• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

To jest efekt uboczny liczby cetanowej. Jeśli wcześniej o tym nie pisałem to warto pamiętać że cetane booster to rozpuszczalnik i odtłuszczacz i jego dodanie wymaga uzupełnienia składnika smarnego i to odpowiedniego estrowego bo tani smar nie działa na cetane booster.
W AR6900-D Max jest odpowiedni estrowy smar i w wysokiej dawce razem z cetane boosterem oprócz pakietu detergentów oczywiście.
 
W AR6900-D Max jest odpowiedni estrowy smar i w wysokiej dawce razem z cetane boosterem oprócz pakietu detergentów oczywiście.
I teraz nasuwa mi się pytanie. AR podnosi LC, ma dodatek estrowy, ale czy zastosowanie AR poprawi wyjściową smarność paliwa, czy tylko usunie efekt uboczny cetane boostera, nie mając tak naprawdę znaczącego wpływu na końcową smarność?

Chętnie zlecił bym badanie paliwa z AR, z Mannolem i z np. LM1052 2T, albo Orlenem Semisynth 2T. Żeby ostatecznie rozwiać wszystkie dyskusje na temat dodatków do ON i ich wpływu na paliwo. Tylko, nie wiem gdzie to zrobić, i skąd wziąć na to pieniądze :p

Jesteś pewien?
Tak, dodatki bio mają też za zadania poprawę smarności paliwa, po tym, od kiedy narzucane są coraz wyższe normy zawartości siarki w paliwach.
 
Jesteś pewien?
Biokomponenty ratują smarność paliwa. Optymalna zawartość biokomponentów w dieslu pod względem smarności, emisją sadzy i tlenków azotu wynosi 20%.
 
AR6900-D Max może być stosowany i był testowany na czystym bazowym b0 ON bez żadnych dodatków smarnych ani detergentów, antypiennych, antykorozyjnych i z takiego gołego bazowego 'paliwa' które norm nawet nie spełnia robi premium z LC o 4-5 wyżej
 
@wlyszkow a w takim razie komercyjny B0 + AR6200 (5 ml/50 L)będzie miała wystarczająca smarownosc?
 
@luckyboy dokładnie, czytałem opracowanie testów paliw od B0 do B100. Im więcej bio w paliwie tym lepsze smarowanie ale gorzej z zabrudzeniami i stabilnością oksydacyjną. Generalnie im więcej bio tym paliwo jest mniej odporne na utlenianie, wodę i czas składowania. W skrócie sprowadza się to do:
"
- estry w niskich temperaturach, ze względu na znaczny wzrost lepkości, pogarszają parametry reologiczne ON;
- ze względu na silną higroskopijność powodują nadmierne zawodnienie ON, co wpływa na przyspieszenie korozji układów paliwowych;
- z racji swej budowy chemicznej estry ulegają znacznie szybszemu utlenianiu niż frakcje węglowodorowe i wykazują tendencje do tworzenia osadów, powodując tym samym obniżenie stabilności chemicznej paliwa jako całości, co uniemożliwia ich dłuższe magazynowanie, przy czym dopuszczalny okres krótkookresowego magazynowania paliw zawierających estry nie został jeszcze określony
"
 
Oczywiście tutaj piszesz o bio estrach z bio ON a nie o syntetycznym smarze estrowym z AR6900-D Max.
 
i z takiego gołego bazowego 'paliwa' które norm nawet nie spełnia robi premium z LC o 4-5 wyżej

Ale co ze smarnością? LC to nie wszystko. Czy tankując paliwo LC 53 i smarności 300, po dodaniu AR uzyskamy np. LC 55 i smarność 250, czy LC 55, i smarność 300?

gorzej z zabrudzeniami i stabilnością oksydacyjną.
Pewnie jest to jeden z powodów, dla którego PSA zaleca okresowe stosowanie środka UNIK+ do swoich HDI
 
@wlyszkow a w takim razie komercyjny B0 + AR6200 (5 ml/50 L)będzie miała wystarczająca smarownosc?
Jeśli kupisz ON na stacji paliw i dodasz 6200 to smarowanie będzie OK chociaż to nie jest ten sam mocny estrowy smar jak w AR6900-D Max.
 
Oczywiście tutaj piszesz o bio estrach z bio ON a nie o syntetycznym smarze estrowym z AR6900-D Max.
dokładnie, to mam na myśli. Dla formalności, jestem laikiem który "oczytał" się trochę ostatnio. Chciałem zrozumieć ideę stosowania dodatków. Niestety mój brat doświadczył ostatnio uszkodzenia układu wtryskowego w swoim samochodzie i diagnoza wskazała na kiepskie paliwo. Młody tankował gdzie popadło... Ja od kilku miesięcy mam pierwszego prywatnego diesla i jakoś nie uśmiecha mi się podobny problem...
 
Jeśli kupisz ON na stacji paliw i dodasz 6200 to smarowanie będzie OK chociaż to nie jest ten sam mocny estrowy smar jak w AR6900-D Max.
Pytam bo mam zapas AR6200. Jego działanie w benzynie (utrzymanie jej w zdolności do pracy przy długim okresie przechowywania) jest po prostu rewelacyjna- nie zlewam benzyny z takich sprzętów jak agregat prądotwórczy, zamiatarka, glebogryzarka, quad itp. i nie mam najmniejszego kłopotu z uruchomieniem nawet po 2 letnim postoju. Używam także do diesla, tutaj także ciągnik czy ładowarka po przestoju zimowym pali od strzała.
 
Ja tez tankuje gdzie taniej, raz nawet przez pomyłkę karnistrow wlałem opał,ale auto i to przepaliło
 
Pytam bo mam zapas AR6200. Jego działanie w benzynie (utrzymanie jej w zdolności do pracy przy długim okresie przechowywania) jest po prostu rewelacyjna- nie zlewam benzyny z takich sprzętów jak agregat prądotwórczy, zamiatarka, glebogryzarka, quad itp. i nie mam najmniejszego kłopotu z uruchomieniem nawet po 2 letnim postoju. Używam także do diesla, tutaj także ciągnik czy ładowarka po przestoju zimowym pali od strzała.
Działa zauważalnie lepiej przy 1:5000 ;-)
 
Zastanawia mnie jedna rzecz,
Często jak tankuje rope, to ma kolor od złotego aż po niebieski,chodzi o poswiate przy tankowaniu.
Czy jest spowodowana aż taka różnica w kolorze on?
 
Chętnie zlecił bym badanie paliwa z AR, z Mannolem i z np. LM1052 2T, albo Orlenem Semisynth 2T. Żeby ostatecznie rozwiać wszystkie dyskusje na temat dodatków do ON i ich wpływu na paliwo. Tylko, nie wiem gdzie to zrobić, i skąd wziąć na to pieniądze :p
LM1052 to chyba jedyny lub jeden z nielicznych olejów 2T, które rzeczywiście pojawia HFRR ON (Orlen Platinum 2T nawet pogorszył smarność).
Sam robiłem takie badanie (forum Peugeota i Toyoty Avensis), ale to było 9 lat temu, więc dzisiaj już nieaktualne.
Zmieniły się formulacje ON, bo ~2014r wraz z wprowadzeniem Euro6, HFRR skoczyło z ~200um, do przeszło 400um.
Koszt badania 1 próbki 300PLN netto, Laboratorium Orlen Płock przez "znajomka" w Rafinerii Jedlicze.
 
Wiem, że to temat o dodatkach a nie o paliwie. Jednak jakość paliwa ma bezpośredni wpływ na to jakich dodatków mamy zamiar używać.
Super robota, nie każdemu by się chciało. Czekam na dane od shella, szczególnie, że tankuję na kartę flotową po kilka tysięcy litrów miesięcznie.
 
Czekam na dane od shella, szczególnie, że tankuję na kartę flotową po kilka tysięcy litrów miesięcznie
Z Shellem w Rzeszowie jest coś nie tak. Pamiętam, że był kiedyś bardzo popularny. Teraz świeci pustkami. No i ze świadectwami jest problem. Wczoraj nie dostałem, miało być dzisiaj. Dzisiaj kolejne wykręty i w przyszłym tygodniu ma być. Podobnie było na Lotosie, wykręty marudzenie itp.
Czy to nie jest tak, że mają obowiązek posiadania i okazania świadectwa na każde żądanie?
 
Back
Top