• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

Każdy środek smarny produkowany przez rafinerie podrożał albo podrożeje w najbliższym czasie. Ma to związek ze wzrostem o 109% opłat za CO2 na terenie UE rok do roku, a także spadkiem wartości PLN względem EUR/USD, również rok do roku, czyli walut w których rozlicza się producent. Rafinerie są jednym z bardziej emisyjnych biznesów, dlatego trudno się dziwić, że przenoszą wzrost opłat na klientów. Olej będzie coraz droższy w zakupie w detalu i obecne podwyżki, to zapowiedź stałego trendu niestety.
 
Amsoil IC- Coś już mogę napisać: wczoraj przejechane 900 km (do Wrocławia i z powrotem). W tym jakieś 800 km autostrady lub S-ki, na czas wypalania DPF raczej nie było wpływu, ok 800 km między regeneracjami. Zmniejszenia spalania raczej nie ma.
 
Wymieszałem jakiś czas temu skydda z mannolem 9930. Brak jakichkolwiek osadów- zobaczymy efekty przy najbliższych tankowaniach XD
 
@Jacek Cz w maju miałem trane ponad 800km i wlałem LIQUI MOLY DIESEL SPULUNG
Normalnie wypalał się DPF co 700-800km a po zastosowaniu tego praparatu 1003km. Sam się zdziwiłem.
 
@michalm83 ja mam jakoś dziwnie, jak jeżdżę dookoła komina (mam do firmy oo 10 km z domu, i czasem tak dziennie 4x10, czasem 6x10 plus trochę po mieście) to wypala mi się między 340 a 400 km, jak jadę długą trasę to najczęściej między 850 a 1000 km. Wczoraj mimo że miał załadowanie filtra na poziomie 18% to zrobił regenerację koło 800km. I generalnie na AR6900d jest podobnie, może z 60-80km dłużej. Ponad 1000km było tylko na AR6400.
Wkrótce lecę nad morze i chyba na czystym B7 pojadę, zobaczymy czy będzie różnica.
 
Jeśli chodzi o pozytywne przykłady łączenia premium i AR6900d-max to u mnie dobrze sprawdza się promocyjny v-power d w proporcji 1ml:1L. Z Vervą trzeba uważać, myślę że połowa dawki AR byłaby ok w tym przypadku ale to raczej nie ma sensu, przynajmniej ekonomicznego.
 
Czemu z Vervą trzeba uważać, jest wyższe stężenie dodatku niż v-power?

PS. Od lipca jest promocja też na BP identyczna jak na Shellu, czyli w czwartek Ultimate diesel w cenie zwykłego.
 
Chodzi o wysoką dawkę 2ehn czyli dodatku cetanowego wyłącznie, nie wszystkie silniki to tolerują.
 
Czemu z Vervą trzeba uważać, jest wyższe stężenie dodatku niż v-power?
Sprzedawcy paliw nie deklarują co jest w paliwach premium poza "poczuj moc", "czysty silnik". Orlen deklaruje dodatkowo, że Verva ma liczbę cetanowa minimum 55. Dodatkowe podbicie liczby cetanowej własnym dodatkiem, może spowodować że jest za wysoka i silnik nie pracuje optymalnie. Prawdopodobnie na innych stacjach paliwa premium mają niższą liczbę cetanową i tego zjawiska nie ma.
 
Ar6900d+Verva= nie Przyjemna praca 1.3 cdti. Mowa o odczuciach słuchowych.
 
Ar6900d+Verva= nie Przyjemna praca 1.3 cdti. Mowa o odczuciach słuchowych.
Zgadza się. Kiedyś zatankowałem też samą Verve i było też głośno.
 
Liczbę cetanową można uzyskać dwoma składnikami. Mogą się gryźć jeśli są inne w dodatkach.

Sprawa jest banalna: aby mieć pełne spalanie lc =51 to za mało.
Lc = 55 to powiedzmy minimum w chwili tankowania.
Nie wiem czy wiecie ale taki 2-EHN jest genialny, mimo ze zawiera azot obniża np NOx w spalinach ale jest niestabilny termicznie w paliwie.

LC ok 60 jest poezja dla silnika i jedocześnie uzyskanie większej wartości przy pomocy 2-EHN jest nieopłacalne bo przekraczamy znacznie zdrową kompozycję paliwa (1:250 to już zdrowa granica).

Jeśli dodatek 2-EHN to tylko z lubrykantem - nigdy sam!

W paliwie jeszcze musi być odpowiednia ilość przeciwutleniacza (prócz wielu innych dodatków).

Co chciałem powiedzieć: kupujemy najtańsze rotujące paliwo i dolewamy dodatku do uzyskania LC >55 (czysty 2-EHN 1:1000 podnosi o 4pkty LC)

Jeśli mamy 2-EHN w mniejszym stężeniu w jakimś preparacie to domniemam że nie będzie problemu z przeliczeniem 😂
 
Zalanie paliwa tylko 2ehn to średnia koncepcja premium, raczej tańsza i tyle bo od niedawna 2ehn jest produkowany także w kraju.

Oprócz smaru należy uzupełnić przeciwutleniacz jeśli dodajemy sporo 2ehn aby uniknąć przyspieszonej degradacji ON.
 
Masz na myśli NITROCET Nitroerg'a? To jest komponent, zapewne bez smaru. Raczej na rynek hurtowy.
Ja mam na myśli 2-EHN z lubrykantem. Jest moc. :D
Właściciele generatorów prądu przy okresowych testach doceniają :D
Paliwa muszą zachować stabilność w całym zakresie łańcucha więc mają wystarczający naddatek przeciwutleniacza aby przejść test 20 lub 30 godzinny stabilności ( dlatego warto kupować świeże paliwo nawet niższej niby jakości). Takim przeciwoksydantem przeważnie jest BHT (3,5-ditert-bu- tylo-4-hydroksy-toluen) przy dozowaniu 200 mg- 500 mg /kg ON albo "konserwant spożywczy (smacznego) E320 czyli butylowany hydroksyanizol. Można też E319 tert-butylohydroksychinon. Co taniej :D Ale przy dawkowaniu 1:500 nie ma sensu bardziej poprawiać fabryki.
 
Tak, to jest produkt dla producentów paliw, czysty 2ehn.
 
Właśnie od takich komponentów trzymam się z daleka, mimo że taniej solo wolę z jako produkt dedykowany ze smarem używać.
 
Back
Top