• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

Biopaliwa mają w składzie tlen dzięki czemu dają więcej mocy.
 
Niektórzy na zbiornikach ciężarówek mają nalepki Biodiesel 100%. Nie wiem czy na serio zalewają B100 czy nalepka jest po to żeby nie kradli paliwa.
 
Co powiecie na to? Paliwo Diesel z Auchan wyniki na hamowni ~ 121KM po podwdójnej dawce Cetan Bostera... ~ 138. Sam się zdziwiłem. View attachment 6816

Jeszcze mają tę Zetkę Marleny co siedzi w niej paliwo USA i byłby dobry test gdyby wlali tego Auchana i porównali moc.
Trzeba im ten pomysł podsuwać bo coś cisza o nim.
 
@jerseyAdmin Nie bardzo da radę tak zrobić, bo trudno to nazwać testem. Za dużo zmian było. Zmiana mocy silnika na 1000km przed dodatkami, doczyszczenie układu olejowego, paliwowego itp. Autko zmieniło charakterystykę pracy ale nie mam wiarygodnych dany wejściowych.
Mogę napisać, że spadły korekty bo zapisałem je, ale nie zrobiłem fotek z pomiaru przed. Mogę napisać, że prawdopodobnie spadło spalanie bo teoretycznie Ford dla obu map podaje takie samo spalanie a średnia spadła i to znacznie. Mogę napisać, że poprawiła się "kultura" pracy silnika, ale na to wpływ może mieć też doczyszczanie silnika itp (a teraz w oleju jest AR9100). To wszystko są subiektywne oceny bo różne paliwo, różna temp i nieobiektywny tester.
Ogólnie jestem zadowolony z mieszanki 1:1 Archoil AR6900-D i Amsoil Diesel Cetane Booster w dawce 80 ml mieszanki na 50l ON. Nie wrócę do jazdy na czystym ON, może tylko dla porównania mocy. Chociaż i to jest mało prawdopodobne...
 
A propo b100, szkoda ze nie jest juz dostępne na CPN, z chęcią bym przetestował
Lata temu był dostępny na budżetowej sieci Orlenu, czyli "Bliskiej" (coś a'la dzisiejsza Optima Lotosa). Cena ok. 1 pln niższa od ON.
Testowałem w fiatowskim TD na pośrednim wtrysku. Zimą nie odważyłem się ryzykować. W lecie minimalnie dłuższe kręcenie żeby odpalić, cichsza praca po uzyskaniu temp. roboczej, spalanie wg mnie bez odczuwalnych zmian, specyficzny zapach spalin.
Po kilku tyś.km zaczął świrować na wolnych obrotach. Doprowadzenie do normy to kilka zbiorników zwykłego ON plus środki czyszczące i wymiana filtra paliwa. BIO jest higroskopijny (absorbuje wilgoć) i masakrycznie czyści osady w baku, przeciągając zanieczyszczenia do filtra, przez co szybko go zapycha.
 
Czyli raz na jakiś czas zbiornik B100 i wymiana filtra co 100km zamiast dodatków czyszczących :D
 
Lata temu był dostępny na budżetowej sieci Orlenu, czyli "Bliskiej" (coś a'la dzisiejsza Optima Lotosa). Cena ok. 1 pln niższa od ON.
Testowałem w fiatowskim TD na pośrednim wtrysku. Zimą nie odważyłem się ryzykować. W lecie minimalnie dłuższe kręcenie żeby odpalić, cichsza praca po uzyskaniu temp. roboczej, spalanie wg mnie bez odczuwalnych zmian, specyficzny zapach spalin.
Po kilku tyś.km zaczął świrować na wolnych obrotach. Doprowadzenie do normy to kilka zbiorników zwykłego ON plus środki czyszczące i wymiana filtra paliwa. BIO jest higroskopijny (absorbuje wilgoć) i masakrycznie czyści osady w baku, przeciągając zanieczyszczenia do filtra, przez co szybko go zapycha.
Stare samochody nie były dostosowane do bio100, rozpuszczały się wszelkie gumy.

Frytki z rury wydechowej to był ten charakterystyczny zapach Też tankowałem go do swojego 1.8D - efekt mniej sadzy w spalinach.
 
W ramach ciekawostki

Zauważalna różnica na plus po dolaniu dodatku millers, nie wierzyłem że aż tak to „działa”
 
Hamowanie bez dodatków trochę "dziwnie" wyszło. Ale nawet jak by przyjąć te 127hp jako pomiar wyjściowy to wynik i tak jest ciekawy. Mam nadzieję, że pociągną te testy, dało by to nam dużo ciekawych danych.
 
Nie mówili chyba, jaki to motor, ale najbardziej prawdopodobny 2.0TDCi w tych modelach miał bodajże 136KM w papierach.
 
Czyli 115KM. Właśnie coś za kiepski wynik, jak na 2.0 :D
 
@bluebox ma rację. 1.8 diesel + chip. Mnie zaciekawiła jeszcze jedna kwestia, przed dolaniem dodatku wykres był pofalowany, a z dodatkiem trochę się wygładził. Może faktycznie przy pierwszych pomiarach wypalał się dpf?
 
Wg mnie łatwo jest poprawić słabe paliwo o czym też mówią na filmie. Jak wezmą np lotos dynamic i będzie poprawa na dodatku to wtedy będzie można powiedzieć, że działa.
Oby były kolejne odcinki jak zapowiadają bo różnie z tym bywa u yutuberów .
 
aberracja. kupic gowniane paliwo i kupowac dodatki ktore to paliwo doprowadza do użyteczności. dokad to prowadzi

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top