• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

@Cbr4ever Pedros ostatnio mi odpisywał, że to ten sam producent co Cetan r. Cetan r jest droższy, chociaż jak będziemy pisać o tych dodatkach to też może być różnie z ceną🙂. Pytałem producenta czy Multisool zawiera dodatki poprawiające smarność i w jakim zakresie. Odpisał, że Multisool nie posiada dodatku smarnościowego w takim udziale aby znacząco poprawić ten parametr. Żeby poprawić smarność i liczbę cetanową trzeba zastosować dwa dodatki wlewając osobno do baku. Nie jest zalecane mieszanie dodatków w czystej postaci. Mam trochę innych dodatków do zużycia i tego jeszcze nie kupiłem.
Dokładnie, lubriksol jest u nich typowo do poprawy smarowania i mi też pisali by nie mieszać w czystej postaci a mieszać w baku. Multisool 1000 też zwiększa liczbę cetanowa 😉
 
Pewnie pytanie retoryczne, ale zadam je dla pewności.
Jaki wpływ na układ paliwowy webasto, może mieć dodatek AR6900-D MAX?
 
@Pedros Tak się zastanawiam: depresatory starego typu np. Skydd sprawiają, iż parafiny nie łączą się w dłuższe łańcuchy, te niby nowsze WASA nie pozwalają opadać im na dno zbiornika (teoretycznie lepsze jako dodatek zimowy w paliwach). Przytaczałem tu link do opracowania na ten temat w formacie PDF. Kombinacja obu niby "robi" nam paliwo stricte zimowe. Ale którą mieszaninę węglowodorów w MSDSach szukać, aby stwierdzić z którym depresatorem mamy do czynienia ?
 
Pytanie do @wlyszkow czy popularnego Skydd'a (depresator) można bezpiecznie mieszać z AR6900D?
 
Można bez problemu

P.s. depresatorów nie ma w msds
 
A stosował ktoś może takiego STP
1640779237641.png


Bo dostałem wczoraj taką buteleczkę i myślę aby zastować przy tankowaniu zamiast mixu Mannola ze Skydd. Ma ktoś może jakieś opinie o tym STP?
 
jak już masz tego siuwaksa to go zalej i sam wydasz opinie :)
 
Depresator z 2-ehn i smarowidłem w składzie. Skład ok, nie pamiętam czy cenowo opłacalny żeby lać non-stop. Lałem kilka razy raczej w jesienną aurę, więc nie odpowiem czy na srogim mrozie daje radę. Zwróć uwagę, że ten który wkleiłeś jest bodajże na 120 L paliwa.
 
Cenowo nie wiem jak to wygląda bo dostałem, bardziej chodziło mi o skłąd żeby nie zrobić więcej krzywdy niż pożytku ;)
W takim razie jak skład okej, to będę lał.
A co do dawki, to wiem, że to na 120L paliwa, mój zbiornik ma bodajże 55L więc myślę, że wleje to na pół i będzie git ;)
 
Szanujący się producenci zawsze zostawiają jakiś margines bezpieczeństwa w dawkowaniu, więc spokojnie można lać "na oko", a STP to jak Kaczyński w Sejmie - na rynku od zawsze.
 
Jestem po dolaniu dodatków o których mówiłem czyli
Lubriksol
Multisool
Diesol
I zatankowałem 1 raz na orlenie i... Pracuje brzydko, głośno oraz korekty się zepsuły... I teraz nie wiem co jest temu winne 😂wymieniałem też uszczelke w filtrze paliwa i rozrusznik 😂
 
Szkoda że nie dodałeś tego do paliwa na którym zazwyczaj jeździsz bo teraz ciężko cokolwiek wywnioskować. Ale fakt faktem że moje dCi na ON z Orlenu też brzydko pracuje i dlatego tankuję na Lotosie.
 
Szkoda że nie dodałeś tego do paliwa na którym zazwyczaj jeździsz bo teraz ciężko cokolwiek wywnioskować. Ale fakt faktem że moje dCi na ON z Orlenu też brzydko pracuje i dlatego tankuję na Lotosie.
A korekty również gorsze miałeś? Ja zawsze na lotosie lalem i również było tak sobie a ostatnim razem na BP dla jaj i było super 😂a dziwne bo BP ma paliwo lotosu..
Przed i po korekty. Wiem że nie były idealne i tak te przed ale działal idealnie..
 

Attachments

  • Screenshot_20211230-080549.jpg
    Screenshot_20211230-080549.jpg
    430,5 KB · Odwiedzin: 109
  • Screenshot_20211229-105950.jpg
    Screenshot_20211229-105950.jpg
    434,4 KB · Odwiedzin: 108
Korekt pomiędzy Orlenem a Lotosem bezpośrednio nie porównywałem ale na jednym i drugim były ok.
 
@Cbr4ever Pedros ostatnio mi odpisywał, że to ten sam producent co Cetan r. Cetan r jest droższy, chociaż jak będziemy pisać o tych dodatkach to też może być różnie z ceną🙂. Pytałem producenta czy Multisool zawiera dodatki poprawiające smarność i w jakim zakresie. Odpisał, że Multisool nie posiada dodatku smarnościowego w takim udziale aby znacząco poprawić ten parametr. Żeby poprawić smarność i liczbę cetanową trzeba zastosować dwa dodatki wlewając osobno do baku. Nie jest zalecane mieszanie dodatków w czystej postaci. Mam trochę innych dodatków do zużycia i tego jeszcze nie kupiłem.
To są dodatki przeznaczone głównie pod rynek hurtowy - i trzeba uważać żeby sobie nie przedobrzyć - nie wszystkie są kompletne - bo np wspomniany smar może (ale nie musi) być niekompatybilny z FAME i bez sensu zadymiać sobie komorę spalania i resztę. Niestety pełnego składu nikt nie zdradzi i to jest problem.
Post automatically merged:

@Pedros Tak się zastanawiam: depresatory starego typu np. Skydd sprawiają, iż parafiny nie łączą się w dłuższe łańcuchy, te niby nowsze WASA nie pozwalają opadać im na dno zbiornika (teoretycznie lepsze jako dodatek zimowy w paliwach). Przytaczałem tu link do opracowania na ten temat w formacie PDF. Kombinacja obu niby "robi" nam paliwo stricte zimowe. Ale którą mieszaninę węglowodorów w MSDSach szukać, aby stwierdzić z którym depresatorem mamy do czynienia ?
Działanie depresatorow polega głównie na kontrolowanym krzepnięciu poprzez dodanie odpowiednich polimerów i modulowanie kształtu krzepnącej parafiny (zwiększenie ilości płatków względem sferycznych kompleksów- co powoduje mętnienie ale przechodzi przez filtr).


Tego polimeru w karcie nie znajdziemy bo to nie jest toksyczne. Reszta składników służy głównie jako baza do polimerow i ew zmniejszenie lepkości paliwa żeby indeks cetanowy podbudować.
Post automatically merged:

Jestem po dolaniu dodatków o których mówiłem czyli
Lubriksol
Multisool
Diesol
I zatankowałem 1 raz na orlenie i... Pracuje brzydko, głośno oraz korekty się zepsuły... I teraz nie wiem co jest temu winne 😂wymieniałem też uszczelke w filtrze paliwa i rozrusznik 😂
Ja jak doleję zbyt dużo 2EHN z potężna ilością smaru to DPF co chwile wypala się czyli zwiększ się zadymienie.

Ale to jak potężnie przesadzę - więcej niż 1:1000 nie ma sensu doprawiać.

I teraz nie wiem czy to smar czy 2EHN :D
 
Last edited:
To są dodatki przeznaczone głównie pod rynek hurtowy - i trzeba uważać żeby sobie nie przedobrzyć - nie wszystkie są kompletne - bo np wspomniany smar może (ale nie musi) być niekompatybilny z FAME i bez sensu zadymiać sobie komorę spalania i resztę. Niestety pełnego składu nikt nie zdradzi i to jest problem.
Post automatically merged:


Działanie depresatorow polega głównie na kontrolowanym krzepnięciu poprzez dodanie odpowiednich polimerów i modulowanie kształtu krzepnącej parafiny (zwiększenie ilości płatków względem sferycznych kompleksów- co powoduje mętnienie ale przechodzi przez filtr).


Tego polimeru w karcie nie znajdziemy bo to nie jest toksyczne. Reszta składników służy głównie jako baza do polimerow i ew zmniejszenie lepkości paliwa żeby indeks cetanowy podbudować.
Post automatically merged:


Ja jak doleję zbyt dużo 2EHN z potężna ilością smaru to DPF co chwile wypala się czyli zwiększ się zadymienie.

Ale to jak potężnie przesadzę - więcej niż 1:1000 nie ma sensu doprawiać.

I teraz nie wiem czy to smar czy 2EHN :D
To w sumie ja zalalem smaru coś 120ml na 50l
Multisool 70-90
A Diesol czyli skydd bo to mi dali mówiąc że jest 1:1i nawet ich naklejka jest na skydd to jego dałem coś 50ml.
Teraz kwestia co zrobiło robotę? Paliwo orlen czy tamte dawki? Na stronie producenta było że smaru można dać więcej i Multisool też że jest to tylko nie uzasadnione ekonomicznie?
Co do składu to jest on obszernie opisany na wszystkich 3 produktach i mogę zamieścić zdjęcia 🤭
 
Ktoś stosował?
Opinie w necie symboliczne.
 
Diesol wg info zawartych w necie powinien być bardziej kompleksowy niż Skydd. WASA w Diesolu (ograniczenie formowania się większych łańcuchów parafinowych PLUS blokowanie opadania ich na dno zbiornika) kontra tylko to pierwsze w archaicznym Skydzie (chyba, że poprawili coś w między czasie w formulacji tegoż).
Moim skromnym amatorskim zdaniem przedobrzyłeś. Zdublowałeś składniki dodawane obligatoryjnie w naftobazie. Dodatkowo: to co dolałeś - zmieszane z surowym paliwem zostało następnie przyprawione formulacją Orlenowską Efecta DIesel.
 
Back
Top