• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

Najlepszego w Nowym Roku... Śmigam na mieszance z Mannol 9955 z Skydd. Pierwszy bak 150ml + 50 ml na 50l ON. Wrażenia takie sobie. Trochę ciszej i w sumie tyle. Na zimnym silniku po odpaleniu nieprzyjemne wibracje ale po chwili jest ok. Do drugiego baku do mieszanki dodałem 30ml AR6900 i wrażenia są bardzo pozytywne. Zdecydowanie ciszej i poprawiła się dynamika.
Testowałem wiele różnych mieszanek i mam pewne spostrzeżenie. W moim silniku każda mieszanka z użyciem AR6900 spisuje się najlepiej. O ile sam AR6900 mnie trochę rozczarowuje to tworzenie mieszanek na jego podstawie daje u mnie bardzo ciekawe efekty. Następną mieszanką będzie AR6900 + Skydd (70ml + 50ml na 50l ON)...
 
Zmieści się jeszcze ON w tych mieszankach? :p
Na szczęście przy niektórych trzeba jej mnie niż bez. Rozumiem sceptyków bo jednocześnie takie same mieszanki leje mój brat do 1.9 dci i nie zauważa różnicy. Mniej dymi i tyle.
Ja na dodatkach zrobiłem ponad 20 tys km od kwietnia 2020 i nie wrócę do jazdy na czystym ON. W moim małym silniczku dodatki sprawują się bardzo dobrze. Wpływają na ekonomię i przyjemność z jazdy. Jest taniej ciszej i dynamiczniej. Ale rozumiem, że nie każdy silnik tak zareaguje a szkoda...
Co do oszczędności to największą różnicę w spalaniu zauważyłem po obniżeniu o 15 km prędkości na tempomacie. Przypadek sprawił, że miałem uszkodzoną felgę i powyżej 120 zaczynały się wibracje. Jedna trasa 700 km i 7 litrów mniej niż zwykle. Przy tych cenach ma to sens...
 
Takie same odczucia mam po zastosowaniu taniego depresatora...
 
Właśnie weszło na stację paliw Arktyczne paliwo. Czyli wracam do Ar6900-d. Przy tych mandatach i tak będziemy wolniej jeździć 😁
 
Co do oszczędności to największą różnicę w spalaniu zauważyłem po obniżeniu o 15 km prędkości na tempomacie. Przypadek sprawił, że miałem uszkodzoną felgę i powyżej 120 zaczynały się wibracje. Jedna trasa 700 km i 7 litrów mniej niż zwykle. Przy tych cenach ma to sens...
O właśnie ...!
 
Najlepszego w Nowym Roku... Śmigam na mieszance z Mannol 9955 z Skydd. Pierwszy bak 150ml + 50 ml na 50l ON. Wrażenia takie sobie. Trochę ciszej i w sumie tyle. Na zimnym silniku po odpaleniu nieprzyjemne wibracje ale po chwili jest ok. Do drugiego baku do mieszanki dodałem 30ml AR6900 i wrażenia są bardzo pozytywne. Zdecydowanie ciszej i poprawiła się dynamika.
Testowałem wiele różnych mieszanek i mam pewne spostrzeżenie. W moim silniku każda mieszanka z użyciem AR6900 spisuje się najlepiej. O ile sam AR6900 mnie trochę rozczarowuje to tworzenie mieszanek na jego podstawie daje u mnie bardzo ciekawe efekty. Następną mieszanką będzie AR6900 + Skydd (70ml + 50ml na 50l ON)...
To poki co najleoszy kawał jaki uslyszalem w 2022roku. Dobrze się ten rok zaczął 😄
 
I po co ten sarkazm? Nie bardzo rozumiem czemu osoby zadowolone ze stosowania na dzień dobry są wyszydzane. Temat jest o dodatkach i mamy tu wymieniać swoje doświadczenia a nie wyładowywać jakieś frustracje. Ja stosuję i jestem zadowolony. Testowałem: AR6900, AMSOiL Diesel Cetane Boost, Mannol Ester Diesel, MANNOL 9955, Diesel Skydd i kilka mieszanek opartych na AR6900 których składu nie znam. Każdy z dodatków był testowany samodzielnie jak i w różnych kombinacjach z innymi. Większość w zalecanych dawkach nie przynosi oczekiwanych rezultatów. Wyjątkiem jest Mannol Ester Diesel który owszem wycisza pracę ale kosztem dosłownego zmulenia auta. Zwiększenie dawek zazwyczaj kończy się poprawą dynamiki ale z dźwiękiem jest kiepsko. Mieszanki kilku różnych załatwiają ten problem.
ZAZNACZAM ŻE OPISUJE SWOJE DOŚWIADCZENIA W MOIM SAMOCHODZIE. NIKOGO NIE NAMAWIAM DO STOSOWANIA I TYM BARDZIEJ DO MIESZANIA RÓŻNYCH GOTOWYCH DODATKÓW!!!
 
Z mojej strony to taki żarcik był. Sam przez ponad dwadzieścia lat dolewałem chyba wszystko co pojawiło się na rynku detalicznym z początkiem etykiety "Dodatek do...".
Przez ten czas zmienił się zarówno skład paliwa podstawowego, jak i skład dodatków. Odczucia zawsze będą subiektywne, a efekty dźwiękowe uzależnione od pierdyliarda czynników począwszy od temp. i ciśnienia otoczenia poprzez stan i konstrukcję jednostki, a skończywszy na biorytmie drajwera.
Niemniej patrząc przekrojowo przez te lata najlepiej słuchowo/spalaniowo/dupohamowniowo/samopoczuciowo było: na Skyddzie z jakimkolwiek paliwem, czystym podstawowym Shellu i Lotosie oraz ultimate z BP (daaawno temu) - pierwszy i ostatni raz w życiu widziałem jak paliwo z buchającego sadzą diesla po kilku tysiącach km zrobiło wozidło, które nawet wewnątrz rury wydechowej nie miało czarnego nalotu, tylko delikatny biały osad - a był to TD z lat 90-tych.
Reasumując: nie ma co się szczypać i niech każdy kto chce eksperymentuje w granicach rozsądku. Na tym polega sens takich stron jak ta: a nuż ktoś znajdzie swój złoty środek...
 
Zwiększenie dawek zazwyczaj kończy się poprawą dynamiki
Ale to raczej do pewnego poziomu zwiększenia? Jakiś czas temu przez przypadek, zapomnienie wlałem przygotowane w kanisterku (żeby się "przygryzło") 10l ale z dawką dodatku LM na 60l, które miałem wlać przy tankowaniu a wlałem na podwórku na prawie pusty bak. Pierwsze kilkanaście kilometrów spoko, nic się nie działo poza tym, że palił jakoś wyjątkowo mało poniżej 5l co się nie zdarza. Po tych może 20 km zauważalna utrata mocy. Zaczął się mulić jak nigdy... Wtedy mnie olśniło. Oczywiście pierwsza z brzegu stacja, do pełna i po kilku kilometrach wszystko wróciło do normy. Myślę, że dwukrotna dawka nie wiele zmieni ale 6-krotnie większą już można przesadzić :)
Generalnie z tego co widzę to dodatek taki czy inny (a używałem tylko LM i AR) muszą się dobrze połączyć z paliwem bo na drugi dzień jest lepiej niż zaraz po tankowaniu w kwestii spalania choćby.
 
@Pedros mam takie pytanie z gatunku "niby wiem, ale nie jestem pewien": Czy jak do np. do 30 litrów ON arktycznego do - 32 st. C wleję 30 litrów ON letniego (powiedzmy do - 5 st.C czy tam 0 st.C) to otrzymam paliwo do -16 st.C, czy moje zero-jedynkowe myślenie jest błędne i schrzanię cały mix.
Coś tam z chemii pamiętam, że ciecz lepsza przyjmuje właściwości tej gorszej, a nie na odwrót.
 
@joshua79 tutaj działa to nieliniowo. Arktyczny ma tonę depresatorów i jest skonstruowany minimalnie inaczej ale to wynika z mniejszej ilości lub braku biokomponentów i przede wszystkim dodaniu depresatorow na wczesnym etapie w wyższej temperaturze.


Podsumowując jak wlewasz letniego to najpierw wlej depresator do arktycznego (im wyższa temperatura ON tym lepiej) potem dopiero wrzut letniego.


Kiedyś miałem letni on i bez świec żarowych zakręcił przy minus 10 mój 1Z czyli dolewanie permanentnie depresatora dało radę ( jakiś tani organiki chyba, taki który mętniał na mrozie)
 
@Pedros
Każdy metnieje na mrozie.
Hehe otóż nie każdy :D

Np. Zielony kleenflo - który dodatkowo już mętną parafinę rozpuszcza. Tylko trzeba dawkę zwiększyć o połowę w stosunku do zaleceń na opakowaniu.

Ale fakt, te polimerowe tworzą gluta na zimnym - co jest właśnie ideą działania.
 
Mój depresator "Moje Auto" na mrozie jest płynny, bo specjalnie zostawiłem go w drzwiach.
 
A czy jest sens dolewania IPA (kleen-flo) do arktycznego? czy raczej nie ma sensu? Głównie chodzi mi o rozpuszczenie depozytów.
 
Ja wlałem teraz na Lotosie Arktyczny Dynamic. Staram się wlewać przynajmniej 1-2 baki w roku bez BIO. Lotos mam nie po drodze. Doprawiłem go trochę więcej niż 1/2 dawki Archoil dla poprawy smarności.

A czy jest sens dolewania IPA (kleen-flo) do arktycznego? czy raczej nie ma sensu? Głównie chodzi mi o rozpuszczenie depozytów.
Dobre pytanie. Ja mam nadzieję, że przez brak BIO takie paliwo z ewentualnymi dodatkami jest w stanie lepiej czyścić, ale to tylko mój domysł. Wlać jednorazowo można, ale długotrwało według mnie nie ma sensu dolewać.

PS. Cena na Lotos arktycznego podskoczyła. U mnie jest to +30gr. w stosunku do zwykłego ON. Rok temu było to +20gr i było to zdecydowanie mniej niż Miles plus akrtyczny. W tym roku nie wiem jak to wygląda na Circle.
 
U nas Dynamic wychodzi taniej parę groszy niż MilesPlus, dodatkowo dostaje się na Lotosie kupon na 16 gr. zniżki na paliwo premium do wykorzystania przy następny tankowaniu (ważny 14 dni).
 
Back
Top