjaśnił mi, że oni celowo mają paliwa bez bio dodatków ze względu na starą instalacje, która nie toleruje bio dodatków, ponieważ wchodzi z nimi w reakcje.

Wysłane z mojego SM-G981B przy użyciu Tapatalka
 
ja Vervy czy nawet zwykłego ON z orlenu bez BIO nie spotkałem, mimo że co jakiś czas proszę o świadectwa. Nalej do butelki z ciekawości to dowiesz się jaki ma kolor ;)
 
Po kolorze najłatwiej rozróżnić. Bez bio będzie "biała"
 
Tak zamierzam zrobić. Przygotowałem butelki. Pierwszą mam już napełnioną Circke K Miles Diesel Plus. Kolor żółty, więc na pewno z BIO. Poprosiłem też o świadectwo jednak nie mieli, tzn. może gdzieś jest, ale to tylko kierowniczka stacji wie, a jej nie ma (sic!).

Z innej beczki. Jeżeli by się to okazało prawdą, że na tym konkretnym Orlenie jest Verva bez bio ze smarnością 198, to czy warto przestawić się na nią z czwartkowego Shell V-Power Diesel, który jest z bio?
 
Jeżeli ma smarność poniżej 198 (a myślę że nie) to nie warto. A tego diesla bez bio nie spala Ci więcej?
 
Czy spala więcej? Nie jestem w stanie obiektywnie stwierdzić, różne warunki i dwóch kierowców, ja i żona :). Bardzie zależy mi na zdrowiu common raila. Który diesel lepszy z bio, czy bez bio?
 
Back
Top