• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

Dobra, to na początek wleję połowę dawki Amsoil (na 50l to powinno być ok. 0,7 uncji,czyli ok. 20-25ml) i normalną dawkę AR6900 i zobaczę co się podzieje :p
Ja chcę spróbować odwrotnie. Właśnie zamówiłem Amsoil CB.
Chce dawać na 50 litrów ON B0:
30 ml AR6900D + 30 ml Amsoil CB. Zobaczymy
 
Warto zaczynać od niższych dawek. Łatwiej jest w sposób kontrolowany dodać niż odjąć ew. rozcieńczyć zwłaszcza przy pełnym zbiorniku.
 
Słuszna uwaga.
Ja zacząłem od połowy baku zostawiajac właśnie bufor na ewentualną potrzebę dodania surowego paliwa.

Uwzględniając ryzyko od razu zacząłem od 4000ppm 2-EHN.
 
Ja leje on Premium +250ml oleju 2t.
Silnik pracuje lepiej niż na zwykły on, a dopłacam tylko 10gr do litra, względem zwykłego on lub kosztuje tyle samo,gdy tankuje w czwartek na shell lub bp
 
W zimę też podajesz 2T?
Ja kiedyś dodawałem go i pamiętam, że wrzuciłem kiedyś do zamrażarki taką mieszankę. Jeśli dobrze mi się kojarzy to 2T się odzielił od paliwa i mocno zmętniał czy zgęstniał.
 
Ja wczoraj dodałem Mannol Ester diesel 9930 do diesla B0 -może silnik pracuje ciut delikatniej, ale zrobiłem dziś 300 km i mam mieszane uczucia co do wpływu na DPF. W trasie uruchomiło mi się wypalanie DPF i pierwszy raz odkąd to obserwuje, DPF po zakończeniu wypalania nie zszedł z sadzy. (Fakt, że byłem spóźniony i w tamtą stronę ostro grzałem, było długo powyżej 180 km/h, w porywach do 220 - na autostradzie). Wracając DPF mi się samoistnie dopalił (procedura nie uruchomiła się, po prostu zawsze jak jadę na tempomacie ok 140-160 km na godzinę to temperaturę przed DPF mam powyżej 350-360 stopni C, i filtr samoistnie się dopala), ale zrobił to do 10%, a zawsze w ten sam sposób schodzi do 3%.
Podglądam na BimmerTool.
Temperatura oleju silnikowego przy mocnym bucie złapała max 113 stopni, skrzyni biegów 8hp 86 stopni.
Przy jeździe autostrada w upał, ale stabilnie do 160km/h olej łapie max 108stopni. (Aral Supertronic 0w40 + AR9200)
Wpływu zmniejszającego spalanie nie zauważyłem (fakt, że B0 pali mi więcej)
 
+250ml oleju 2t
Odważnie :/


2SO2-Stroke Oil

41F6E610-ADDE-49E1-994D-C5128B8EA03D.gif



F39CBFB1-057D-4C33-971F-2ADA64B80E43.gif


69216893-9843-4EC0-8E9E-BA5D00D6DC86.gif


6E031BC2-68EB-4347-9A68-0A50D7C91513.gif




Źródło: https://www.fuelexpert.co.za/2-stroke-oil-in-diesel-technical-study.php



A jak cynk (metale) w paliwie to końcówka wtryskiwacza wyglada tak:

E3D4AA9A-8C36-4083-BBCD-4A411B42A946.jpeg

Źródło: https://dieselnet.com/tech/engine_fi_nozzle_deposits.php
 

Attachments

  • 3F133D17-91B9-48C3-A225-6CF3C77A71FF.gif
    3F133D17-91B9-48C3-A225-6CF3C77A71FF.gif
    38,8 KB · Odwiedzin: 84
@Pedros
Czy ja wiem czy to prawda w 100%, mi na mixol i on Premium silnik pracuje lepiej i mniej pali paliwa.
 
U mnie w 1.9 Multijet silnik najciszej chodził na paliwie z Auchan Bonarka. Na BP Ultimate było wyraźnie głośniej. Na Auchanie taki minus że paliwo się pieni bardziej nawet od podstawowego paliwa na takim Shellu i wchodzi mi go mniej do baku bo pistolet odbija
 
@Pedros
Czy ja wiem czy to prawda w 100%, mi na mixol i on Premium silnik pracuje lepiej i mniej pali paliwa.
To zawsze jest loteria, tutaj być może sytuacje ratują detergenty ale proces zalepiania dysz jest powolny w takiej sytuacji.

Właśnie to jest najgorsze, że nie można zajrzeć sobie samemu na wtryskiwacze pod mikroskopem. Wówczas można by było rzetelnie ocenić. :)
 
Metal w paliwie jest również z trących części pompy paliwa , są to nano cząsteczki , taki pył . Problem w tym że stykająca iglica wtryskiwacza zaklepuje je na powierzchni końcówki wtrysku i to głównie przyczynia się do degradacji wtryskiwacza . Widać to już bardzo zanim pompy zaczną opiłkować , wtedy można już zobaczyć pod mikroskopem drobinki metalu w paliwie .
Stosowanie dodatków smarujących / czyszczących redukuje ten proces .


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Stosowanie dodatków smarujących / czyszczących redukuje ten proces .
To najważniejszy parametr paliwa w obecnych czasach - aby bezpiecznie smarować bez skutków ubocznych tj. nadmiarowego zalepiania i budowania depozytów w całym torze wysokiego ciśnienia.
 
@Pedros
Widząc na filmie prof krisa jak miesza się olej 2T z ON należy unikać 2T, mimo że jakiś akustyczny efekt daje .

Natomiast Archoil, Oilem , Milleres , Liqui Molly i inne nie marketowe mają jak najbardziej tylko dobre działanie w kierunku zabezpieczenia przed odkładaniem się metali na końcówce wtryskiwacza , ale i inne jak to że lepiej smarowane tłoczki pompy , czy zaworki zwrotne wtryskiwacza będą się mniej zużywać , czyli mniej nano cząstek popłynie do wtryskiwacza .

Ja myślę , że to jest fajny pomysł by zrobić test na żywo dla Archoil 6900P
Zbadać paliwa na zawartość cząstek , odpalić 2 silniki używane na stojaku na kilka godzin , pobrać paliwo z listwy CR dla badania labo .
Jeden silnik zalać paliwem z AR 6900P i znowu na kilka godzin pracy .
Pobrać próbki paliwa z listwy CR i zbadać w labo.

Dla obniżenia kosztów badania można zamontować sam układ wtryskowy , pompa listwa , wtryskiwacze i przepompować bak paliwa .
Pompę można napędzić silnikiem elektrycznym .
@wlyszkow , jak to widzisz ?

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
tl;dr

7. CONCLUSIONS​

Based on the results of this study, the following conclusions are drawn:

  • At a 200:1 volumetric blending ratio, 2-stroke oil has a negligible effect on diesel lubricity.
  • All diesel fuel sold in South Africa has to meet the SANS 342:2014 lubricity specification to ensure the proper protection of diesel fuel pumps and injector systems.
  • The low sulphur diesel products sold by Sasol contain lubricity improver additives which are far more effective than 2-stroke oil.
  • At a 200:1 volumetric blending ratio, 2-stroke oil has a negligible effect on diesel cetane number.
  • No measurable effect on all other regulated diesel properties was measured at a 200:1 dose of 2-stroke oil in diesel.
  • 2-stroke oil can contain around 16ppm zinc, or higher depending on the formulation and batch.
  • Trace amounts of zinc in diesel are known to rapidly accelerate injector nozzle deposits.
  • Engine test results show that a 200:1 blend of 2-stroke oil in diesel results in a 2% loss of engine power in a 16 hour test due to injector fouling, a risk that would apply to any common rail diesel engine, but could also worsen fouling in older engines.
  • Vehicles fitted with a diesel particulate filter (DPF) in the exhaust system could experience reduced DPF life due to the collection of ash and metal based contaminants in the filter over time with the continued use of 2-stroke oil.
 
Czyli potwierdzono moje przypuszczenia, że efekt akustyczny 2T bierze się z zalepienia wtryskiwacza który ciszej klepie , tym samym gorzej pracuje .

Zapytam się , czy jest preparat do czyszczenia wtryskiwaczy benzyny , taki by wlać na bak .
Mam 99kkm i chciałbym przeczyścić wszystko .
LM jest do diesla, który nawet na samym może pracować , a do beny

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
LM ma 2 produkty.
  • Injector Reinger 1971
  • Benzin Systempflege 5108
Miałem ten pierwszy. Wlałem cały na 50L. Czy coś przeczyścił? Niewiem :D
 
@Forest
Napewno usuną złogi z zakamarków układu

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Przed chwilą wpadło 50 ml amsoil cetane booster i 25 ml ar6900, na 53 l zwykłego shella. Na razie brak negatywnych symptomów. Pozytywnych tez na razie na mieście nie zauważyłem. Jutro mała trasa 350 km, zobaczę spalanie, a wieczorem korekty.
 
Back
Top