• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

Oilsyn CarbonCode Diesel DPF/Turbo Doctor ktoś stosował jakieś opinie ?
@wlyszkow czego się można po tym spodziewać?
 
Last edited:
Pytanie ogólne:

po jakim czasie wg Was dodatki typu 2-EHN, 2-EH, smary osiągają równomierne stężenie w baku i przereagowuje z paliwem?
 
Widzę że w instrukcji jest na 20-30l to jest dość mocne stężenie czy przy regularnym stosowaniu diesel race lepiej wypłukać bak czy bez znaczenia?
 
Mocne ale resztki Diesel Race z rezerwy nie zaszkodzą
 
Pytanie ogólne:

po jakim czasie wg Was dodatki typu 2-EHN, 2-EH, smary osiągają równomierne stężenie w baku i przereagowuje z paliwem?
Hmmm, jeśli miałbym takie pytanie to skierowałbym je do... Ciebie :)
Chyba, że wiesz i sprawdzasz czy my wiemy.
 
Tez jestem ciekaw bo moje spostrzeżenia (subiektywne) ze 1,2 dni najlepiej się miesza i stabilizuje albo właśnie się destabilizuje i mięso opada i zaciąga do silnika ;).

Albo przeczyszcza się układ i dupohamownia inaczej odbiera po przejechaniu paru km.

Autorytety mawiają ze entropia ustaje po ok 24 godzin w temp 25°C ale to nigdy nie jest układ idealny :)
 
@Pedros ciężko powiedzieć, a jeszcze ciężej chyba znaleźć w sieci opracowanie na taki temat.
Niemniej biorąc na logikę, to przy uruchomionym silniku miesza się na bieżąco i na gorąco (powrót/przelewy).
Ja mam za to odczucie, że z biegiem czasu "efekt" jakby zanika/zmniejsza się.
 
No i dochodzi jeszcze kwestia w jakim czasie od zaaplikowania 2ehn się "ulatnia" z mieszanki i efekt znika, wracamy do paliwa takiego, jakie było że stacji. Tym bardziej w wyższej temperaturze podobno dzieje się to szybciej.
 
Niemniej biorąc na logikę, to przy uruchomionym silniku miesza się na bieżąco i na gorąco (powrót/przelewy).
No i to jest kolejny trop: degradacja termiczna np: 2-EHN tutaj faktycznie mogą dziać się rzeczy jeśli nie ma inhibitorów „rozpadu”.

Jak żyć 😆
 
2-EHN ma temp zapłonu >80*C co trudno w baku uzyskać ale np izopropanol 12*C a ksylen 24*C więc one długo nie posłużą.
ON przegrzany i wypluty przez pompę CR szybko się degraduje oraz brudzi np SCV i bez 2-EHN. 2-EHN jest także lekkim rozpuszczalnikiem, który pomaga utrzymywać czystość układu paliwowego także chociaż nie zastąpi detergentów dedykowanych do CR.
 
Panowie co polecacie z dodatków do 2.0hdi z fapem? Archoila 6900 czy Millers ecomax? Ewentualnie co innego wartego polecenia 😉?
 
Prócz tego o czym wspomniałeś można też smarować Mannol Diesel Ester.
 
Back
Top