• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

View attachment 9429
Dobra mam już oba.
Teraz tylko pytanie jak mieszać.
Wstępnie myślałem żeby Cetan-r 1:1000,
a mannola dawkę podwoić
tak jak @luckyboy czyli 1:500.
Zresztą on też ma nieco 2-EHN.
I będę obserwował co się dzieje.

@Pedros Nie wybuchnie mi ta mieszanka?
Najpierw chce zmieszać razem z ON w małym zbiorniczku aby zobaczyć czy nie ma niepożądanych reakcji.
Ze swojego doświadczenia z tymi oboma preparatami (motor 1.9 TDI BLS) przebieg 250 tyś. :
- wymieszane razem /nie gryzą się/ -wiadomo o co chodzi.

Stosowałem dawkowanie 10 ml mieszaniny na 10 litrów ON. I tak wyjeździłem około 120 l ON czyli dwa zbiorniki.

Na +: Może subiektywnie ale zbiera się lepiej od samego dołu. Czy ciszej - raczej nie. Spalanie około 03 l mniej na powtarzalnych
odcinkach.
Na -: Zauważyłem przy większym-mocniejszym ,,bucie,, dymienie z rury wydechowej, szczególnie na II biegu.

Konkluzja: Obniżyłem dawkę o połowę i teraz jest OK.
 
I ja się zapopatrzyłem 😉
 

Attachments

  • 20211124_145423.jpg
    20211124_145423.jpg
    1,6 MB · Odwiedzin: 123
  • 20211124_145416.jpg
    20211124_145416.jpg
    1,6 MB · Odwiedzin: 118
Stosowałem dawkowanie 10 ml mieszaniny na 10 litrów ON.
Czyli proporcja obu dodatków 1:2000?
5ml Mannol i 5ml Cetan-R na 10l

Ja spróbuję narazie trochę więcej,
czyli 20ml mieszanki na 10l ON.
I w razie czego będę leciał w dół z ilością.
 
Wpadło mi w ręce coś takiego:
Honda AG1. Produkowane przez GENART dla Hondy, Land Rovera i Iveco. Warte to cokolwiek?

honda ag1.PNG
genart ag1.PNG


ag1msds.png
 
Kolega raczej nie będzie mieszał, bo jeden jest do benzyny a drugi do oleju napędowego.

Chyba ze chodzi ci o mieszankę w sensie paliwo+dodatek.
Dokładnie, tzn mam dwa auta 😉 Volvo z 5 cylindrowym dieslem i 20 letnie Mini oczywiście Pb 😉
 
View attachment 9429
Dobra mam już oba.
Teraz tylko pytanie jak mieszać.
Wstępnie myślałem żeby Cetan-r 1:1000,
a mannola dawkę podwoić
tak jak @luckyboy czyli 1:500.
Zresztą on też ma nieco 2-EHN.
I będę obserwował co się dzieje.

@Pedros Nie wybuchnie mi ta mieszanka?
Najpierw chce zmieszać razem z ON w małym zbiorniczku aby zobaczyć czy nie ma niepożądanych reakcji.
Hehe, nie wybuchnie od razu, dopiero w cylindrze.

Ja bym testował każdego z osobna i wyrabiał sobie zdanie :D
 
Ja kupiłem ostatnio zielony Kleen flo i wlałem w pierwszej dawce 90 ml na 50 litrów ON i powiem szczerze że bardzo mi się podoba praca silnika. Mam porównanie do AR6900D w dawkach 1ml/litr ON i Millers Diesel Power Eco też w dawce 1ml/litr ON. Kleen flo jest dużo tańszy więc śmiało wlałem praktycznie x2 dawkę. Auto pracuje dużo ciszej, bardzo płynie przyspiesza, spalanie bez widocznych zmian bo z każdym dniem zimniej więc ciężej zauważyć różnice w spalaniu.
 
Ja kupiłem ostatnio zielony Kleen flo i wlałem w pierwszej dawce 90 ml na 50 litrów ON i powiem szczerze że bardzo mi się podoba praca silnika. Mam porównanie do AR6900D w dawkach 1ml/litr ON i Millers Diesel Power Eco też w dawce 1ml/litr ON. Kleen flo jest dużo tańszy więc śmiało wlałem praktycznie x2 dawkę. Auto pracuje dużo ciszej, bardzo płynie przyspiesza, spalanie bez widocznych zmian bo z każdym dniem zimniej więc ciężej zauważyć różnice w spalaniu.
Bardziej dynamicznie jeździ po zielonym Kleen Flo niż po Archoil AR6900-D ?

Wysłane z mojego ONEPLUS A6000 przy użyciu Tapatalka
 
Tak mi się wydaje chociaż bezpośrednio bak po baku porównanie mam do Millers. Od Milersa napewno bardziej dynamicznie. Na AR auto było bardziej zrywne ale głośniejsze niż na Millersie. Za to na Kleen flo w podwójnej dawce kultura pracy jak na Millers za to dynamika porownywalna do AR. Patrzac na ceny Kleen flo nawet w podwójnej dawce wychodzi najbardziej opłacalnie. Oczywiście mówimy o Kleen flo w dawce 2ml/litr ON vs AR6900D i Millers w dawce 1ml/litr ON.
 
Nie mówię tu o tym czy lepiej czy gorzej dosłownie przyspiesza. Chodzi mi uczucie lepszej reakcji na gaz co jest bardzo łatwo wyczuwalne
 
Ja bym testował każdego z osobna i wyrabiał sobie zdanie :D
Mój pomysł jest prosty i niezbyt dopracowany (pdk) i chodziło mi o to, żeby ewentualne zmniejszenie smarności przez dużą dawkę 2-EHN w Cetanie wyrównać dodatkiem smarującym od Mannol.
Ale może faktycznie najpierw zacznę testować je oddzielnie.
 
Ja kupiłem ostatnio zielony Kleen flo i wlałem w pierwszej dawce 90 ml na 50 litrów ON i powiem szczerze że bardzo mi się podoba praca silnika. Mam porównanie do AR6900D w dawkach 1ml/litr ON i Millers Diesel Power Eco też w dawce 1ml/litr ON. Kleen flo jest dużo tańszy więc śmiało wlałem praktycznie x2 dawkę. Auto pracuje dużo ciszej, bardzo płynie przyspiesza, spalanie bez widocznych zmian bo z każdym dniem zimniej więc ciężej zauważyć różnice w spalaniu.

Obecnie już 5 zbiornik właśnie "wypalam" z zielonym Kleen flo ( 50ml/50L.) -> ale plus jeszcze z domieszką AMSOIL Diesel Cetane Boost (50ml/50L.) = 👉 i to dopiero odczuwa moje auto 👍 Same pozytywy i banan na twarzy.

Wcześniej inne dodatki, nawet Archoil AR6900-D nie wnosiły odczuwalnych zmian w pracy silnika czy też w jeździe auta. Uważam jednak że każde dodatki coś tam mniej lub więcej dają i mają może wpływ na prace silnika (efekt długofalowy) ale po raz pierwszy w/w miks jest tak bardzo i od razu odczuwalny.
Praca silnika, reakcja na gaz, troszkę lepsze ale jednak przyspieszanie, itd. 💪
 
Teoretycznie w tym Cetan R, według producenta, jest już zawarty środek poprawiający smarność.
 
Back
Top