• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

Koledzy pytanie o stosowanie środka AR 6900- D max wraz z bosterami cetanowymi. Zauważyłem że sporo osób do ar6900 dolewa Cetan R albo Amsoil CB lub jeszcze inne środki. Z ulotki AR wynika iż może on przy dawkowaniu 1:1000 podnieść paliwo do 58 jednostek. Mam więc pytanie czemu jeszcze co poniektórzy dodaje inne dodatki cetanowe ? To coś daje ?
 
Bo ten marketing "moze" sie miec nijak do rzeczywistości.
A druga sprawa, ze niektorzy maja za duzo hajsu i lubia go bezsensownie zmiebiac w popiół.
 
Koledzy pytanie o stosowanie środka AR 6900- D max wraz z bosterami cetanowymi. Zauważyłem że sporo osób do ar6900 dolewa Cetan R albo Amsoil CB lub jeszcze inne środki. Z ulotki AR wynika iż może on przy dawkowaniu 1:1000 podnieść paliwo do 58 jednostek. Mam więc pytanie czemu jeszcze co poniektórzy dodaje inne dodatki cetanowe ? To coś daje ?

>58 LC zarówno na zwykłym ON z Płocka jak i z Gdańska po dodaniu AR6900-D Max w dawce 1:1000 to już dużo i wystarczy, jest także estrowy smar i pakiet detergentów oraz inhibitorów więc nie ma potrzeby dodawania innych produktów
 
U mnie po przedawkowaniu AR (dawka X2) już nie szedł jak piorun także wstrzymałbym się z doprawianiem AR boosterami tym bardziej.
 
Niektóre silniki nie tolerują zbyt wysokiej LC a więcej niż 75ml 6900d na 50L nie potrzeba jeśli chodzi o ilość smaru, detergentów i 2ehn w 6900d
 
Tak właśnie wydawało mi się po lekturze tego forum ale wolałem się jeszcze upewnić.
 
Moje 1.6 tdci przy 6900d w dawce 2 ml/1L i mocniejszym przyciśnięciu lubiło zakopcić na czarno (czarno-czarno), nie brązowo, jak zwykle.
Swoją drogą, to LC 58 pozostawia pewien niedosyt. Okrągłe 60 wygląda dużo atrakcyjniej moim zdaniem. 😏
 
Porównując tylko ulotkę że strony AR to cena za 1l 6900 i Race DNA jest podobna. Dawkowanie Race dwukrotnie większe żeby uzyskać 1 pkt więcej. Chyba średnio się to oplaca
 
Tak odnośnie potwierdzenia, że Moya Power jest zawsze B0:
Pozdrawiam gorąco 😉
Screenshot_2023-07-04-12-24-54-978_com.android.chrome-edit.jpg
 
Last edited:
Wg mnie głównie chodzi oszukanie systemu. Coś co jest trudnej dostepne uważane jest za lepsze 😉
 
Niższą temperaturę zapłonu, odrobinę wyższą wydajność. W samochodzie osobowym nie ma różnic między jednym i drugim. Co do ceny to zgaduję, ale B7 może być tańsze ze względu na inne opodatkowanie/kary (czy brak) w związku ze stosowaniem biokomponentów.
 
Porównując tylko ulotkę że strony AR to cena za 1l 6900 i Race DNA jest podobna. Dawkowanie Race dwukrotnie większe żeby uzyskać 1 pkt więcej. Chyba średnio się to oplaca

Race DNA zawiera lepszy nowszy smar estrowy z modyfikatorem tarcia oraz dużo więcej katalizatora spalania niż 6900d
 
Co tak naprawdę daje B0 względem B7 ?
Zalety ujawnia bez wątpienia w okresie zimowym. Jest też mniej higroskopijne i bardziej stabilne oksydacyjnie.

W rzeczywistości chyba nic. Ma mniejsza smarność, ale to niekoniecznie jest zaleta 😉
Z tą smarnością to jest różnie. Jak wklejałem w wątku ogólnym o paliwach kartę ON Evo Plus smarność na poziomie 430 przy dopakowaniu FAME na poziomie 6,8% to jakiś żart. Strach pomyśleć jaka była wartość wyjściowa.
 
Ja również nie zaobserwowałem mniejszego spalania ani większej mocy
 
I ja również nie. Dopóki jest ta wtorkowa promocja na Power w cenie standard, to bede tankowal,bo przecież nic do stracenia nie ma😉
 
Back
Top