• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

Na który parametr zwracać uwagę? Liczba cetanowa, czy indeks cetanowy?
 
Świeży to i owszem. Jak postoi w upale to się robi problem. Na dużym mrozie też chyba nie jest lepiej... Do tego aspekt ekologiczny zwłaszcza w przypadku produkcji z oleju palmowego też jest mocno dyskusyjny...
 
Z wad dodatków bio wyczytałem, że jest duża różnica pomiędzy temperaturą mętnienia i zablokowania filtra. Mętnienie następuję dużo szybciej.
 
Przed mrożeniem
20211118_164042.jpg

Po mrożeniu w temp. -18
20211119_184425.jpg
 
Cirkle najbardziej mętny , ale to chyba przez dodatek.
 
A jak konsystencja bo po zdjęciu ciężko ocenić. Który najbardziej płynny a który zgęstniał najbardziej?
 
Olej napędowy raczej nie "zgęstnieje". Może coś się wytrąciło i osiadło na dnie? Zrób fotki od spodu lub pochylonych butelek.
 
Na początku robi się inna konsystencja, potem krystalizuje się w tzw kaszę. Jak mi przy -32 zamarzł diesel to po zdjęciu przewodów typowo kasza z przewodów szła
 
Właśnie to mam na myśli. Oddzieli się parafina (kasza) i zatka wszystko co się da zatkać. Ale nie zrobi się jednolicie "gęsty" jak olej silnikowy
 
Mogę jutro zrobić taki test w Szwecji. W robocie mamy B0 bo maszyny tego wymagają i mogę wziąć ze stacji np circle k z B10 bo tu już taki obowiązuje.
Edit: tylko tutaj już jest zimowy
 
Ładnie wygląda ten Shell choć ja nie widziałem tam nigdy b0 a zimą sprawdzałem świadectwo ze 2 razy
 
To Shell aż się prosi żeby go trochę uszlachetnić Archiolem 😁
 
Dzisiaj podkręciłem zamrażarkę na - 26. To maks jaki mogę osiągnąć. Dam próbkom 12 godz.

Rzeczywiście Verva miała być B0, jednak nie jest. SHELL miło zaskoczył, niestety nie widziałem świadectwa. Przy - 18 najgorzej wypadła Verva, parafina wyraźnie wystąpiła na dnie butelki. Nie widać tego na zdjęciu.

Wysłane z mojego SM-G981B przy użyciu Tapatalka
 
Dzisiaj podkręciłem zamrażarkę na - 26. To maks jaki mogę osiągnąć. Dam próbkom 12 godz.

Rzeczywiście Verva miała być B0, jednak nie jest. SHELL miło zaskoczył, niestety nie widziałem świadectwa. Przy - 18 najgorzej wypadła Verva, parafina wyraźnie wystąpiła na dnie butelki. Nie widać tego na zdjęciu.

Wysłane z mojego SM-G981B przy użyciu Tapatalka
A przy pobieraniu próbek robiłeś fotki świadectw jakości?

Wg. strony Verva nie jest B0
 
Last edited:
Ze świadectwami jakości to jest jakaś paranoja. 80% sprzedawców nie wie o co chodzi. Patrzą na człowieka jak na kosmitę. Na Circke-K nawet kierowniczka stacji nie wie o co pytam. Pokazali mi tylko kartę charakterystyki paliwa w której nie ma parametrów. Stwierdzili, że nic więcej nie mają i kazali dzwonić na infolinię, ponieważ wg nich paliwo Circke -K ma w Polsce takie samo na każdej stacji (sic!).

Na Orlen pan mi tylko przeczytał pozycje o które pytałem, nie pozwalając wziąć do ręki, czy zrobić zdjęcia.

Na Lotosie nie mieli na stacji tylko gdzieś w biurze, więc przy następnej wizycie postarają się przygotować.

Na SHELL mogą udostępnić jak bedzie kierownik stacji.

Wysłane z mojego SM-G981B przy użyciu Tapatalka
 
To fakt... Na BP u mnie też nie umieli znaleźć, a na Moya ma dostęp tylko kierownik.
Mam z Lotos Dynamic ON, ale nie zimowe a z przejściowego.
 

Attachments

  • 258373038_3192677464352547_6492765245158132659_n.jpg
    258373038_3192677464352547_6492765245158132659_n.jpg
    63,8 KB · Odwiedzin: 133
Last edited by a moderator:
Back
Top