• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

Akurat zrozumiałe,jak się dba tak się ma.
 
Jeżeli chodzi o dynamikę silnika zdecydowanie wolę AR, jednak ten cetane booster daje kopa, silnik kręci się jak dziki. AR używa też mój ojciec w swoim Z17DTH i jest też pod wrażeniem zmiany pracy silnika.

Mannol moim zdaniem bardziej zamula silnik i go wycisza, jakby wydłużał proces spalania.

Ze względu na dynamikę silnika zdecydowanie lepiej stosować sam Archoil.

Być może podwójna dawka Mannol wpływa na "muła"

Ja robię sobie mix, aby było kompleksowo i w pojedynczej dawce
 
A stosował ktoś to ARCHOIL AR6200 ?? patrząc to śladowe ilości leje się tego do paliwa.
 
Jeżeli chodzi o dynamikę silnika zdecydowanie wolę AR, jednak ten cetane booster daje kopa, silnik kręci się jak dziki. AR używa też mój ojciec w swoim Z17DTH i jest też pod wrażeniem zmiany pracy silnika.

Mannol moim zdaniem bardziej zamula silnik i go wycisza, jakby wydłużał proces spalania.

Ze względu na dynamikę silnika zdecydowanie lepiej stosować sam Archoil.

Być może podwójna dawka Mannol wpływa na "muła"

Ja robię sobie mix, aby było kompleksowo i w pojedynczej dawce
Czyli powiedzmy że mieszanka równoważy wady z zaletami i powstaje kompromis 😃
Post automatically merged:

@jerseyAdmin mogę mieć tego opti lube. Powiedz mi coś o nim więcej proszę 😃jak efekty i jak dawkowanie itd? Bo nie wiem czy jest sens załatwiać go.
 
Zależy którego możesz mieć. Ja używałem XPD, to odpowiednik smarowidła do wtrysków z LM i Stanadyne. Jeden z niewielu jakie były testowane i realnie poprawiły smarność paliwa. Nie masz się co spodziewać cudów po dźwięku silnika czy szorowania wtrysków jak ultradźwiękami. Ale po paru bakach poprawiła się kultura pracy i spadło spalanie - ewidentnie wtryski zaczęły sobie lepiej radzić. Działało to lepiej niż LM, podobnie jak Stanadyne, ale koszt sprowadzenia i konieczność ściągania spoza UE skutecznie mnie zniechęciły bo różnica aż tak gigantyczna względem LM nie była żeby sobie te kłopoty usprawiedliwiać.
 
@jerseyAdmin xpd właśnie ale jeśli ma to działać podobnie do stanadyne czy ar 6900 które są w Polsce dostępne no to chyba nie ma sensu? Ten twój LM chyba nie jest typowy do smarowania?
 
Aktualnie Stanadyne można kupić na allegro, jest tylko jeden sprzedawca i wychodzi ok 75zł na 250l paliwa. Także myślę że cena ok
Mają ogólnie dużo części do układów wtryskowych Stanadyne, także liczę że nie jest to wałek


Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
 
Lubrykant Stanadyne jest podobny do LM 5122, XPD to podobnie jak AR6900 uniwersalny dodatek.

Ja używałem tego, to inny niż ten którego wstawił @Cbr4ever
 

Attachments

  • stanadyne.png
    stanadyne.png
    779,4 KB · Odwiedzin: 139
@jerseyAdmin zatem doradź proszę.
Załatwić opti lube xpd
Kupić ar6900
Kupić stanadyne z Polski
Kupić mannol 9930
Lać dalej monzol 5c?
 
Zrób mieszankę idąc za tendencją forum... :D :D Poważnie mówiąc może samemu po testować i wyrobić sobie zdanie??
 
Lej co chcesz, każdy dodatek ma swoich zwolenników i przeciwników. Co się sprawdzi u jednego, nie sprawdzi się u drugiego.
 
@luckyboy, jak robisz swój mix AR z Mannol to mieszasz 1:1?
Jak dawkujesz do baku: 1ml mixu na 1L paliwa? :)
 
Last edited:
Dokładnie tak Wlewam pół butelki jednego i drugiego.

Następnie czekam, aż opadnie wskazówka poziomu paliwa w konkretne położenie i wtedy tankuje 50 litrów oleju napędowego z hakiem.
 
A ja dodam coś od siebie. Przy ostatnim tankowaniu do pełna dodałem tego Mannola, oczywiście coś tam przekraczając dawkę, ale bez przesady... Auto zbliża się do rezerwy i co zauważyłem? Spalanie na bank wzrosło, tryb jazdy mam bardzo powtarzalny, praktycznie codziennie ta sama trasa, ten sam sposób jazdy. Warunki atmosferyczne praktycznie też bez zmian. Jak zatankuję do pełna, to podzielę się dalszymi spostrzeżeniami.
 
Paliwo zimowe, normalne.
 
@Zbyszko

1-30 października to okres przejściowy, wtedy w dystrybutorach (teoretycznie) pojawia się paliwo, które działa przy -10.
 
paliwo zimowe nie jest bez bio? albo nie tak jak w przypadku lpg, że jest "bogatsze"?
 
@Misiek

Jest standardowym paliwem B7, czyli możemy mieć do 7% biokomponentów (FAME), choć zdarzają się paliwa B0. Arktyczny Lotos i arktyczny diesel na Statoil chyba są paliwami B0.
 
Back
Top